Стоматологічна клініка «VitaDENT»
Якщо ми хочемо добре виглядати і бути здоровими, відвідувати стоматологічний кабінет потрібно регулярно, хоча б раз на півроку.
Переважна кількість сучасних людей розуміють необхідність стежити за станом зубів.
Ринок стоматологічних послуг можна розділити на три групи:
• Державні поліклініки та кабінети.
• Великі приватні клініки.
• Невеликі приватні кабінети.
Якщо ми думаємо про відкриття власного стоматологічного бізнесу, можна розглядати можливість входження в другу або третю групу. Починати, як нам здається, доцільніше з невеликого приватного стоматологічного кабінету. У нас складається оманливе враження про заповнення даної ніші послуг, насправді конкурентне середовище знаходиться на стадії формування.
В державних установах стоматологічні послуги надають всім, але на високу якість пацієнти не розраховують. Високопрофесійні стоматологи рідко затримуються в державних клініках, як правило, в них працюють молоді лікарі для підтвердження кваліфікації. За допомогою в державні клініки звертаються переважно незахищені верстви населення.
У великих мережевих клініках послуги надаються за принципом «все включено», що було б приємно і корисно, якби не було так дорого. Часто складається цілком виправдане враження, що лікарі у великих стоматологічних клініках думають більше про збільшення рахунки за послуги, ніж про свої прямі обов’язки.
Приватні стоматологічні кабінети на цьому тлі виглядають найбільш перспективним напрямком. Вибравши постійного стоматолога, пацієнти приводять до нього своїх родичів і друзів, рекомендують знайомим і колегам. Так утворюється коло, в збереженні якого зацікавлений і лікар, і його пацієнти. Стоматолог буде намагатися сумлінно лікувати своїх підопічних, а пацієнти не стануть шукати іншого лікаря.
Вибір приміщення
Приватний стоматологічний кабінет повинен бути не менше 80 кв. м. Підбираючи приміщення, потрібно врахувати вимоги санепіднагляду. Краще, щоб кабінет був у власній власності, адже належить використовувати його довгі роки, а у орендодавця можуть змінитися плани, ціни, обставини. В цьому випадку доведеться знову шукати приміщення, робити в ньому дорогий ремонт, можливо, втрачати пацієнтів, яким не підійде нове місце розташування. Але на перший час ждя “прощупування” місця де буде розташовуватися стоматологічна клініка підійде оренда приміщення.
В стоматологічному кабінеті потрібно розташувати:
• адміністративно-господарську кімнату;
• місце для очікування;
• кабінет діагностики;
• робочий зал.
Якісний ремонт і чистота в лікувальному закладі – невід’ємна частина позитивного іміджу. Не потрібно намагатися заощадити на ремонті – перше враження від лікувального закладу формує саме зовнішній вигляд приміщення. Ремонт в середньому обійдеться в $120-220 за квадратний метр площі.
Обладнання
Ця частина витрат найвагоміша, але економити на обладнанні не можна. Вам потрібні:
• Стоматологічне крісло – $6 000-12 000.
• Комплект інструментів на кожне крісло – $1 500-2 500.
• Витратні матеріали (в місяць) – $2 000-3 000.
• Автоклав для інструментів –$5 000-7 000.
• Рентген – $15 000-100 000.
• Отримання ліцензії
Коли ремонт закінчений, обладнання куплено, одержано сертифікати на препарати та обладнання, виконані всі вимоги СЕС, можна приступати до збору документів для отримання ліцензії, яка дає право на здійснення якого-небудь одного виду діяльності. Щелепна хірургія, пластику та інше потребують отримання окремої ліцензії.
Ви можете самостійно займатися оформленням документів, а можете звернутися до спеціалізованої фірми. У спеціалізованій фірмі вартість ліцензії становитиме в межах 5000-10000 грн.
Оформлення ліцензії на медичну практику
Порядок здійснення медичної практики закладом охорони здоров'я чи фізичною особою - підприємцем передбачає отримання ліцензії та додержання цілого ряду кваліфікаційних, організаційних та інших спеціальних вимог. Документи, необхідні для оформлення ліцензії на медичну практику:
1. Заява встановленого зразка;
2. Висновок СЕС про відповідність приміщень, де будуть надаватися медичні послуги, санітарним нормам і правилам, встановленим у сфері охорони здоров'я (видається за місцем діяльності);
3. Документи, що підтверджують відповідність матеріально-технічної та нормативно-правової бази висунутим вимогам;
4. Документи, що підтверджують кваліфікацію персоналу.
Законодавчі документи які регулюють діяльність стоматологічного підприємства:
1. Закон України "Про ліцензування видів господарської діяльності" від 02.03.2015 № 222-VIII;
2. Закон України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" від 19.11.1992 № 2801-XII;
3. Наказ Міністерства охорони здоров'я України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики" від 02.02.2011 № 49;
4. Наказ Міністерства охорони здоров'я України "Про подальше удосконалення атестації лікарів" від 19.12.1997 № 359;
5. Наказ Міністерства охорони здоров'я України "Про атестацію молодших спеціалістів з медичною освітою" від 23.11.2007 №742.
6. ДБН В.2.2-10-2001 "Будинки і споруди. Заклади охорони здоров'я", затверджені Наказом Держбуду України від 4 січня 2001 р. № 2 і введені у дію з 1 квітня 2001 р.
Ніколи не слід забувати про те, що складно отримати ліцензію, але дуже просто її позбутися. Будь-яке недотримання санітарних норм або проста помилка при веденні документації може стати причиною призупинення дії ліцензії, відновити роботу можливо тільки через рік після виплати штрафу.
Підбір персоналу
За кожним робочим кріслом повинен працювати один лікар. Лікарів, правда, може бути більше, ніж робочих місць, тоді їхня робота буде позмінної. Робочий день стоматолога не повинен тривати більше 6 годин. Кожному лікарю допомагає працювати медична сестра.
Крім медичного персоналу потрібні:
• адміністратор – 1;
• санітарка – 2.
У штат можна включити посаду бухгалтера.
Зарплата медичних працівників повинна бути відрядно-преміальною. При оплаті праці лікарів рекомендується до окладу додавати 10-30% від грошей, отриманих за послуги. При меншій оплаті ви просто не зможете залучити до роботи хороших фахівців.
Витрати
Початкові витрати на організацію приватної стоматологічної клініки докладно описані в наступній таблиці:
Стаття витрат Сума витрат, грн.
Орендна плата за півроку 180 000
Дизайн і ремонт приміщень стоматологічної клініки 50 000
Оформлення документів, реєстрація та узгодження з контролюючими органами, а також отримання ліцензії 16 000
Закупівля меблів і оргтехніки 100 000
Придбання медичного стоматологічного обладнання, а також першої партії витратних матеріалів та медикаментів 190 000
Рекламна кампанія, створення і оптимізація сайту клініки 20 000
Інші види витрат, в т. Ч. Непередбачувані 10 000
РАЗОМ 566 000
Головні витрати на початковому етапі організації стоматологічної клініки, безумовно, пов'язані з її оснащенням сучасним імпортним обладнанням. Його вартість «з'їсть» 90% від загальної суми початкового капіталу. Але зате якісне обладнання дозволить надавати послуги найвищого класу, що, безсумнівно, вплине на лояльність клієнтської аудиторії.
З інвестиціями за відкриття стоматологічного кабінету ми вже розібралися. Крім цих витрат чекають неминучі щомісячні витрати на:
• зарплату персоналу;
• витратні матеріали;
• канцтовари;
• миючі і чистячі засоби та інші господарські потреби;
• оплату оренди та комунальних послуг.
Маркетинговий план
Маркетинговий план стоматологічної клініки, максимально орієнтований на залучення якомога більшої кількості пацієнтів, складається з декількох важливих пунктів:
• Реклама, за допомогою більшості доступних засобів масової інформації (бігборди).
• Створення інтернет-сторінки клініки що запам'ятовується і має інформативний стиль.
• Випуск друкованих рекламних матеріалів з їх подальшим поширенням різними способами.
• Розробка гнучкої цінової політики з наявністю індивідуальних пропозицій для різних соціальних верств населення.
• Розробка акційних пропозицій та їх рекламування ззовні клініки (вітрини).
Виробничий план
Приміщення для стоматологічної клініки має розташовуватися у відносно новій будівлі і бути обладнаним усіма необхідними комунікаціями у відмінному стані . Невелику клініку можна розмістити на 40 кв. метрах з яких:
• 10 «квадратів» займе зона ресепшена.
• 20 кв. метрів - чотири стоматологічні кабінети.
• 10 кв. метрів - санвузол і підсобне приміщення.
У клініці обов'язково повинна бути встановлена охоронна і протипожежна сигналізації.
Оптимальний графік роботи стоматологічної клініки виглядає так:
• Без вихідних з 09:00 до 21:00.
Один робочий день на місяць необхідно виділити під повну санітарну обробку всіх кабінетів клініки.
У цій таблиці наведено приблизний список співробітників приватної стоматологічної клініки:
№ Посада Кількість чол. Оклад, грн. Щомісячний фонд оплати, грн. Оплата в рік, грн.
1 Лікар-стоматолог (дантист,хірург, ортодонт) 3 12 000 36 000 432 000
2 медсестра 2 6 000 12 000 144 000
3 санітарка 1
5 000 5 000 60 000
4 Адміністратор на ресепшені 1 7 000 7 000 84 000
5 Прибиральниця 1 5 000 5 000 60 000
6 Бухгалтер 1 10 000 10 000 120 000
РАЗОМ 75 000 900 000
Примітка: в таблиці вказані суми «чистого» окладу співробітників, однак лікарі і медсестри будуть також отримувати певний відсоток від обслуговування кожного клієнта.
Устаткування, яке доведеться придбати для оснащення стоматологічної клініки, представлено в таблиці нижче:
№ Найменування Ціна, грн. Кількість, шт. Сума, грн.
1 Універсальний стоматологічний модуль 35 000 1 35 000
2 діагностична та лікувальна техніка 50 000 1 50 000
3 Стерилізаційні інструменти 22 000 1 22 000
4 радіовізіограф 60 000 1 60 000
5 автоклав 45 000 1 45 000
6 стоматологічні інструменти 10 000 - 10 000
7 спеціальна меблі 30 000 - 30 000
РАЗОМ 252 000
Розрахунки доходів і витрат
В даній таблиці описані статті поточних витрат стоматологічної клініки:
№ п / п Статті витрат Сума в місяць, грн. Сума в рік, грн.
1 Плата за оренду приміщення стоматологічної клініки 30 000 360 000
2 Зарплата персоналу стоматологічної клініки 75 000 900 000
3 Відрахування до фонду соціального страхування 16 500 198 800
4 Оплата комунальних послуг 5 000 60 000
5 Придбання витратних матеріалів і медикаментів 5 000 60 000
6 Обслуговування і плановий ремонт медичного обладнання 3 000 3 000
7 Реклама і просування бренду стоматологічної клініки 2 000 24 000
8 Інші витрати 2000 24 000
РАЗОМ 123200 1 478 400
Прибутковість стоматологічної клініки, розташованої в невеликому місті, розрахована в цій таблиці:
№ п / п показники Сума за поточний рік діяльності, грн.
1 Планований дохід від надання стоматологічних послуг 1 800 000
2 Собівартість надання стоматологічних послуг і використовуваних матеріалів (сума рядків 2.1-2.7) 384 000
2.1 Плата за оренду приміщення стоматологічної клініки 360 000
2.2 Зарплата персоналу стоматологічної клініки 900 000
2.3 Відрахування до фонду соціального страхування 198 800
2.4 Оплата комунальних послуг 60 000
2.5 Придбання витратних матеріалів і медикаментів 60 000
2.6 Обслуговування і плановий ремонт медичного обладнання 3 000
2.7 Реклама і просування бренду стоматологічної клініки 24 000
2.8 Інші витрати 24 000
3 Валовий дохід (до оподаткування) 891 000
4 податкові платежі 198 000
5 Чистий дохід 531 000
З розрахунків видно, що чистий прибуток стоматологічної клініки після внесення податків за ССО складе 531 000. Щомісяця клініка буде приносити своєму власникові приблизно 44250 чистого доходу. Рентабельність стоматологічного бізнесу буде в районі 58%. Повна окупність початкових вкладень настане через два роки.
Можливі ризики
Певні ризики в стоматологічному бізнесі присутні завжди. Неможливо досконально передбачити і запобігти всім можливим ситуації, які можуть негативно позначитися на успішному розвитку бізнесу. Однак все ж виділимо кілька найбільш очевидних факторів ризику, з постійною оглядкою на які доведеться працювати власнику приватної стоматології:
• Труднощі з набором кваліфікованого персоналу стоматологічної клініки.
• Періодичні візити перевіряючих організацій, які будуть тримати співробітників клініки «в тонусі», а й підвищать ризик здійснення непотрібних помилок в роботі.
• Зниження платоспроможності цільової аудиторії і, як наслідок, падіння доходів клініки.
• Підвищення закупівельних цін на спеціалізовані медичні препарати та витратні матеріали внаслідок зростання курсу валюти.
• Відкриття клінік-конкурентів з більш м'якою ціновою політикою і високою якістю надання послуг.
Існує і безліч інших неочевидних ризиків і форс-мажорних ситуацій, які можуть втрутитися в природний хід бізнесу. Про них ви дізнаєтеся, тільки почавши свою справу. У кожного підприємця вони свої. Самое вірний засіб їх запобігання - чесна політика по відношенню до клієнтів і постійний контроль всіх процесів, що відбуваються в клініці.
|