Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Вторник, 26.11.2024


Главная » Файлы » Мои файлы

ЗАКОН УКРАЇНИ Про комунальну власність в Україні
[ Скачать с сервера (28.8 Kb) ] 10.06.2017, 13:38
1. Суб'єктом права комунальної власності є територіальна громада села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста.
2. Від імені та в інтересах територіальних громад правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності згідно із законодавством України здійснюють відповідні ради.
3. Правомочності щодо користування та розпорядження об'єктами спільної сумісної власності територіальних громад згідно із законодавством України здійснюють районні та обласні ради.
4. Правомочності щодо користування та розпорядження об'єктами спільної часткової власності територіальних громад відповідно до договору здійснюють спеціально створені органами місцевого самоврядування суб'єкти управління.
5. Окремі повноваження щодо управління об'єктами комунальної власності за рішенням сільської, селищної, міської ради можуть бути передані юридичним або фізичним особам на підставах та у порядку, визначеному законодавством України.
Стаття 3. Об'єкти комунальної власності
1. До складу об'єктів комунальної власності входять рухоме і нерухоме комунальне майно, необхідне для забезпечення економічного і соціального розвитку відповідної території, необмежене і не вилучене з обігу, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, майнові комплекси підприємств, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, частка в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, місцеві енергетичні системи, громадський транспорт, системи зв'язку та інформації, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування, майно, передане у встановленому законом порядку у комунальну власність іншими суб'єктами власності, майнові права, результати виконаних робіт, надані послуги, результати інтелектуальної, творчої діяльності, інформація, інші речі, цінні папери, матеріальні і нематеріальні блага, які на праві власності належать територіальним громадам, а також кошти, отримані від відчуження об'єктів права комунальної власності.
2. Склад і перелік об'єктів комунальної власності затверджується сільською, селищною, міською радою.
3. Комунальне майно класифікується за критерієм його цільового призначення на такі основні категорії: майно, що забезпечує діяльність безпосередньо територіальної громади села, селища, міста; майно, що забезпечує діяльність органів місцевого самоврядування (відповідні ради, їх виконавчі комітети тощо); майно, що забезпечує реалізацію спільних інтересів територіальних громад (утворене внаслідок рішення рад відповідних рівнів про його об'єднання - спільна власність територіальних громад); майно, необхідне для функціонування створених територіальними громадами юридичних осіб (закріплене за відповідними установами, закладами як самостійними юридичними особами на праві господарського відання чи оперативного управління).
4. Представницький орган відповідної територіальної громади самостійно затверджує переліки комунальної власності, формує відповідні реєстри та визначає порядок їх інвентаризації та обліку, якщо дані питання не врегульовані законодавством України.
Стаття 4. Об'єкти виключно комунальної власності
1. У складі об'єктів виключно комунальної власності перебувають рухоме і нерухоме майно, інші об'єкти громадського користування та соціальної інфраструктури, які мають важливе значення для життєзабезпечення села, селища, міста, задоволення потреб територіальної громади та для збереження історико-культурної спадщини і відповідно до закону та статуту територіальної громади не можуть бути відчужені у будь-якій формі.
2. До об'єктів виключно комунальної власності належать:
землі, визначені в статті 83 Земельного кодексу України;
пам'ятки історії та архітектури визнані в установленому законодавством України порядку;
інші об'єкти, перелік яких встановлює територіальна громада або сільська, селищна, міська рада.
3. Перелік об'єктів виключно комунальної власності може встановлюватися статутом територіальної громади або рішенням сільської, селищної, міської ради.
Стаття 5. Обмеження щодо складу об'єктів комунальної власності
У комунальній власності не може перебувати майно та інші об'єкти, які відповідно до законодавства України віднесено до об'єктів державної власності.
Розділ II. ПРАВО КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТА ПІДСТАВИ ЙОГО ВИНИКНЕННЯ
Стаття 6. Підстави виникнення права комунальної власності
Підставами виникнення права комунальної власності є:
передача об'єктів права державної та інших форм публічної власності у комунальну власність;
розмежування об'єктів державної та комунальної власності;
створення або набуття на підставі правочину майна, інших об'єктів права комунальної власності територіальними громадами, органами місцевого самоврядування на підставах, визначених законодавством України;
набуття права власності відповідно до статей 335, 338, ч. 2 1222, 1277 Цивільного кодексу України;
та інші підстави визначені законодавством України.
Стаття 7. Підстави виникнення права спільної власності територіальних громад
1.Майно, передане до комунальної власності АТО областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" здійснюють районні і обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника (територіальних громад) або уповноваженого ним органу залежно від вартості майна.
За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.
2.Підставою виникнення права спільної сумісної власності територіальних громад є передача об'єктів права державної та інших форм власності безоплатно у спільну власність територіальних громад відповідно до законодавства України.
3.Підставою виникнення спільної часткової власності територіальних громад є об'єднання на основі правочину об'єктів права комунальної, приватної власності, а також коштів бюджетів місцевого самоврядування для виконання спільних проектів соціально-економічного та культурного розвитку територіальних громад або для утримання комунальних корпоративних підприємств, установ та організацій.
Стаття 8. Порядок прийняття рішення про передачу об'єктів права державної власності у комунальну власність, спільну власність територіальних громад
1.Рішення про передачу об'єктів права державної власності у комунальну власність приймається відповідно до Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" на підставі пропозиції територіальної громади або сільської, селищної, міської ради.
2. Передача об'єктів права державної власності у спільну сумісну власність територіальних громад здійснюється відповідно до законодавства України за рішеннями відповідної районної, обласної ради та на основі пропозицій територіальних громад.
Стаття 9. Суб'єкти прийняття рішення про зарахування майна у комунальну власність, спільну власність територіальних громад
1. Рішення про добровільну передачу об'єктів права приватної власності до комунальної власності приймається власником. Вирішення питання про прийняття у власність відбувається за згодою відповідної сільської, селищної, міської ради.
2. Рішення про передачу об'єктів права приватної власності у спільну сумісну власність територіальних громад приймається за згодою відповідної районної, обласної ради.
3. Перехід до комунальної власності рухомого і нерухомого майна, інших об'єктів, які безоплатно вилучені за рішенням суду, здійснюється за підставами і у порядку визначених законодавством України.
4. Рішення про надходження у комунальну власність безхазяйного рухомого майна приймається за рішенням виконавчих органів територіальної громади.
5. Рішення про зарахування до комунальної власності безхазяйного нерухомого майна приймається представницьким органом АТО, створеної на базі територіальної громади.
Стаття 10. Суб'єкти прийняття рішення про створення об'єктів права спільної часткової власності територіальних громад
Рішення про створення об'єктів права спільної часткової власності територіальних громад шляхом об'єднання об'єктів права комунальної, приватної власності, а також коштів місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для утримання комунальних корпоративних підприємств, установ та організацій з визначенням часток територіальних громад приймаються територіальними громадами на місцевому референдумі або відповідними сільськими, селищними, міськими радами у порядку передбаченому законодавством України.
Розділ III. ЗДІЙСНЕННЯ ПРАВА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ
Стаття 11. Використання об'єктів права комунальної власності для надання громадських послуг
1. Територіальна громада безпосередньо або через органи місцевого самоврядування володіє, користується і розпоряджається належними їй на основі права комунальної власності рухомим і нерухомим майном, коштами та іншими об'єктами з метою забезпечення надання громадських послуг.
2. Відповідно до законодавства України власник комунального майна може здійснювати з ним будь-які господарські операції, передавати його у постійне або тимчасове користування фізичним та юридичним особам, здавати в оренду, концесію, вносити як частку до статутного фонду підприємств та господарських товариств, відчужувати за договором, використовувати як заставу, приймати рішення про приватизацію, визначати в правочинах та договорах умови використання та фінансування об'єктів комунальної власності, що приватизуються або передаються у користування та оренду. Органи місцевого самоврядування з метою забезпечення умов для надання громадських послуг можуть продавати, купувати, резервувати земельні ділянки, здавати їх в оренду, використовувати у якості застави, передавати їх як внески до статутних фондів (капіталів) господарських товариств, кооперативів, фінансово-кредитних установ та інших організацій.
3. Виконавчі органи місцевого самоврядування у встановленому законом порядку створюють, реорганізують і ліквідують комунальні підприємства, установи та заклади, визначають цілі їх діяльності та організаційні форми, затверджують статути створюваних ними підприємств, організацій та установ. Відповідно до законодавства України вони регулюють ціни та тарифи на продукцію та послуги створених підприємств, взаємовідносини цих підприємств із відповідним бюджетом, встановлюють порядок використання прибутку, контролю за ефективністю використання належного підприємствам майна, веденням фінансово-господарської діяльності, призначають та звільняють керівників таких підприємств, заслуховують звіти про їх діяльність, делегують своїх представників до спостережних рад господарських товариств, частка капіталу яких належить органам місцевого самоврядування, а також вирішують інші питання використання об'єктів права комунальної власності, які передбачені законодавством України.
4.Об'єкти права комунальної власності використовуються як з метою надання послуг населенню, так і з метою отримання прибутку. Використання об'єктів права комунальної власності з метою отримання прибутку дозволяється лише за умови підпорядкування цілей отримання прибутку завданням надання громадських послуг.
Стаття 12. Обмеження щодо використання об'єктів комунальної власності з метою підприємницької діяльності
Органам місцевого самоврядування забороняється бути засновниками або учасниками господарських товариств із додатковою відповідальністю, повних та командитних товариств.
Стаття 13. Управління об'єктами комунальної власності
1. Управління об'єктами комунальної власності здійснюється для виконання повноважень щодо реалізації прав та обов'язків територіальної громади як власника цих об'єктів, пов'язане з їх ефективним використанням та розпорядженням згідно із законодавством України та з метою задоволення жителів територіальної громади в якісних громадських послугах.
Управління комунальним майном, яке використовується для підприємницької діяльності, здійснюється для отримання стабільних доходів до місцевих бюджетів.
2. Управління об'єктами комунальної власності реалізується територіальною громадою безпосередньо або через органи місцевого самоврядування та уповноважені ними органи.
3. Сільські, селищні, міські ради здійснюють управління об'єктами комунальної власності в межах повноважень, визначених законодавством України.
4. Районні у місті ради у разі їх створення здійснюють управління об'єктами комунальної власності в межах повноважень, визначених законодавством України та повноважень, переданих їм міськими радами.
5. Районні та обласні ради здійснюють управління об'єктами комунальної власності в межах повноважень, визначених законодавством України та повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.
6. Виконавчі органи сільських, селищних, міських та районних у містах рад у разі їх створення здійснюють управління об'єктами комунальної власності в межах повноважень, визначених законодавством України та на підставі рішень відповідної ради.
7. Управління майном, що перебуває у спільній сумісній власності територіальних громад, здійснюється від імені всіх її учасників - територіальних громад, відповідно районними чи обласними радами та органами, уповноваженими зазначеними радами, відповідно до умов договору про утворення та використання спільної сумісної власності.
У разі поділу майна, яке перебуває у спільній сумісній власності територіальних громад, передбачається, що частки співвласників у праві спільної сумісної власності є рівними, якщо інше не передбачено законом, правочином або не встановлено судом.
8. Управління майном, що перебуває у спільній частковій власності територіальних громад, здійснюється за згодою всіх її учасників - територіальних громад, відповідно районними чи обласними радами та органами, уповноваженими зазначеними радами, відповідно до умов правочину та положення чи статуту підприємства (установи, організації), затвердженого рішенням відповідних рад.
Кожен співвласник відповідно до своєї частки у праві спільної часткової власності та у випадках, передбачених правочином, зобов'язаний брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна, а також нести відповідальність перед третіми особами за зобов'язаннями, пов'язаними із спільним майном, згідно із законодавством України.
Стаття 14. Делегування функцій управління об'єктами комунальної власності
1. Територіальні громади, відповідні ради можуть приймати рішення про делегування окремих функцій управління об'єктами комунальної власності у відповідності до законодавства України.
2. Територіальні громади, відповідні ради можуть відкликати рішення про делегування функцій управління об'єктами комунальної власності на підставах передбачених законодавством України.
3. Передача об'єктів комунальної власності в управління оформляється актом приймання-передачі та шляхом підписання правочину з керівником комунального підприємства відповідно до законодавства України.
Підготовка цих документів та контроль за виконанням умов правочину здійснюється виконавчим органом відповідної ради.
4. Територіальні громади, відповідні ради можуть створювати спільні органи для здійснення управління об'єднаними за їх рішеннями об'єктами права комунальної власності або підприємствами, що знаходяться у спільній частковій власності територіальних громад.
5. Уповноваженими органами з питань управління об'єктами спільної власності територіальних громад можуть бути визначені:
органи і служби, створені відповідно районними чи обласними радами (фонд комунальної власності, управління, служби, інше);
органи правління юридичних осіб - суб'єктів підприємництва, що засновані на комунальній власності, відповідно до законодавства України;
відповідні місцеві державні адміністрації, якщо їм делеговані функції з управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст;
уповноважені особи з питань управління комунальними корпоративними правами в органах управління господарських товариств, перелік яких затверджується відповідно обласною чи районною радою;
органи і служби, створені радами кількох територіальних громад для управління об'єктами спільної власності цих громад на підставі рішень загальних зборів жителів територіальної громади або шляхом референдуму чи опитування.
Рішення щодо утворення, будівництва об'єктів спільної власності територіальних громад приймається відповідними радами з урахуванням доцільності утворення, будівництва відповідних об'єктів права комунальної власності, наявності коштів, суспільної необхідності та інших критеріїв.
Стаття 15. Правовий режим майна комунального підприємства
1. Комунальне підприємство управляє комунальним майном на основі права господарського відання. Підприємство користується та розпоряджається належним йому майном з урахуванням цілей, визначених власником і встановлених ним обмежень. Підприємство, яке здійснює управління комунальною власністю на основі права господарського відання не може продавати нерухоме майно підприємства, здавати його в оренду, передавати як заставу, вносити в якості внеску до статутного фонду господарських товариств та здійснювати інші операції щодо розпорядження цим майном без згоди власника.
2. Комунальне підприємство, яке управляє комунальною власністю на підставі господарського відання може вільно розпоряджається іншим майном, якщо територіальна громада або відповідний орган місцевого самоврядування не встановили відповідних обмежень.
Стаття 16. Правовий режим власності комунальної установи або закладу
1. Комунальна установа або заклад - це некомерційна (неприбуткова) організація що фінансується з місцевого бюджету, якій надана комунальна власність на підставі права оперативного управління.
2. Суб'єкти, які володіють комунальною власністю на підставі оперативного управління не можуть розпоряджатися цією власністю без згоди власника.
3. Комунальні установи та заклади самостійно розпоряджаються коштами, що виділені на їх фінансування та доходами, отриманими ними від власної діяльності в порядку встановленому установчими актами та закодавством України.
Стаття 17. Відповідальність власника комунального майна та створених ним юридичних осіб за своїми зобов'язаннями
1. Територіальна громада відповідає за своїми зобов'язаннями всім майном, на яке, відповідно до закону, може бути звернено стягнення на вимогу кредиторів.
2. Територіальна громада не може бути визнана банкрутом. Уповноважені органи центральної виконавчої влади контролюють фінансові зобов'язання органів місцевого самоврядування, які можуть створити загрозу її банкрутства.
3.Створене територіальною громадою або відповідною радою підприємство, яке володіє комунальною власністю на основі права господарського відання відповідає за своїми зобов'язаннями всім закріпленим за ним майном, на яке, відповідно до закону, може бути звернено стягнення на вимогу кредиторів.
4. Комунальна установа, заклад, які володіють комунальною власністю на основі праві оперативного управління несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями лише коштами, що є в їх розпорядженні.
5. Територіальна громада не відповідає за зобов'язаннями створених відповідною радою юридичних осіб, а вони не відповідають за її зобов'язаннями.
Стаття 18. Особливості здійснення права комунальної власності на фінансові ресурси
1. У комунальній власності перебувають доходи місцевого бюджету, депозити територіальних громад у банківських та інших фінансово-кредитних установах, інші фонди коштів, що належать територіальній громаді.
2. До комунальної власності належать також фінансові ресурси органів самоорганізації населення, які створюються в межах територіальної громади за згодою відповідної ради
3. Розпорядником фінансових ресурсів на рахунках територіальних громад є відповідний сільський, селищний, міський голова.
Розділ IV. УПРАВЛІННЯ КОМУНАЛЬНИМИ КОРПОРАТИВНИМИ ПРАВАМИ
Стаття 19. Порядок передачі функцій управління
1. За поданням виконавчого органу сесія відповідної ради затверджує:
перелік осіб, уповноважених управляти комунальними корпоративними правами в органах управління господарських товариств;
завдання та умови здійснення функцій з управління комунальними корпоративними правами, які є обов'язковими до виконання уповноваженими особами.
2. Уповноважені особи з питань управління комунальними корпоративними правами в органах управління господарських товариств несуть відповідальність за добросовісне здійснення своїх функцій в інтересах територіальної громади згідно із законодавством України.
Стаття 20. Порядок здійснення уповноваженою особою функцій з управління об'єктами права комунальної власності
1. Уповноважена особа здійснює функції з управління комунальними корпоративними правами в органах управління господарських товариств шляхом реалізації прав акціонера (учасника) господарського товариства в межах повноважень, які надають зазначені комунальні корпоративні права, що передані цій особі в управління на підставі договору доручення.
2. Уповноважена особа зобов'язана погоджувати з відповідною радою позицію при розгляді загальними зборами питань щодо розподілу прибутку господарського товариства, реорганізації та ліквідації господарського товариства, внесення змін і доповнень до установчих документів, створення дочірніх підприємств, укладання господарським товариством договорів про створення інших підприємств, розпорядження майном товариства, якщо балансова вартість майна перевищує 10 відсотків чистих активів товариства, зміни статутного фонду та інших питань, визначених договором доручення, про що приймається рішення на сесії ради.
Категория: Мои файлы | Добавил: opteuropa | Теги: скачати доповідь про комунальну вла, ЗАКОН УКРАЇНИ Про комунальну власні, Закон України, комунальна власність
Просмотров: 510 | Загрузок: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно