Главная » Файлы » Мои файлы |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до виконання курсового проекту ПРОЕКТУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ГАЛУЗІ
[ Скачать с сервера (146.0 Kb) ] | 01.05.2017, 11:43 |
І. МЕТА І ЗАВДАННЯ КУРСОВОГО ПРОЕКТУВАННЯ Курсове проектування є підготовчим етапом до виконання дипломного проекту і має за мету: систематизувати, закріпити і розширити теоретичні і професійні знання зі спеціальності та використати їх для вирішення конкретних наукових, технічних, економічних і виробничих завдань, спрямованих на підвищення ефективності окремих станцій крохмале-патокового виробництва; розвинути навички самостійної роботи і оволодіння методами інженерного пошуку, дослідження і експериментування для вирішення завдань, що ставляться в курсовому проекті; поглибити знання чинних нормативно-технічних документів; наблизити професійно-практичну підготовку студента до потреб виробництва. Завдання курсового проектування полягає в тому, щоб студент, використовуючи одержані в університеті знання і зібрані під час технологічної та переддипломної практики або за місцем роботи матеріали, самостійно розробив проект відповідно до даних методичних вказівок. 2. ТЕМАТИКА КУРСОВИХ ПРОЕКТІВ Тематика курсових проектів повинна бути актуальною, відповідати сучасному рівню науки і техніки, завданням розвитку крохмале-патокової промисловості на перспективу. Теми курсових проектів визначаються випусковою кафедрою з урахуванням пропозицій підприємств галузі, а також наукових інтересів кафедри. Окремі теми курсових проектів можуть бути запропоновані студентами з відповідним обґрунтуванням доцільності їх розроблення. Темами курсових проектів може бути удосконалення або розроблення окремих технологічних операцій підприємства крохмале-патокової промисловості з використанням сучасних ресурсо- і енергоощадних технологій, ефективного обладнання. 3. ПОРЯДОК ВИДАЧІ ЗАВДАННЯ НА КУРСОВИЙ ПРОЕКТ Завдання на курсовий проект видається студенту перед від’їздом на переддипломну практику. Бланк завдання (форма № У6.01) заповнюється і візується керівником курсового проекту, підписується студентом і затверджується завідувачем кафедри. 4. ЗМІСТ КУРСОВОГО ПРОЕКТУ Курсовий проект складається з розрахунково-пояснювальної записки і графічної частини. Розрахунково-пояснювальна записка включає в себе титульний аркуш, завдання на курсовий проект, реферат, зміст, а також такі розділи: Вступ. 1. Опис технологічної схеми та аналіз роботи станції до реконструкції (технічного переоснащення). 2. Аналіз сучасних способів проведення технологічних процесів, їх апаратурного оформлення та схем окремої станції заводу. 3. Заходи з вирішення поставленої мети курсового проекту. 4. Перевірочний розрахунок встановленого на заводі технологічного обладнання станції. Обґрунтування необхідності збільшення потужностей окремого обладнання та його зміни. 5. Вибір і розрахунок нового технологічного обладнання. 6. Опис апаратурно-технологічної схеми заводу після реконструкції (тех¬ніч¬ного переоснащення). 7. Основні параметри технологічного режиму роботи станції після реконструкції (технічного переоснащення). Висновки. Список використаної літератури. Графічна частина курсового проекту складається з таких розділів: 1. Технологічна схема станції. 2. План ІІ поверху станції та відповідних площадок. 3. План І поверху станції. 4. Характерний повздовжній або поперечний переріз станції. 5. РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ ОКРЕМИХ РОЗДІЛІВ ПРОЕКТУ Титульна сторінка Заповнюється згідно із затвердженою формою (див. додаток 1). Завдання на курсовий проект Розділ “Вихідні дані до роботи” виконується з урахуванням матеріалів, зібраних студентом під час технологічної та переддипломної практик і може включати в себе таку інформацію: виробнича потужність цукрового заводу; характеристика якості сировини (цукровий буряк погіршеної технологічної якості); цукристість сировини та вихід товарної продукції (середньодинамічні дані за останні п’ять років); особливості технологічної схеми отримання дифузійного соку, використання жому та меляси, особливості технологічної схеми очищення дифузійного соку, показники ефективності роботи станції дефекосатурації (витрати вапна, ефект очищення), кількість напівпродуктів, що повертаються на попередню дефекацію; втрати цукрози з побічними продуктами та відходами виробництва; показники якості напівпродуктів та технологічного режиму (чистота, кольоровість, рН, температура, тривалість процесу тощо) для способу, що підлягає удосконаленню, та якісні показники готової продукції; конкретне завдання з удосконалення відповідної станції та її апаратурного оформлення (способи удосконалення окремих процесів, параметрів, яких потрібно досягнути та ін.). Реферат Реферат призначений для ознайомлення із змістом курсового проекту. Він має бути стислим, інформативним і вміщувати відомості про обсяг курсово¬го проекту (кількість сторінок, таблиць, рисунків, літературних джерел та арку¬шів графічної частини); мету курсового проекту; об’єкт розроблення; заходи з вирішення поставленої мети; основні технологічні, конструктивні, техніко-експлуатаційні характеристики та показники; перелік ключових слів. Ключові слова – визначальні для розкриття суті проекту. Їх перелік (від 5 до 15 слів і словосполучень) вміщують після тексту реферату. Обсяг реферату – до одної сторінки. Зміст Зміст розташовують після реферату, починаючи з нової сторінки. До змісту включають: вступ, послідовно перелічені назви всіх розділів, список використаної літератури, номери сторінок, що містять початок і кінець матеріалу відповідного розділу. Назва розділів подається великими буквами. Сторінки, на яких розташо¬ва¬ні вступ, висновки і список використаної літератури, не нумеруються, всі інші розділи мають наскріз¬ну нумерацію. Вступ У вступі коротко викладають: сучасний стан галузі; шляхи подальшого розвитку цукрової промисловості України; актуальність теми курсового проекту, мету проекту, взаємозв’язок з іншими проектами по даному заводу. Обсяг розділу – 2…3 с. Опис технологічної схеми та аналіз роботи станції до реконструкції (технічного переоснащення) У розділі дається стисле описання технологічної схеми станції порівняно з типовою схемою і рекомендаціями матеріалів щорічних семінарів головних спеціалістів цукрових заводів, асоціацій та групових лабораторій “ Підвищення ефектив¬ності цукробурякового виробництва, зниження витрат палива і вапняку, підвищення якості цукру”. Подається перелік і стислий аналіз недоліків технологічної схеми, встановленого обладнання. Далі у порівнянні з кращими досягненнями науки і техніки галузі, досві¬дом кращих підприємств оцінюються позитивні й негативні особливості техно¬логічної схеми, процесів і відповідного апаратурного оформлення. Для цього можуть використовуватись один або кілька критеріїв з таких груп: технологічні (ступінь використання сировини, допоміжних матеріалів, втрати цукру у відходах виробництва, ефект очищення дифузійного соку, ефект кристалізації, ступінь знебарвлення, якість і вихід готового продукту, вихід меляси і вміст цукрози в мелясі); енергетичні (питомі втрати електроенергії, теплової енергії, питомі витрати умовного палива тощо); екологічні (ступінь забруднення повітря, води і ґрунту, використання побічних продуктів і відходів). Аналіз сучасних способів проведення технологічних процесів, їх апаратурного оформлення та схем окремої станції заводу На основі літературних даних проводиться стислий аналіз сучасних способів проведення технологічних процесів відповідної станції та їх апаратур¬ного оформлення. Основна частина літературного огляду має бути присвячена аналізу напрямів удосконалення способів проведення технологічних процесів та техно¬логічних схем з урахуванням поставленої мети. Аналізують переваги та недо¬ліки способів, технічний рівень відповідного обладнання у порівнянні з типо¬вим та кращими досягненнями світової практики, в тому числі за такими показниками, як мінімізація втрат цукрози, ефективність очищення, витрати вапна та допоміжних матеріалів, показники якості цукру-піску та ін. Обов’язковим є посилання в тексті на конкретні літературні джерела (наукові статті періодичних видань, літературні огляди, монографії, тези доповідей наукових конференцій тощо), використовувані у процесі аналізу. Посилання подаються в квадратних дужках. Кількість посилань – не менше 30. Обсяг розділу – 25…30 с. Заходи з вирішення поставленої мети курсового проекту На основі аналізу роботи станції до реконструкції (технічного переосна¬щен¬ня), сучасних способів проведення окремих технологічних процесів та їх апаратурного оформлення, технологічних схем наводиться перелік заходів, що забезпечують вирішення поставленої мети курсового проекту, обґрунтовується вибір удосконаленої технологічної схеми станції, дається її короткий опис, а також окремих удосконалених способів проведення технологічних процесів. Під час проведення реконструкції зі збільшенням виробничої потуж-нос¬ті заводу необхідно, крім того, обґрунтувати можливість додаткового забезпе¬чен¬ня підприємства сировиною. Перевірочний розрахунок встановленого на заводі технологічного обладнання станції. Обґрунтування необхідності збільшення потужностей окремого обладнання та його заміни Технічна продуктивність, вста¬нов¬леного на заводі основного техноло-гіч¬ного обладнання, перевіряється розрахунком з урахуванням основного фактора, що її характеризує. Приміром, корисний об’єм попереднього, ос-нов¬но¬го дефекатора, повна місткість усіх апаратів І, ІІ і ІІІ кристалізації (для кожного продукту зокрема), поверхня охолодження утфелемішалок-криста-лізаторів і т.д. Ці дані вибираються студентом з “Технічного паспорту заводу”. Крім місткості встановленого на заводі обладнання слід вибирати його тип, марку і завод-постачальник, рік коли той чи інший апарат було встановлено, а також кількість встановленого обладнання. На базі проведеного перевірочного розрахунку потужностей встановле¬ного на заводі основного технологічного обладнання студент креслить графік потужностей, виявляє вузькі місця і обґрунтовує необхідність збільшення потужностей окремого обладнання або його заміни як морально застарілого. Вибір і розрахунок нового технологічного обладнання Нове технологічне обладнання вибирається з урахуванням значень його т嬬х¬¬¬нічної продуктивності, що містяться у паспортних даних, або у довіднику 4. Розрахунок нового облад¬нан¬ня ведеться згідно з нормами проектування, наведеними у навчальному посібнику 70. При цьому спочатку визна¬чається величина основного фактора (обсяг апарата, площа робочої поверхні, площа фільтрування, поверхня охолодження та ін.), а потім з урахуванням технічної характеристики вибирається обладнання. Опис апаратурно-технологічної схеми заводу після реконструкції (технічного переоснащення) Детально описується апаратурно-технологічна схема реконструйованої (технічно переоснащеної) станції з урахуванням заходів щодо вдосконален¬ня окремих технологічних процесів та способів інтенсифікації. Коротко описуються технологічні схеми станцій, що не реконструю-ються, з посиланням на напрями інтенсифікації та необхідності вдосконалення того чи іншого технологічного процесу або схеми станції. Основні параметри технологічного режиму роботи станції після реконструкції (технічного переоснащення) Наводиться обґрунтований перелік основних параметрів технологічного режиму роботи станції, окремих способів проведення технологічних процесів, їх оптимальні величини, засоби контролю, дані про періодичність відбирання проб продуктів. Висновки У висновках мають бути відображені такі питання: недоліки техно-логічної схеми, окремих технологічних процесів та обладнання станції, що підлягає реконструкції (технічному переоснащенню), основні показники, досяг¬нуті в результаті реконструкції (технічного переоснащення станції); оптимальні параметри проведення удосконалених способів. Висновки формулюються за окремими пунктами. Список використаної літератури Перелік літературних джерел, на які є посилання в тексті розрахунково-пояснювальної записки, подають з нової сторінки у порядку згадування в тексті. Порядкові номери у переліку літератури є номерними посиланнями в тексті. Графічна частина Викреслюється детальна технологічна схема обраної станції. Наприклад, схема тракту подачі і миття буряків повинна включати такі станції та обладнання: І каскад (відділення) станції очищення буряків на наземному відрізку головного гідротранспортера до бурякопідйомної станції; станція підйому бурякової суміші; ІІ каскад (відділення) станції очищення буряків на надземному відрізку головного гідротранспортера, розташованого на естакаді або галереї: водовідділювачі перед бурякомийкою та після неї; бурякомийки з ополіскувачами; пульсуючі та відсічні шибери; бункер перед бурякорізками з розрахунку накопичення буряків, що забезпечує 25–30 хвилинну роботу цукрового заводу; схему і обладнання для виловлювання, очищення і сортування буряко¬маси, відокремленої від транспортерно-мийної води. | |
Просмотров: 556 | Загрузок: 14 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |