Главная » Файлы » Мои файлы |
Методологічні та законодавчі основи АП
[ Скачать с сервера (94.5 Kb) ] | 03.06.2017, 00:15 |
Тема.1. Методологічні та законодавчі основи АП 1. Методологічна основи ап 2. Ап у сучасній пр доктрині 3. Законодавча основа ап 4. Інституційні основи ап Літ.: 1. Янчук В.З. Оглядові лекції, нормативні акти та ін. - харків, 2000 2. Ап україни за ред Погребного київ 2005 3. Ап за ред Жушмана, Статевки - харків 2010 4. Ап за ред Ярмоленко - київ 2010 5. Оркевич В.Ю. Проблеми теорії аграр правовідносин - харків 2007 6. Леонтев А.А Хрестиянское право 1909 р 7. Шульга О.А Стан аграр сектора укр в період реформації 2009р. Пит. 1Методологічна основи ап Вирішуючи питання продовольства - людина щодня вирішує питання забезпечення. АП- галузь права яка регулює суспіл відносини щодо виробництва, переробки та реалізації с/г продукції Методологію будь -якої науки формує сукупність категорій на яку вона спирається та алгоритм розвязання задач практичної спрямованості Існує 4 категорії: 1. Капітал 2. Земля 3. Праця 4. Знання Капітал- сукупність товарів та грошових коштів які викор з метою отримання прибутків. В більш вузькому значенні - це джерело доходів у вигляді засобів виробництва. Направлення капіталу в певні галузі називається капіталовкладенням або інвестиціями. Земля- основне нац багатство що характеризується верхнім шаром грунту використання якого має здійснюватися на основі фотосинтезу сонця, родючості грунту та людської праці. Знайти: національне багатство Методологічні принципи: 1.Земля як основне нац багатство яка при застосуванні люд праці, знань та капіталу дозволяє забезпечити прогресивний розвиток суспільства 2.Державна політика яка має бути спрямована на розвиток укр суспільства через розвиток с/г галузі шляхом запровадження адекватних механізмів оподатквання госп субєктів та залучення капіталів. 3.Конст-пр гарантії використання нац багатства на основі різних форм власності. 4.Свобода здійснення с/г діяльності що проявляється з одного боку у дотриманні субєктом господарювання законодавчих вимог при здійсненні госп діяльності з другого боку дотримання принципів здійснення аграр діяльності в аграр секторі шляхом забезпечення державою конкуренції, недопущенння зловживання монопольним становищем на аграр ринку, неправомірного обмеження конкуренції та дотримання ін принципів госп діяльності визначених ГК. 5.Визначення оціночної вартості землі, що має збільшуватися внаслідок застосування капіталу, праці та знань. Пит. 2 Ап у сучасній пр доктрині Агарарне право у своєму розвитку пройшло багато реструктиризаційних перетворень, а саме первісна форма аграр права - селянське право, далі колгоспне, далі с/г, далі аграрне Існує декілька підходів: - ап не існує, існує тільки аграрне законодавство( дамяненко, яковлев та ін) - ап є підгалуззю госп права( лаптев, мартимянов, щербина) - ап є самостійною галуззю права( статевка, ярмоленко) - ап є комплексною галуззю права( козерев, воронін) - ап є самостійною комплексною інтегрованою галуззю права( янчук, петров, середа) - ап є комплексною інтегрованою спеціалізованою галуззю права( гетьман, погрібний, жушман)- наша кафедра підтримує цей погляд АП- це система повязаних та узгоджених у законах україни та ін нормативних джерелах матеріальних та процесуальних норм, їх імперативів та положень в яких формально виражена суверенна воля укр народу продовольчого забезпечння шляхом викор грунтів, природ ресурсів, тваринництва що викор для здійсненя с/г діяльності а також нормативно закріплена міра свободи рівності та справедливості що має бути юр забезпечена при здійсненні с/г діяльності. АП як комплексна галузь права узагальнює різні за юр природою норми що відносяться до різних галузей права, які регулюють комплекс агара суспільних відносин, тобто відносин які скл в процесі виробництва, переробки та реалізації с/г продукції. Інтегрованість норм права означає що між різними видами агара відносин існує різного роду звязок, який утвор комплексне пр регулювання Спеціалізованість ап озн що норми основних профільних галузей не механічно переходять до складу аграр права а зазнають аграр спеціалізації, внаслідок цього вони стають- аграр-тр, аграрномайновими та ін. Ап це комплексна інтегрована спеціалізована галузь права яка охопл різні праовідносини що повязані з виробництвом, переробкою та реалізацією с/ г продукції Пит.3 Законодавча основа ап Законодавча база зводиться до : - людина є найвищою соц цінністю - держава гарнтує набуття права власності особою на землю( ст.13,41 ку) - держава гарнтує та забезпечує основи вільної економіч діяльності - держава гарнтує та забезпечує основи підприємницької діяльності( ст .42 ку) - держава гарантує можливості реалізації виробленої продукції( ст.42 ку) - створення умов для сприятливого оподаткування Законодавча основа держ політики утвор - зу про засади держ аграрної політики до 2020 року. Мета закону: 1) гарантування продовольчої безпеки;2) перетвор аграр сектору на високоефективний сектор економіки держави;3) збереження селянства як носія укр ідентичності, культури та духовності нації; 4) комплексний розвиток аграрних відносин на селі. - стратегія розвитку аграрного сектору економіки ( проект підготовлений в 2012 році) Пит.4 Інституційні основи ап Інституційне забезпечення ап здійснюється через систему органів, компетенцію та їх взаємодію в аграрному секторі. - міністерство агарарної політики продовольства україни. Здійсн забезпеченя держ політики у сфері продовольчої та с/г діяльності, рибної промисловості, рибальства, безпеки мореплавства суден флоту, у сфері ветеренарної медицини, в сфері безпечності продуктів, захисту рослин, сортів, лісового та мисливського господарства та ін. - через держ інспекція с/г реалізується політика держави в аграр секторі - держ ветеринарна та фітосанітарна служба укр. Це центральний орган викон влади, контролюється кабміном кабміном і забезпечує держ політику в сфері ветеринар медицини, охорони права на сорти рослин, нагляд за племінною справою у тваринництві - держ агенство зем ресурсів. Це центральний орган викон влади, контролюється кабміном через відповідне міністерство. Даний орган розпоряджається землями с/г призначення. - держ агенство ліс ресурсів.Це центральний орган викон влади, контролюється кабміном через відповідне міністерство. - держ агенство рибного господарства. Це центральний орган викон влади, контролюється кабміном через відповідне міністерство. - держ інспекція с/г Тема.2 Поняття, предмет та призначення ап 1. Предмет ап 2. Методи ап 3. Функції ап 4. Принципи ап 5. Система і структура ап 6. Співвідношення ап з іншими галузями права Літ.: 1. Мунтян,Носік, Беляневич Земельне, агарне, господарське право у системі україни 2010 2. Багай М.О. Методи регулювання аграр відносин 3. Курило В. До питання розмежування ап з адмін правом 2005 4. Погрібний сучасний стан ап 2008 Пит.1. Предмет ап Предметом ап є аграрні правовідносини. Агарар правовідносини- врегульований нормами права комплекс відносин між виробником з одного боку та іншим видами господарюючих субєктів, членами с/г підприємств та їх найманими працівниками, органами держ влади і м/с з другого боку з приводу виробницта, реалізації с/г продукції. Обєктом аграр правовідносин є с/г виробництво. Систему ап скл земельні, трудові, майнові, орг- управлінські відносини, відносини села —це все предмет ап -Земельні відносини є базовими у структурі ап( ап працює з землями с/г призначення) -Трудові відносини створюють другу за значимістю ланку і мають певну специфіку, оскільки праця в аграр секторі здійснюється з використанням органічних властивостей землі( трудові відносини в виробничих кооперативах або наймана праця). Особливості, що вплив на трудові відносини: -кліматичні особливості( сезонна робота) - відсутній безперервний час у виробничому процесі - характеризуються перевищенням виготовленоі продукції над час що затрабчуєтьс - наявність ризиків - колективний характер - Майнові відносини в сфері с/г діяльності які опосередковують процес виробництва с/г продукції та його реалізації - Орг-управлінські правовідносини повязані з організацією управління всередині с/г підприємств( опосередковують відносини між підприємством та робітниками) - відносини соціального розвитку села Пит .2 Методи ап Агарар правовідносини поділ на зовніш та внутр. Внутрішніми між с/г підприємство і його структур підрозділами. Такими можуть бути трудові, майнові, орг-адмін, земельні. Зовнішні відносини- між с/г товаровиробником та ін юр ос. Такими є земельні , майнові, орг-упр та ін. Методи ап як способи владного впливу на аграр відносини поділ на методи: загальні( дозвіл, заборона , рекомендація) та специфічні( легелізаційні методи, метод локальної нормотворчості, метод колективної демократії) Принципи агарарного права: - забезпечення потреб населення безпечною та якісно с/г продукцією - врахування особливостей с/г діяльності - принцип вільного обрання форм і напрямків с/г діяльності - принцип рівності учасників аграр правовідносин - підвищення ефективності держ регулювання аграр сектору - забезпечення інноваційного розвитку с/г - принцип пріоритетності розвитку села - принцип екологізації с/г С-ма ап скл з інститутів і відображає специфіку агарар відносин опосередковуючи у своїй сукупності інші норми галузевої залежності. Аграр пр норми не існують окремо а обєднуються в інститути. Інститути - це перша ланка внутр організації системи. Інститути поділ за такими критеріями: 1. Загал інститут ап 2. Особливий інститут ап Звідси поділ на загальну та особливу частину ап. Загальна включ: - інститут юр відповідальності в галузі аграр правовідносин - інститут функціонального регулювання аграр правовідносин - пр форми викор земель та інших природ ресурсів - права, свободи та обовязки субєктів аграр правовідносин Особлива частина скл з 2 блоків: 1. Внутрішні агарар правовідносини: - правовідносини у сфері виробництва с/г продукції - аграр-управлінські правовідносини - аграр соц-трудові відносини - аграр-майнові правовідносини 2. - Інститут госп діяльності у с/г - інститут договірного регулювання правовідносин - інститут оподаткування - інститут соц розвитку села і сільської поселенської мережі Тема.2 Еволюція аграр права 1. Обєктивні та субєктивні передумови ап у пр системі України 2. Розвиток ап на території України 3. Ап право україни у умовах світових економічних тенденцій та перспектив Літ.: 1. Статівка, шумило некоторие проблемы адаптации ап к законодательству єс 2008 гос и право 2. Богдан пр забезпечення Пит.1 Об’єктивним чинником формування аграрного права є природне право особи та народу на виробництво і споживання продовольства для життя і продовження життя на землі. Аграрне право починається із створення та розвитку законодавства, що регулює аграрні відносини. В свою чергу, створення правових норм, що регулювали аграрні відносини, відбулось тоді, коли держава виявила необхідність у правовому регулюванні аграрних відносин методами централізованого державного впливу на них. Централізований вплив держави на регулювання аграрних відносин спостерігається з 60-х р. ХІХ ст., який іменується як аграрна реформа 1861 р. Об’єктивними чинниками, які призвели до аграрної реформи 1861 р. була внутрішня економічна криза держави, що була обумовлена тотальним відставанням держави від можливостей задовольняти потреби суспільства у продовольстві. Основною ідеєю аграрної реформи 1861 р., яка визначила весь подальший хід розвитку аграрного законодавства, є той факт, що державу починає цікавити не номінальний держатель землі, а реальний сільськогосподарський товаровиробник (тобто – селянин). | |
Просмотров: 448 | Загрузок: 9 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |