Главная » Файлы » Мои файлы |
Сутність адміністративної відповідальності
[ Скачать с сервера (47.5 Kb) ] | 17.06.2017, 07:06 |
Анотація на статтю Л. П. Коваленко Сутність адміністративної відповідальності у сфері охорони довкілля // Проблеми законності : академічний збірник наукових праць / Мін. освіти і науки Укр. ; Національна юридична академія України ім. Ярослава Мудрого. – Харків, 2009. – Вип. 102. – С. 130-137. У даній статті автор розкриває роль та місце адміністративної відповідальності в галузі охорони навколишнього природного середовища в аспекті юридичної відповідальності взагалі й у механізмі правового регулювання в конкретних сферах суспільних відносин, зокрема. Л. П. Коваленко вказує на те, що даному питанню присвячено багато робіт таких видатних науковців, як: Ю.С. Шемшученка, Н.І. Титова, В.Л. Мунтяна, Б.Г. Розовського, В.Ф. Погорілко та інших. Науковець притримується думки, що адміністративну відповідальність у охорони природи можна віднести до відносин державного управління в галузі охорони навколишнього природного середовища. Враховуючи те, що цей вид відповідальності з одного боку є необхідним елементом механізму державного управління й одночасно різновидом державно-управлінських відносин, а з другого – засобом охорони суспільних відносин у цій сфері, автор вважає, що вона тісно пов’язана з такою важливою функцією органів державного управління як контроль за охороною довкілля. Також виділяє ряд специфічних особливостей: ~ Адміністративна відповідальність у галузі охорони природи передбачає застосування до правопорушників відповідних адміністративних стягнень. ~ Підставою накладення адміністративних стягнень у царині охорони довкілля є здійснення адміністративного проступку. ~ ~ Протиправність проступку адміністративного виражається у порушенні або невиконанні адміністративно-правових норм. ~ Метою застосування адміністративних стягнень є виховання порушника, попередження вчинення нових правопорушень як цим правопорушником, так і іншими особами. ~ Оперативність, оскільки КУпАП встановлює досить стислі строки, протягом яких особа може притягатись до цієї відповідальності. ~ Виявляється опосередковано, тобто через установлення відповідальності за правопорушення, об’єктом яких виступають не самі права громадян, а інші цінності, внаслідок посягання на які створюється загроза порушення цих прав. Окрім цього, Л. П. Коваленко наводить класифікацію адміністративних стягнень з урахуванням думки В. В. Петрова та Ю. С. Шемчученка, згідно з останньою варто виділити: майнові, немайнові та грошові, які звертаються на особу правопорушника. Науковець звертає увагу на те, що адміністративна відповідальність у галузі охорони довкілля використовується тільки у відкритих системах, тобто таких, де суб’єкт і об’єкт управління не знаходяться у відносинах організаційного підпорядкування і де суб’єкт, обмежений у виборі методів управління, не має інших засобів прямого впливу на об’єкт. Оскільки організаційне підпорядкування певним чином зумовлює єдність фінансово-матеріальної бази суб’єкта й об’єкта управління, а отже, використання стягнень фінансового характеру є недоцільним, так як ці кошти обертатимуться всередині однієї організації. Л. П. Коваленко вказує на те, що ефективність такої відповідальності багато в чому залежить від способу реалізації її правозахисної функції, що може виявлятися в декількох аспектах, а саме: 1) у процесі реалізації органами виконавчої влади адміністративної відповідальності в царині охорони довкілля як примусового методу державного управління; 2) через використання інституту адміністративної відповідальності для забезпечення окремих прав громадян у тих сферах, де державне управління не здійснюється. 3) шляхом використання механізму деліктного адміністративно-правового регулювання, тобто у випадках, коли відносини, пов’язані із забезпеченням прав громадян, регулюються тільки через установлення адміністративної відповідальності в галузі охорони природи. Отже, аналізуючи усе вищенаведене, можна дійти висновку, що адміністративна відповідальність у галузі охорони довкілля – це специфічний засіб реалізації примусового методу державного управління в зазначеній сфері, який полягає в застосуванні до об’єкта управління адміністративних стягнень, передбачених законом, у випадку невідповідності його поведінки вимогам, викладеним у законах. Саме тому Л. П. Коваленко вважає, інститут адміністративної відповідальності у сфері охорони довкілля одним з найбільш дійових заходів захисту прав громадян. Дана стаття розрахована на студентів, викладачів вищих юридичних навчальних закладів, юристів, екологів – усіх тих, хто цікавиться сутністю адміністративної відповідальності в сфері екології. | |
Просмотров: 429 | Загрузок: 9 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |