Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Вторник, 26.11.2024


Главная » Файлы » Мои файлы

Деякі аспекти правової охорони
[ Скачать с сервера (56.4 Kb) ] 25.08.2017, 23:38
Дмитрієва С., Деякі аспекти правової охорони зазначення походження товару в Україні

Відповідно до Закону України від 16 червня 1999 р. «Про охорону прав на зазначення походження товарів» (із подальшими змінами та доповненнями; далі — Закон) зазначення походження товару — це термін, що охоплює такі терміни: «просте зазначення походження товару» і «кваліфіковане зазначення походження товару». Просте зазначення походження товару — це будь-яке словесне чи зображувальне (графічне) позначення, що прямо чи опосередковано вказує на географічне місце походження товару. Кваліфіковане зазначення походження товару --це термін, що охоплює такі терміни: «назва місця походження товару» і «географічне зазначення походження товару».
Назва місця походження товару — це назва географічного місця, яка вживається як позначення у назві товару, що походить із зазначеного географічного місця та має особливі властивості, виключно або головним чином зумовлені характерними для даного географічного місця природними умовами або поєднанням цих природних умов з характерним для даного географічного місця людським фактором. Географічне зазначення походження товару — це назва географічного місця, яка вживається як позначення у назві товару, що походить із цього географічного місця та має певні якості, репутацію або інші характеристики, в основному зумовлені характерними для даного географічного місця природними умовами чи людським фактором або поєднанням цих природних умов і людського фактора.
Треба зазначити, що Закон надає правову охорону кваліфікованому зазначенню походження товару на підставі його реєстрації, яка діє безстроково від дати реєстрації. Правова охорона простого зазначення походження товару надається на підставі його використання. Вона полягає у недопущенні використання зазначень, що є неправдивими (фальшивими) чи такими, що вводять споживачів в оману щодо справжнього географічного місця походження товару. Просте зазначення походження товару не підлягає реєстрації.
Підсумовуючи сказане вище, можна визначити кваліфіковане зазначення походження товару як назву країни, населеного пункту чи місцевості, іншого географічного місця, що використовується для позначення товару, особливі властивості якого виключно або головним чином зумовлені характерними для даного географічного об'єкта природними умовами чи людським фактором або тим й іншим одночасно.
Оскільки правова охорона простого зазначення походження товару надається на підставі його використання, далі у цій статті з урахуванням наведених вище визначень розглядатиметься правова охорона кваліфікованого зазначення його походження.
Кваліфікованому зазначенню походження товару притаманні такі ознаки: назва географічного місця; наявність особливих властивостей товару; наявність специфічних природних умов та/або людського фактора; залежність особливих властивостей товару від природних умов та/або людського фактора. Як позначення можуть використовуватися не тільки назви країн, місцевостей, населених пунктів, гір, рік, а й історичні назви географічних місць.
Законом встановлено виняток, згідно з яким не визнається кваліфікованим зазначенням походження товару позначення, що являє собою або містить назву географічного місця, але стало в Україні загальновживаним як позначення товару певного виду і не пов'язане з місцем його виготовлення.
Особливі властивості товару відзначаються стабільністю, їх наявність виділяє певний товар серед маси однорідних товарів. Вони можуть бути обумовлені природними умовами та/або людським фактором. Як правило, природні умови мають вирішальне значення для властивостей сільськогосподарської продукції, а також природних продуктів — мінеральних вод, мінералів тощо.
У деяких випадках особливі властивості товарів визначаються лише людським фактором, наприклад, стародавніми рецептами, сформованими протягом тривалих років навичками, технологічними секретами тощо. Іноді ж на їх формування впливають одночасно як природні умови, так і людський фактор.
Правова охорона кваліфікованого зазначення походження товару, як і правова охорона товарного знака, виникає на підставі його реєстрації, зробленої відповідно до Закону, а також в силу міжнародних договорів України.
Дуже специфічним є становище суб'єкта, який має право на використання кваліфікованого зазначення походження товару. Згідно з Законом таке зазначення може бути зареєстроване одним чи декількома юридичними або фізичними особами. Вже це свідчить про колективний характер права на використання кваліфікованого зазначення походження товару, що відрізняє його від права на товарний знак, яке має виключний характер.
Не будь-який суб'єкт має право на реєстрацію кваліфікованого зазначення походження товару. Такий суб'єкт обов'язково повинен знаходитися в межах території того географічного місця, назву якого він бажає зареєструвати як кваліфіковане зазначення походження товару. Крім того, він має сам виробляти товар з особливими властивостями. Отже, не допускається надання права на використання кваліфікованого зазначення походження товару суб'єкту, який займається лише посередницькою діяльністю щодо товару з особливими властивостями.
Закон вказує на можливість надання права на використання кваліфікованого зазначення походження товару не тільки особі (особам), яка зареєструвала це зазначення, а й іншим особам при додержанні деяких умов. Зокрема, суб'єкт, який претендує на одержання цього права, повинен знаходитись у тому ж географічному місці (географічній місцевості), що й первісний правовласник, а вироблений ним товар мати ті ж особливі властивості, що й товар первісного правовлас-ника.
Право на використання кваліфікованого зазначення походження товару є не-відчужуваним. Тобто особа, яка отримала таке право за результатами експертизи її заявки, не має права уступити його іншій особі або видати ліцензію на використання зареєстрованого зазначення. При цьому не має значення місцезнаходження суб'єкта та факт виготовлення ним товару з подібними особливими властивостями. Лише держава в особі уповноваженого органу може надавати право на використання кваліфікованого зазначення походження товару.
Власник права на використання кваліфікованого зазначення походження товару не вправі розпоряджатися ним на свій розсуд. Відповідно до Закону використанням кваліфікованого зазначення походження товару вважається нанесення його на товар або етикетку, упаковку, застосування у рекламі, запис на бланках, рахунках та інших документах, що супроводжують товар. З метою забезпечення ефективного захисту кваліфікованого зазначення походження товару Закон надає правовласнику можливість використання попереджувального маркування. Воно має розміщуватися поруч з кваліфікованим зазначенням походження товару. Попереджувальне маркування вказує на факт реєстрації даного кваліфікованого зазначення походження товару в Україні. Щодо спеціального знака, який позначав би таке зазначення (наприклад, за аналогією зі знаком «ко-пірайт» в авторському праві), то він Законом не передбачений.
Порушенням права на використання зазначення походження товару є використання неправдивого (фальшивого) зазначення або такого, що вводить споживача в оману щодо справжнього місця походження товару.
Законом встановлено перелік дій, вчинення яких може бути визнане порушенням права на використання кваліфікованого зазначення походження товару. Такими діями є використання зареєстрованого кваліфікованого зазначення походження
товару особою, яка не має відповідного свідоцтва; використання зареєстрованого зазначення географічного походження товару, що не походить із зареєстрованого для цього зазначення географічного місця, навіть якщо справжнє місце походження товару або географічне зазначення його походження використовується у перекладі або супроводжується словами «вид», «тип», «стиль», «марка», «імітація» тощо; використання зареєстрованого зазначення походження товару або подібного до нього позначення для відмінних від описаних у Державному реєстрі України назв місць походження та географічних зазначень походження товарів і прав на використання зареєстрованих кваліфікованих зазначень походження товарів (далі — Реєстр), якщо воно вводить в оману споживачів щодо походження товару та його особливих або інших характеристик, а також для неоднорідних товарів, коли таке використання завдає шкоди репутації зареєстрованого зазначення або є неправомірним використанням його репутації; використання зареєстрованого зазначення походження товару як його видової назви. До порушення належить і використання подібного зазначення щодо однорідних товарів, яке може ввести споживачів в оману стосовно-місця походження та особливих властивостей конкретного товару.
У разі порушення права на використання кваліфікованого зазначення походження товару, правопорушник зобов'язаний на вимогу власника свідоцтва на використання зазначення походження товару та інших зацікавлених осіб: припинити дії, що порушують це право або створюють загрозу порушення; вилучити з обігу товар з неправомірним використанням зазначення походження; відшкодувати витрати, включаючи неодержані доходи; відшкодувати збитки у розмірі не більше ніж отриманий в результаті порушення прибуток; опублікувати судове рішення з метою відновлення ділової репутації законного користувача; вилучити з товару або його упаковки неправомірно нанесене зазначення походження, а при неможливості цього — знищити товар.
На відміну від реєстрації товарного знака, що діє протягом десяти років з можливістю подальшого продовження цього терміну, реєстрація кваліфікованого зазначення походження товару діє безст-
рокове. Однак свідоцтво про право на використання останнього діє протягом десяти років. Поряд з цим Законом передбачена можливість продовження терміну його дії за умови надання підтвердження спеціально уповноваженого органу, що власник свідоцтва виробляє товар у географічному місці, зазначеному в Реєстрі, а характеристики товару відповідають тим, які внесені до Реєстру.
Право на реєстрацію кваліфікованого зазначення походження товару мають особи, які в заявленому географічному місці виробляють товар, особливі властивості, певні якості, репутація або інші характеристики якого пов'язані з цим місцем; асоціації споживачів; установи, що мають безпосереднє відношення до вироблення чи вивчення відповідних продуктів, виробів, технологічних процесів або географічних місць. Право на використання зареєстрованої назви місця походження товару або зареєстрованого географічного зазначення походження товару мають, за умови реєстрації цього права, виробники, які в географічному місці, зазначеному в Реєстрі, виробляють товар, особливі властивості, певні якості чи інші характеристики якого відповідають тим, що внесені до Реєстру.
Процедура подання заявки на реєстрацію кваліфікованого зазначення погодження товару та/або права на використання зареєстрованого кваліфікованого зазначення походження товару регламентується Правилами складання, подання та проведення експертизи заявки на реєстрацію кваліфікованого зазначення походження товару та/або права на використання зареєстрованого кваліфікованого зазначення походження товару, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 17 серпня 2001 р. № 398. Ця процедура має багато спільного з процедурою подання заявки на реєстрацію товарного знака. Тому доцільно вести мову про її особливості та зміст заявки.
Заявка повинна стосуватися реєстрації лише одного кваліфікованого зазначення походження товару. Вона має складатися українською мовою. Додатки до неї можуть бути складені іноземною мовою, однак з подальшим наданням їх перекладу на українську мову. Заявка та документи, що додаються до неї, повинні подаватися в одному примірнику.
Заявка має містити:
- заяву про реєстрацію назви місця походження товару чи географічного зазначення походження товару та/або права на використання зареєстрованого кваліфікованого зазначення товару з відомостями про заявника та його адресу;
- заявлене позначення (назва географічного місця може наводитись і як іменник, і як прикметник);
- назву товару, для якого заявник просить зареєструвати вказане ним зазначення його походження, або того зареєстрованого позначення, право на використання якого має бути зареєстроване. З метою використання єдиної термінології доцільно застосовувати для позначення товару терміни, що вживаються у Міжнародному класифікаторі товарів і послуг. Разом із зазначенням виду товару повинне вказуватися місце його вироблення. Уявляється, що воно може бути зазначено різними способами. Так, якщо товар виробляється в якомусь населеному пункті, необхідно зазначити останній як адміністративну одиницю (місто, село, селище). Доцільно вказувати й область, оскільки в Україні існує багато населених пунктів з однаковими назвами. Якщо йдеться про мінеральну воду, треба зазначати межі території, на якій здійснюється водозабір. Це можна зробити словесним описом чи додавши карту із зазначенням границь географічного місця;
- опис особливих властивостей, певних якостей, репутації або інших характеристик товару. При цьому властивості товару повинні бути описані лаконічно і чітко, з використанням спеціальної термінології (товарознавчої, технічної тощо). Під час опису харчової продукції доцільно вказувати її хімічний склад. Незайвим буде наводити протипоказання щодо її застосування, а також рекомендації стосовно правильного вживання тощо. Має наводитись інформація про наявність у конкретному географічному місці вихідної сировини, його кліматичні, геологічні або інші природні умови, людей (колективів), спроможних виготовляти товар традиційним способом, тощо;
- дані про використання заявленого кваліфікованого зазначення походження товару на етикетці останнього та при його маркуванні;
- відомості про взаємозв'язок особливих властивостей, певних якостей, репутації або інших характеристик товару з природними умовами та/або з людським фактором.
Важливими додатками до заявки є висновок спеціально уповноваженого органу про те, що особливі властивості, певні якості або інші характеристики товару, зазначені в заявці, об'єктивно зумовлені чи пов'язані з природними умовами та/або людським фактором указаного географічного місця виготовлення товару, та висновок спеціально уповноваженого органу щодо меж географічного місця, з яким пов'язані особливі властивості, певні якості або інші характеристики товару, а також інформація про те, що заявник знаходиться в зазначеному географічному місці і виробляє товар, особливі властивості якого визначаються характерними для цього місця природними умовами чи людським фактором або природними умовами і людським фактором одночасно.
Найперше питання, що виникає у заявника при оформленні заявки, пов'язане з визначенням уповноваженого органу, який може дати зазначені вище висновки. Термін «уповноважений орган» досить умовний, оскільки висновок повинен містити дані, встановлення і підтвердження яких віднесено до компетенції різних структур органів влади, управління, громадських організацій. Тому можливе надання не одного висновку, а кількох документів. Наприклад, підтвердженням перебування заявника у певному географічному місці буде довідка, видана органом місцевої адміністрації, а свідченням залежності особливих властивостей товару від природних умов і людського фактора — висновок органу, обраного згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2001 р. № 149-р «Про спеціально уповноважені органи для визначення та контролю особливих властивостей та інших характеристик товарів», або іншого компетентного органу (наприклад, галузевого). Перед заявником може постати питання щодо необхідності доведення залежності особливих властивостей товару від умов його створення. Його вирішенню може сприяти зазначення стародавніх традицій, складу наявної у даному географічному місці сировини, характерних кліматичних умов, які не змінюються протягом тривалого періоду.
Як й експертиза товарних знаків, експертиза кваліфікованого зазначення походження товару провадиться у два етапи. Перший — це експертиза заявки на відповідність установленим вимогам, що має формальний характер. При цьому перевіряються зміст заявки, її комплектність, відповідність оформлення документів установленим вимогам. За результатами попередньої експертизи заявник повідомляється про прийняття заявки до розгляду або про відмову в її прийнятті.
По завершенні першого етапу провадиться експертиза заявленого позначення з метою встановлення його охороноспро-можності, можливості реєстрації як кваліфікованого зазначення походження товару та права на його використання. За результатами проведення експертизи приймається рішення: про реєстрацію кваліфікованого зазначення походження товару; про відмову в реєстрації заявленого зазначення; про реєстрацію права на використання зареєстрованого кваліфікованого зазначення походження товару; про відмову в наданні такого права.
Треба зазначити, що заявник у разі незгоди з рішенням експертизи має право на його оскарження як до суду, так й до Апеляційної палати центрального органу виконавчої влади з питань охорони інтелектуальної власності. До Апеляційної палати скарга повинна надійти протягом трьох місяців від дня одержання рішення експертизи. У разі незгоди з результатами розгляду скарги Апеляційною палатою рішення експертизи може бути оскаржено до суду в загальному порядку.
На підставі рішення експертизи про можливість реєстрації кваліфікованого зазначення походження товару та/або права на використання зареєстрованого
кваліфікованого зазначення походження товару патентним відомством здійснюється відповідна реєстрація, а саме: до Реєстру вносяться відомості: щодо заявленого зазначення та/або осіб, які мають право на використання зареєстрованого зазначення, заявлене зазначення походження товару; кваліфікація зазначення; назва місця походження товару або географічне зазначення походження товару; назва товару, опис його особливих властивостей, певних якостей, репутації та інших характеристик; дата прийняття рішення про реєстрацію заявленого зазначення; дані про осіб, яким надається право на використання зареєстрованого кваліфікованого зазначення походження товару, і дата прийняття рішення про надання цього права. Свідоцтво про реєстрацію права на використання кваліфікованого зазначення походження товару видається патентним відомством протягом місяця від дати реєстрації цього зазначення або від дати внесення до Реєстру відомостей про осіб, яким надано право використання раніше зареєстрованого зазначення, за умови сплати державного мита (розмір і порядок сплати визначені законодавством).
Внесення змін до Реєстру і свідоцтва здійснюється так само, як це робиться стосовно товарних знаків. Однак процедура продовження терміну дії свідоцтва має відмінність. Разом із заявою про продовження терміну дії свідоцтва, свідоцтвом і документом про сплату державного мита необхідно надати висновок уповноваженого органу щодо підтвердження факту знаходження власника свідоцтва в даному географічному місці й того, що саме він виробляє товар із зазначеними у свідоцтві властивостями. Без такого висновку продовження терміну дії свідоцтва не здійснюється.
З А К О Н У К Р А Ї Н И

Про охорону прав на зазначення походження товарів

( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999, N 32, ст.267 )


{ Із змінами, внесеними згідно із Законами
N 2188-III ( 2188-14 ) від 21.12.2000, ВВР, 2001, N 8, ст.37
N 2921-III ( 2921-14 ) від 10.01.2002, ВВР, 2002, N 16, ст.114
N 850-IV ( 850-15 ) від 22.05.2003, ВВР, 2003, N 35, ст.271
N 316-V ( 316-16 ) від 02.11.2006, ВВР, 2007, N 1, ст.2
N 254-VI ( 254-17 ) від 10.04.2008, ВВР, 2008, N 23, ст.217 }


{ У тексті Закону слово "Відомство" замінено словом
"Установа" у відповідних відмінках згідно із Законом
N 2188-III ( 2188-14 ) від 21.12.2000 }


Цей Закон визначає правові засади охорони прав на зазначення
походження товарів в Україні та регулює відносини, що виникають у
зв'язку з їх набуттям, використанням та захистом.

Розділ I

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Визначення термінів

У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому
значенні:

Установа - центральний орган виконавчої влади з питань
правової охорони інтелектуальної власності; ( Абзац другий статті
1 в редакції Закону N 2188-III ( 2188-14 ) від 21.12.2000 )

Апеляційна палата - колегіальний орган Установи для розгляду
заперечень проти рішень Установи щодо набуття прав на об'єкти
інтелектуальної власності та інших питань, віднесених до її
компетенції цим Законом; ( Абзац третій статті 1 в редакції Закону
N 2188-III ( 2188-14 ) від 21.12.2000, із змінами, внесеними
згідно із Законом N 850-IV ( 850-15 ) від 22.05.2003 )

зазначення походження товару - термін, що охоплює (об'єднує)
такі терміни:

- просте зазначення походження товару;

- кваліфіковане зазначення походження товару;

просте зазначення походження товару - будь-яке словесне чи
зображувальне (графічне) позначення, що прямо чи опосередковано
вказує на географічне місце походження товару. Ним може бути і
назва географічного місця, яка вживається для позначення товару
або як складова частина такого позначення; ( Абзац сьомий статті 1
із змінами, внесеними згідно із Законом N 850-IV ( 850-15 ) від
22.05.2003 )

кваліфіковане зазначення походження товару - термін, що
охоплює (об'єднує) такі терміни:

- назва місця походження товару;

- географічне зазначення походження товару;

назва місця походження (далі - НМП) товару - назва
географічного місця, яка вживається для позначення товару, що
походить із зазначеного географічного місця та має особливі
властивості, виключно або головним чином зумовлені характерними
для даного географічного місця природними умовами або поєднанням
цих природних умов з характерним для даного географічного місця
людським фактором; ( Абзац одинадцятий статті 1 із змінами,
внесеними згідно із Законом N 850-IV ( 850-15 ) від 22.05.2003 )

географічне зазначення походження (далі - ГЗП) товару -
будь-яке словесне чи зображувальне (графічне) позначення, що прямо
чи опосередковано вказує на географічне місце походження товару,
який має певні якості, репутацію або інші характеристики, в
основному зумовлені характерними для даного географічного місця
природними умовами чи людським фактором або поєднанням цих
природних умов і людського фактора; { Абзац дванадцятий статті 1
із змінами, внесеними згідно із Законами N 850-IV ( 850-15 ) від
22.05.2003, N 254-VI ( 254-17 ) від 10.04.2008 }

географічне місце - будь-який географічний об'єкт із офіційно
визначеними межами, зокрема: країна, регіон як частина країни,
населений пункт, місцевість тощо;

видова назва товару - застосовувана в назві товару назва
географічного місця, в якому спочатку товар цього виду вироблявся,
яка згодом стала загальновживаною в Україні як позначення (назва)
певного виду товару безвідносно до конкретного місця його
походження;

спеціально уповноважений орган - визначений Кабінетом
Міністрів України державний орган, наділений повноваженнями щодо
визначення та контролю особливих властивостей, певних якостей чи
інших характеристик товарів, для позначення яких використовуються
НМП чи ГЗП, а також щодо визначення меж географічних місць, з
якими пов'язані ці особливі властивості, певні якості чи інші
характеристики, та встановлення виробників зазначених товарів у
межах цих географічних місць;

особа - фізична або юридична особа;

заявка - сукупність документів, необхідних для реєстрації
кваліфікованого зазначення походження товару та/або права на
використання кваліфікованого зазначення походження товару;

заявник - особа або група осіб, які подали заявку;

свідоцтво - документ, що посвідчує право на кваліфіковане
зазначення походження товару та/або право особи на використання
зареєстрованої назви місця походження товару чи зареєстрованого
географічного зазначення походження товару;

реєстрація - державна реєстрація назви місця походження чи
географічного зазначення походження товару та/або права на
використання цього кваліфікованого зазначення походження товару;

Реєстр - Державний реєстр України назв місць походження та
географічних зазначень походження товарів і прав на використання
зареєстрованих кваліфікованих зазначень походження товарів;

заклад експертизи - уповноважений Установою державний заклад
(підприємство, організація) для розгляду і проведення експертизи
заявок; ( Статтю 1 доповнено абзацом згідно із Законом N 2188-III
( 2188-14 ) від 21.12.2000 )

державна система правової охорони інтелектуальної власності -
Установа і сукупність експертних, наукових, освітніх,
інформаційних та інших відповідної спеціалізації державних
закладів, що входять до сфери управління Установи. ( Статтю 1
доповнено абзацом згідно із Законом N 2188-III ( 2188-14 ) від
21.12.2000 )

Стаття 2. Законодавство України про охорону прав на
зазначення походження товарів

Законодавство України про охорону прав на зазначення
походження товарів складається із цього Закону, законів України
"Про захист від недобросовісної конкуренції" ( 236/96-ВР ), "Про
охорону прав на знаки для товарів та послуг" ( 3689-12 ), "Про
захист прав споживачів" ( 1023-12 ), "Про рекламу" ( 270/96-ВР )
та інших нормативно-правових актів.

Стаття 3. Повноваження Установи у сфері охорони прав на
зазначення походження товарів

1. Установа забезпечує реалізацію державної політики у сфері
охорони прав на зазначення походження товарів, для чого:

організовує приймання заявок, проведення їх експертизи,
приймає рішення щодо них;

видає свідоцтва, здійснює державну реєстрацію зазначень
походження товарів та/або права на їх використання;

забезпечує опублікування офіційних відомостей про зазначення
походження товарів;

здійснює міжнародне співробітництво у сфері правової охорони
інтелектуальної власності і представляє інтереси України з питань
охорони прав на зазначення походження товарів у міжнародних
організаціях відповідно до чинного законодавства;

приймає в установленому порядку нормативно-правові акти у
межах своїх повноважень;

організовує інформаційну та видавничу діяльність у сфері
правової охорони інтелектуальної власності;

організовує науково-дослідні роботи з удосконалення
законодавства та організації діяльності у сфері правової охорони
інтелектуальної власності;

організовує роботу щодо перепідготовки кадрів державної
системи правової охорони інтелектуальної власності;

доручає закладам, що входять до державної системи правової
охорони інтелектуальної власності, відповідно до їх спеціалізації
виконувати окремі завдання, визначені цим Законом, Положенням про
Установу, іншими нормативно-правовими актами у сфері правової
охорони інтелектуальної власності;

виконує інші функції відповідно до Положення про неї,
затвердженого в установленому порядку.

2. Фінансування діяльності Установи провадиться за рахунок
коштів Державного бюджету України.
( Стаття 3 в редакції Закону N 2188-III ( 2188-14 ) від
21.12.2000 )

Стаття 4. Міжнародні договори

Якщо міжнародним договором України, згода на обов'язковість
якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила,
ніж ті, що передбачені цим Законом, то застосовуються правила
міжнародного договору.

Стаття 5. Права та обов'язки іноземців і осіб без
громадянства

1. Іноземці та особи без громадянства мають рівні з
громадянами України права та обов'язки, передбачені цим Законом,
відповідно до міжнародних договорів України, згода на
обов'язковість яких надана Верховною Радою України. ( Частина
перша статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом N 850-IV
( 850-15 ) від 22.05.2003 )

2. Іноземці та особи без громадянства у відносинах з
Установою реалізують свої права через представників у справах
інтелектуальної власності (патентних повірених).

Розділ II

ПРАВОВА ОХОРОНА ЗАЗНАЧЕНЬ ПОХОДЖЕННЯ ТОВАРІВ

Стаття 6. Надання правової охорони зазначенням походження
товарів

1. Правова охорона простого зазначення походження товару
надається на підставі його використання.

Правова охорона простого зазначення походження товару полягає
у недопущенні використання зазначень, що є неправдивими
(фальшивими) чи такими, що вводять споживачів в оману щодо
дійсного географічного місця походження товару.

Просте зазначення походження товару не підлягає реєстрації.

2. Цим Законом надається правова охорона кваліфікованим
зазначенням походження товарів на підставі їх реєстрації, яка діє
безстроково від дати реєстрації.

Стаття 7. Умови надання правової охорони

1. Правова охорона надається кваліфікованому зазначенню
походження товару, що вказує на конкретне географічне місце, з
якого походить товар, і на яке не поширюються встановлені цим
Законом підстави для відмови в наданні правової охорони.


( Частину другу статті 7 виключено на підставі Закону
N 850-IV ( 850-15 ) від 22.05.2003 )


3. Правова охорона надається назві місця походження товару,
щодо якої виконуються такі умови:

а) вона є назвою географічного місця, з якого даний товар
походить;
Категория: Мои файлы | Добавил: opteuropa | Теги: Закону України, Деякі аспекти правової охорони, від 16 червня 1999, скаать безплатно
Просмотров: 430 | Загрузок: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно