Главная » Файлы » Мои файлы |
Господарсько-правова політика в сфері законодавства про економічну концентрацію
[ Скачать с сервера (23.9 Kb) ] | 10.11.2017, 18:38 |
. Для того, аби такий вплив був виваженим, послідовним і зрозумілим, держава проводить систему узгоджених заходів у даній сфері, або інакше - реалізує свою економічну політику. Оскільки втілення її у життя можливе лише за умови застосування ряду правових засобів, то можна говорити і про синонімічне явище, а саме - господарсько-правову політику. Конкуренція є наріжним каменем ринкової економіки, що потребує дійсно надійного захисту. Згідно із ЗУ "Про захист економічної конкуренці економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку; Зокрема особливому контролю піддається процес концентрації, якому у дисертаційному дослідженні приділено значну увагу. Серед іншого науковець критикує відносно недавно внесені зміни до ЗУ "про Антимонопольний комітет України". Відповідно до статті 1 згаданого закону Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Критиці з боку дослідниці піддаються положення ст. 30 ЗУ "Про захист економічної конкуренції" в тій частині, що відповідно до змін 2015-2016 рр. Оприлюднення рішень АМК (наприклад, про визнання факту недобросовісної конкуренції; припинення недобросовісної конкуренції; накладання штрафів) є обов'язковим. Так, у згаданій статті знаходимо наступне: Органи Антимонопольного комітету України оприлюднюють рішення за результатом розгляду справ про недобросовісну конкуренцію на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України протягом 10 робочих днів з дня їх прийняття. Рішення підлягає оприлюдненню в повному обсязі, крім інформації, яка визначена інформацією з обмеженим доступом. Інформація з обмеженим доступом має бути виключена або зачорнена чи змінена в інший спосіб, який забезпечує достатній її захист та достатню прозорість щодо обґрунтування органом Антимонопольного комітету України прийнятого рішення. Безумовно, що рішення у справах про концентрацію також підпадають під публікацію проявів недобросовісної конкуренції, адже вона являє собою будь-які дії у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності. Автор наукової роботи зазначає, що згадані вимоги лише створюють додаткове навантаження на орган державної влади і при цьому дають мало ефекту у правозастосовній діяльності, адже учасники відносин нерідко маніпулюють "однаковвістю" своєї справи із попереднім подібним рішенням. Однак, на мою думку, слід все ж таки погодитись із мотивацією пояснювальної записки до законопроекту, в якій зазначається, що оприлюднення подібних рішень АМК здатне забезпечити "прозорість та передбачуваність діяльності конкурентного відомства, що, в свою чергу, впливає також на рівень правового обґрунтування позицій відомства; та правову визначеність для суб’єктів господарювання, зокрема щодо можливих антиконкурентних ризиків" Крім того, слід зазначити, що необхідність запровадження обов’язку публікувати рішення АМК на офіційному сайті органу визначено пп. 2.1.1 Розділу ІХ Коаліційної угоди та відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, Україна взяла на себе зобов’язання щодо публікації рішень органів АМК. Важко не погодитись, що публікація рішень АМК створює сприятливі умови для контролю за його діяльністю та, відповідно, попередження правопорушень, що матиме позитивний вплив на розвиток економічної конкуренції в Україні загалом. Також у своїй науковій роботі дисертант зазначає, що АМК не несе по суті відповідальність за неправомірні рішення. Безумовно, санкції, що їх застосовує до суб'єктів господарювання Антимонопольний комітет можуть істотно впливати на стан справ на ринку. Теоретично може скластись парадоксальна ситуація: ЗУ «Про захист економічної конкуренції» серед порушень конкурентного законодавства називає антиконкурентні дії органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю. Цілком вірогідною є ситуація, за якої дії власне АМК будуть являти собою склад згаданого правопорушення. У такому випадку постає проблемне питання: куди звертатись потерпілому за захистом, якщо порушник та орган з виключною компетенцією у сфері таких порушень збігаються в одній особі. | |
Просмотров: 442 | Загрузок: 9 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |