Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Понедельник, 25.11.2024


Главная » Файлы » Мои файлы

Бізнес план: «Елеватор «Зерно України»
[ Скачать с сервера (218.0 Kb) ] 01.05.2017, 10:53
1. Резюме
Проектом є заснування ТОВ «Елеватор «Зерно України».
Метою даного проекту є створення розгалуженої інфраструктури зернових складів з новітніми технологіями та сучасними методами обробки і зберігання зернових.
Аналізуючи ситуацію в даній сфері, слід зазначити, що домінуючою проблемою є не конкретно попит і пропозиція на зернові як товар, а саме проблема їх раціонального зберігання та правильної обробки . Це означає,що в Україні виробляється велика кількість сировини (зерна), однак немає достатньої кількості місць для зберігання, а в існуючих наявна проблема застарілого обладнання та технологій.
Саме внаслідок застосування передових методів введення бізнесу, наша фірма є конкурентоспроможною і може забезпечити достатній прибуток та заінтересувати вкладників. Цьому безпосередньо сприяють: нові технології та підходи до зберігання зернових культур; вигідне місце розташування,надання якісних послуг за рахунок кваліфікованого персоналу;велика ємність складів для зберігання; високі споживчі потреби на продукцію; забезпеченість урожаєм (зерном та іншими культурами); наявність транспортного забезпечення.
Персонал фірми комплектується з висококваліфікованих працівників. Загальна кількість найманого персоналу близько 100 чоловік.
Для фінансування проекту планується привернути пільговий кредит, однак основне фінансування буде здійснюватися за створених фондів та оборотного капіталу.
Спочатку проект буде реалізовуватись на Чернігівщині, однак плану-ється розширення мережі по інших областях України, сприятливих за кліматичними умовами. При цьому мають бути досягнуті наступні цілі:
1. Переведення сільського господарства України та виведення зберігання та експорту на новий, більш високий, якісний рівень
2. Розвинення інфраструктури зернових складів в районах найбільш сприятливих для цього
3. Надання доступних цін на зберігання для українських виробників та надання їм пріоритету
4. Розширення виробництва для задоволення потреб споживачів
2. Послуга і ринок
2.1. Загальна характеристика ринку продукту
Найбільш розповсюджені в Україні, на сьогодні, є такі види земель-них складів: склади напільного зберігання (немеханізовані, частково механізовані чи неповністю механізовані): склади ангарного типу; склади у вигляді силосів (металобетоні чи стальні).
До того ж традиційно всі ці склади називаються «елеваторами» не залежно від їх типу.
Варто зазначити, що зберігання зерна це не тільки його зберігання, але й цілий комплекс, який включає в себе прийом, оцінку його якісних та кількісних показників, очистку, сушку, сортування, розміщення в залежності від його кондиції та подальшу відгрузку на різні види транспорту.
На сьогодні, система зберігання зерна в Україні представлена більш ніж 870 зерновими складами загальною ємністю одночасного зберігання 40,1 млн. тонн. До того ж на долю, портових терміналів припадає близько 2,3 млн. тонн одночасного зберігання, що дозволяє потенційно проводити відгрузку близько 36 млн. тонн зернових вантажів водним транспортом.


Варто зазначити, що за останнє десятиріччя система зберігання зерна в Україні зазнала значних якісно-кількісних змін, пов’язаних в першу чергу з приватизацією сфери хлібопродуктів, збільшенням обсягів виробництва зернових та олійних культур та різким ростом експорту. Фактично, за останні 10 років ємність одночасного зберігання зерна збільшилась з 28,2 млн. тонн в 2001 до 40,1 млн. тонн на початку 2011 року, а можливість перевалки у портах збільшилась більш ніж у 3 рази.
Щодо якісних показників, зміни відбулись як позитивні так і негативні. В 2004 році було введено в дію Закон України «Про зерно та ринок зерна в Україні», який в свою чергу зобов’язав всі зернові склади проходити сертифікацію кожного року до початку приймального сезону. Не можливо не погодитись із позитивними змінами, які відбулись: а саме покращення якості зберігання, зменшення відсотку ймовірності пошкодження та втрати зерна. Проте є й негативні зміни: процес сертифікації є складним та досить тривалим, - це призвело до того, що не всі зернові склади встигали вчасно отримати його. Саме через це в 2012 році були внесені зміни і відтепер сертифікат може діяти більш тривалий час від дати його видачі.
Проте в Україні є реальні проблеми зі зберіганням всіх об’ємів виробленого зерна. Одним із критеріїв оцінки є відповідність вироблених зернових та олійних культур в регіоні до ємностей там розміщених. Аналіз показує, що в цілому по Україні забезпеченість урожая складає близько 61%, і лише в Харківському регіоні вона становить 100%, проте в інших областях спостерігається дефіцит: 8% Івано-Франківськ до 86% Суми.


2.2. Опис послуги фірми
Зерносховища споруджують обов’язково з урахуванням фізичних і фізіологічних властивостей зернової маси. Крім того, до сховищ пред’являють наступні вимоги: технічні (будівельні, протипожежні і т. д.), технологічні, експлуатаційні і економічні.
Зерносховище буде достатньо міцним і стійким: витримувати тиск зернової маси на підлогу і стінах, тиску вітру і т.д. Елеватор буде також оберігати зернову масу від несприятливих атмосферних дій і ґрунтових вод. Покрівлю, вікна і двері будуть влаштовані так, щоб виключити можливість потрапляння опадів. Стіни і підлогу ізолюють від проникнення ґрунтових і поверхневих вод. Вологість повітря буде підтримуватись на рівні 60 - 75% протягом майже всього року, що відповідає рівноважній вологості 13 - 15% для всіх зернових культур. Сховища буде надійно захищати зерно від гризунів і птахів, від комах шкідників і кліщів, бути зручними для обеззараження (дезінсекції) і видалення пилу, мати зручні під’їзні шляхи. Особливого значення набуває механізація сховищ, що дозволяє скоротити витрати праці.
Зернові маси будуть зберігатися насипом і в тарі. Перший спосіб ос-новний і наймасовіший. Добра сипучість зернових дозволяє легко завантажувати їх в місткості будь-яких розмірів і будь-якої конфігурації (бункер, склад, силос і т. д.). При зберіганні насипами переміщення зернових мас можна повністю механізувати. В даному випадку краще використовуються площа і об’єм багатьох сховищ. Це економічно вигідніше, тому що виключаються великі витрати на тару.
Проте частину насіння бережуть в тарі. Це насіння еліти і першої репродукції, отримане від науково-дослідних установ, насіння кукурудзи, доставлене із заводів після обробки, а також насіння овочебаштанних, ефірноолійних і технічних культур (гірчиці, тютюну і ін.), трав. Основний вид тари для насіння - мішки з міцних і грубих тканин (джутові, посконні і ін.), паперові мішки з тканинною прокладкою, крафт-мішки ін.
Сучасні елеватори - могутні промислові підприємства для прийому, обробки, зберігання і відпускання зерна. Це фабрика по доведенню зерна до кондицій споживання, на якій формують крупні, однорідні за якістю партії зерна.
Елеватор буде складатись з двох основних частин: робочої будівлі і силосного корпусу або декількох корпусів. Зернові маси будуть зберігатися в силосах висотою 60 м, місткістю 450 т. Силос буде споруджено з монолітного залізобетону (циліндровий). При розташуванні циліндрових силосів в декілька рядів між ними буде утворено додаткові місткості, так звані зірочки. На зберігання будуть завантажені тільки партії сухого зерна або середньої сухості.
Елеватори буде обладнаний централізованою системою управління, здійснюваною диспетчером з пульта. На елеваторі одночасно можуть проводитися багато операцій із зерном (прийом, відпуск, очищення, сушіння, переміщення і т. д.).
Також буде наявний склад, для більш вигідної експлуатації, з техно-логією зберігання в мішках, так яке берегти оброблене зерно в складах дешевше, ніж в елеваторах. Тому елеватори перш за все буде використовуватись для обробки зерна, підготовки партій і зручного їх відвантаження на тривале зберігання або до місць споживання. Чим більше пройде через елеватор зерна, тим він рентабельніше.
Також буде збудовано борошномельний цех та пекарня, а відповідно і магазин-столову для працівників та інших споживачів, що є логічним продовження процесу зберігання та переробки(доробки) культур.
2.3.Цільовий ринок бізнесу
Зважаючи на той факт, що основною галуззю економіки в Україні протягом багатьох століть та дотепер є сільське господарство, а саме виро-щування сільськогосподарських культур, зберігання зерна є актуальною послугою. В Україні при врожаї на рівні вже 30 млн. т зернових на рік, через недостатньо розвинену матеріально-технічну базу з переробки та зберігання врожаю, втрачається близько 8 млн. т зерна на суму майже $1 млрд. Гостроти проблема недостатку сховищ для зерна набула особливо у найврожайнішому 2008 р. З 54 млн. т зерна майже половина врожаю постраждало.
На даний момент в реєстрі зерносховищ України 678 об’єктів, і цього реально не достатньо.
Тому цільовим ринком бізнесу є будь-які підприємства, фермерські господарства та фермери, що вирощують якісне зерно та зацікавлені в його належному та якісному зберіганні.
2.4. Місцезнаходження фірми
Чернігівщина як один із основних центрів сільського господарства в Україні. Цей регіон здавна славився своїми родючими ґрунтами (землі регулярно удобрюються та знаходяться в належному стані) та гарно налагодженою системою інфраструктур. Також Чернігівщина сприятлива для вирощування сільськогосподарських культур своїми кліматичними умовами.
Зважаючи на такі характеристики саме цей регіон обрано для побудови елеватора.


2.5. SWOT-аналіз
Переваги Недоліки
1. Нові технології та підходи до зберігання зернових культур
2. Вигідне місцерозташування
3. Велика кількість поклажедавців
4. Надання якісних послуг за ра-хунок кваліфікованого персо-налу
5. Велика ємність складів для зберігання
6. Високі споживчі потреби на продукцію
7. Забезпеченість урожаєм (зер-ном та іншими культурами)
8. Продумана експортна політика
9. Невелика кількість складів для зберігання зерна в Україні
10. Наявність транспортного забезпечення 1. «Новачок» у бізнесі, чию репутацію ще не доведено
2. Наявність сильних конкурентів на ринку експорту
3. Вузька продуктова лінійка
4. Обмежені потреби кормового вживання продукції
5. Відсутність міцної позиції, щоб боротися із загрозами

Можливості Загрози
5. Переведення сільського госпо-дарства України та виведення зберігання та експорту на но-вий, більш високий, якісний рі-вень
6. Розвинення інфраструктури зернових складів в районах найбільш сприятливих для цього
7. Надання доступних цін на збе-рігання для українських виробників та надання їм пріоритету
8. Збільшення обсягів експорту
9. Обслуговування додаткових груп споживачів
10. Розширення виробництва для задоволення потреб споживачів
1. Поглиблення економічної кри-зи в Україні та світі (зокре-ма,підвищення відсоткової ста-вки кредиторів)
2. Ріст інфляції
3. Велика ймовірність нових кон-курентів ( в тому числі інозем-них)
4. Негативна екологічна ситуація
5. Зниження обсягів експорту
6. Поява продуктів-замінників
7. Складнощі українського зако-нодавства:
- Ускладнення процесу сертифі-кації зернових складів
- Митні бар’єри
- Нові законодавчі акти
8. Виникнення труднощів при укладанні договорів із постачальниками та споживачами

3. Маркетинг-план
3.1. Стратегія маркетингу
Маркетинг-план має пояснити стратегію виходу фірми на свій цільовий ринок та завоювання його. Неможливо будувати стратегію фірми, не визначившись з основними орієнтирами та цілями, на реалізацію яких і направлена стратегія маркетингу. Отже, спочатку визначають орієнтири (основне спрямування) маркетингової діяльності фірми. Потім, ураховуючи особливості цільового ринку, специфіку продукції фірми, умови конкуренції тощо, орієнтири розподіляють на цілі.
Стратегія маркетингу визначає, як потрібно застосовувати структуру маркетингу, щоб залучити і задовольнити цільові ринки і досягти цілей нашої організації. У вирішеннях про структуру маркетингу головне - планування продукції, збут, просування і ціна. Основна задача для досягнення поставленої цілі – підвищення інформованості та привернення уваги потенційних клієнтів
Провівши невеликий аналіз ринку сільського господарства, а саме зернових культур, ми дійшли до висновку, що обсяг зерна в Україні, який виробляється щороку, значно перевищує місця для зберігання, що викликає конкуренцію та змушує зберігати зернові в неналежних умов, що відповідно призводить до псування та зниження якості з нашої сторони ми сконцентрували великі масиви елеваторів саме на місцях видобутку зерна – в Південній Україні.
Більшість зберігачів зерна та сільськогосподарських підприємств орієнтують свою діяльність на експорт. Цей орієнтир об’єктивно пов'язаний з достатньо стабільним внутрішні споживанням, що обумовлено рядом об’єктивних та суб’єктивних факторів (постійне зниження численності населення, обмежені потреби кормового вживання та інше).
В такій ситуації саме експорт зернових та олійних культур є стимулом розвитку зернового ринку та сегменту зберігання зерна. Тому не дивно, що основними конкурентами в даному сегменті є такі відомі світові компанії як «Кернел», «Нібулон», Glencore та інші.
При цьому основними конкурентами також є державні підприємства такі як ДАК «Хліб України», ДПЗКУ та Держрезерв. Перевагою нашого товариство є те, що воно конкретно спроможне через те що планується введення нових технологій та підходів до зберігання та доробки, гарантується вища якість та надійність зберігання, зменшення втрат та псування зернових культур. Прибутковість гарантована через велику ємність, малі затрати персоналу, та вигідне місцезнаходження, а також надання пріоритету форвардним угодам.
Використання масових методів, як наприклад телебачення чи преса, можуть на початках не принести бажаного результату, адже споживачі не мають уявлення про послуги нашого товариства і тому просто не звернуть увагу на пропозицію. Вводити масові методи потрібно через певний проміжок часу.Почнемо використовувати просту рекламу певних сільськогосподарських підприємств запропонувавши наші умови.
Одним з найбільших пріоритетів нашого товариства є те що ми використовуємо нові технології зберігання зерна, збільшимо кількість робочих місць, вигідне розташування, забезпеченість урожаєм та використання низьких цін порівняно з нашими конкурентами дають нашому товариству вигідну ситуацію. Потрібно тільки вирішити ситуацію зовнішнього експорту шляхом залучення інвесторів і розширення кола попиту нашої продукції.
План продаж
Система ринкових відносин передбачає тісний взаємозв'язок між процесами виробництва, розподілу і споживання матеріальних благ у світі обмежених економічних ресурсів. Покладений в основу планування сучасного виробництва принцип полягає у необхідності повного задоволення всіх потреб покупців. Кожне підприємство планує виробництво товарів і послуг тільки в таких кількостях і в такий час, які відповідають запитам споживачів. Попит визначає обсяги і терміни продажу продукції і таким чином ставить всі свої планові показники підприємствам-виробникам.
План продажів має виняткове значення в поточній діяльності компанії, так як саме в ньому викладаються кінцеві завдання плановикам-економістам на майбутній рік. З допомогою плану продажів фірми здійснюють перехід від загального планування до політики укладання адресних угод-планів, що передбачають реалізацію послуг в поточному (плановому) році. План продажів дає фірмам можливість перейти від показника загального приросту доходу до показника чистого приросту випуску послуг, а від нього потім до доходу - головному показником ефективності кінцевої діяльності.
Розробка плану продажу послуг є завершальним етапом складан-ня виробничої програми підприємства. У той же час план продажу послуг є основою для складання загальногоспaодарських і внутрішньофірмових кошторисів витрат на виробництво і реалізацію товарів.
У плані продажів вказується кількість продукції кожного виду (у на-шому випадку - послуг), які будуть реалізовані в майбутній пері-од господарської діяльності фірми. При рівномірних поставках обсяг продажу на плановий термін можна визначити як добуток середньодобового випуску продукції (В с) на період часу (Т пер) за такою формулою:
Ппр = Вс * Тпер ,
де П пр - планований обсяг продажів послуг, грн.; Вс - середньодобовий продаж послуг , грн.; Т пер - планований період продажів, місяць, квартал, рік, дні.
При нерівномірному чи нестабільному виробництві, схильному сезонним коливанням, план продажів звичайно складається на кожний місяць. Обсяг продажів планується у вартісному вираженні в ринкових цінах.
Показник обсягу реалізації послуг пов'язує кожне підприємство з усіма своїми споживачами на відповідних ринках збуту. Показник реалізованих послуг об'єднує не тільки обсяг виробленої в плановому році кількості послуг, але і залишки нереалізованої в минулому (звітному) році.
4. Виробничий план
4.1. Основні виробничі операції.
1. Приймання зерна
1.1. Зважування;
1.2. Визначення його якості та відповідність показникам ГОСТу (ДОСТу) в лабораторії елеватору чи в незалежній лабораторії Державного хлібного агентства;
2. Завантаження силосів (складів) зерном, що не потребує доробки
2.1. Завантаження сушильного обладнання;
2.2. Завантаження очисного обладнання;
3. Відвантаження зерна з елеватора
3.1. Зважування;
3.2. Перевірка якості та встановлення показників покращення якості після зберігання;
4. Вироблення борошна в Борошномельному цесі
5. Випікання та продаж хлібобулочних виробів
6. Продаж готової продукції

4.2. Перелік необхідних основних засобів
1. 6 циліндричних силосів
2. Сушильно-зберігання обладнання
3. Вентиляційні споруди
4. Ланцюгові траспортери
5. Ковшові норії
6. Комп’ютерне управління
7. Ваги для автомобільного траспорту та вагонів
8. Обладнання лабораторії
9. Електричні млини
10. Печі
Категория: Мои файлы | Добавил: opteuropa | Теги: «Зерно України», скачати бізнес план, Бізнес план, Елеватор
Просмотров: 1125 | Загрузок: 75 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно