Главная » Файлы » Мои файлы |
Демократія
[ Скачать с сервера (42.1 Kb) ] | 27.04.2017, 06:35 |
Суспільствознавство (Людина і світ) 11 клас Тема 10. ДЕМОКРАТІЯ Тема уроку: Поняття, форми та принципи демократії. Вибори як інструмент демократії Мета уроку: - Ознайомити учнів з явищем демократії, процесом її зародження та формування, а також ознайомити учнів із поняттям виборів як інструмента здійснення демократії у світовій теорії і практиці; - Розвити в учнів уміння формувати власні роздуми з приводу демократії та здатність до аналізу різноманітних демократичних процесів, здатність до узагальнення матеріалу поданого у ході пояснення; - Виховати в учнів здатність правильно й послідовно виражати свої думки, поважати точку зору своїх однокласників та гідно відстоювати власну, сприяти в учнях вихованню високої демократичності . Тип уроку: комбінований Метод уроку: метод пояснення з елементами бесіди. Рекомендована література: Людина і світ. 11 клас. Рівень стандарту та профільний рівень. Назаренко Н. В., Воронянський В. О., Мануйлов Є. М. та ін. Вид-во: Оберіг. Додаткова література: 1. Демократія: Антологія / Упорядник О.Проценко. – Київ: Смолоскип. – 2005. – Ч.ІІІ. Трансформація: становлення та переходи до демократії. – 326 с. 2. Демократія: Антологія / Упорядник О.Проценко. – Київ: Смолоскип. – 2005. – Ч.І. Концептуалізація: що таке демократія? – 205 с. 3. Словник-посібник для школярів/М.М. Шимановський, А. Ткачук, Д. Гнелиця – К.: [Ін-т громадянського суспільства], — 2002. — 40 с. План уроку: I. Організаційний момент уроку II. Перевірка домашнього завдання (письмова) III. Актуалізація та корекція опорних знань IV. Повідомлення теми, мети і задач уроку. Мотивація навчальної діяльності V. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу VI. Узагальнення та систематизація набутих знань VII. Підсумок уроку. Повідомлення домашнього завдання ХІД УРОКУ І.Організаційний момент Вчитель заходить до класу, вітається з учнями, перевіряє готовність робочих місць і присутність. Вчитель просить учнів підготувати чисті аркуші паперу та відкласти всі зайві речі окрім аркуша та ручки на край парти. Це займає приблизно 3-5 хвилин навчального часу. ІІ. Перевірка домашнього завдання Перевірку домашнього завдання з попередньої теми «Політичні інститути і процеси. Політика в житті суспільства» учитель проводить письмово, у вигляді відкритих запитань. Учитель просить учнів підписати листочки та ділить їх на варіанти у відповідності до рядів. Чергуючи по одному запитанню для кожного з варіантів, вчитель ставить відповідні запитання учням. І варіант 1. Перелічіть методи здійснення влади у державі. 2. Дайте визначення поняттям «політика» і «політична партія». 3. Пригадайте і запишіть основні види політичних відносин та дайте їх визначення. ІІ варіант 1. Перелічіть основні об’єкти та суб’єкти політики. 2. Дайте визначення поняттям «політична влада» та «опозиція». 3. Перелічіть функції політичної системи суспільства та дайте визначення одній із них (на вибір). Ця робота розрахована на 6-7 хвилин. ІІІ. Актуалізація, корекція знань 1. Яку роль у житті суспільства відіграють політичні інститути? 2. У чому полягає сутність політичної системи?Яка її структура? 3. Які політичні системи та політичні режими ви знаєте? Після відповіді учнів, вчитель коректує їх при необхідності та говорить узагальнюючу фразу: «Можна зробити висновок, що сьогодні роль політики і суспільстві зростає. Вона проявляється в усіх його взаєминах і структурах і є невід’ємною частиною як політичної, так і загальнолюдської культури. Пропоную звернутися до наступної теми, яка безпосередньо пов’язана із темою, розгляд якої ми щойно завершили». Актуалізація і корекція знань займає не більше 5 хвилин. ІV. Повідомлення теми, мети і задач уроку. Мотивація навчальної діяльності. Вчитель просить учнів відкрити зошити, записати сьогоднішню дату та тему уроку: «Демократія» і записати план уроку. План уроку: 1. Поняття демократії, її основні форми та принципи. 2. Вибори як інструмент демократії, їх типи та види виборчих систем. 3. Політична діяльність та участь громадян в управлінні суспільними справами. V. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу 1. Поняття демократії, її основні форми та принципи. Демократія — це (від давньогрець. demos - влада cratos – народ, влада народу) одна з основних форм правління, політичної і соціальної організації суспільства, держави і влади; політичний режим, що розвивається та прогресує в історії людства. Виникнення демократії, за загальноприйнятою у науці думкою, пов’язано з появою античного полісу. Поліс об’єднував у собі елемент цивільної самоврядної громади і був частиною міської структури з розвиненою приватною власністю. Батько історії Геродот (484-425 рр. до н. е.) був родоначальником поняття «демократія» і виділяв два основні принципи афінської демократії: свободу слова і рівність всіх громадян перед законом. Згодом тлумачення принципів демократії Геродотом були розширені по мірі формування теорії демократії та її безпосередньої практики. Серед них є такі принципи: 1. Суверенітет нації («народу»), яка номінально вважається джерелом державної влади і обирає на певний термін підзвітні їй найвищі органи державної влади. Монополія на здійснення державної влади відсутня, що дозволяє кожному окремому громадянину здійснювати вплив на державне управління суспільством. 2. Рівність прав громадян на участь в управлінні справами в суспільстві та державі, і, перш за все, рівність виборчих прав; свобода створення політичних партій та інших об' єднань для виразу своєї волі, свобода думок, право на інформацію і на участь у конкурентній боротьбі за заняття керівних посад в державі. | |
Просмотров: 587 | Загрузок: 15 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |