Главная » Файлы » Мои файлы |
Бінарна лекція
[ Скачать с сервера (30.9 Kb) ] | 21.08.2017, 13:54 |
Курило Євген, ХАМАЛ Бінарна лекція Тема:Предмет, мета та завдання курсу методики викладання у вищій школі Мета: розкрити суть курсу методики викладання. Викликати зацікавленість студентів даним предметом. План 1. Предмет методики викладання. 2. Мета методики викладання як науки. 3. Завдання курсу методики викладання у вищій школі. Рекомендована література: 4. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник для студентів магістратури. - Київ: Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с. 5. Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Педагогіка і психологія вищої школи: Навчальний посібник /За заг. ред. О.Г. Мороза. - К.: НПУ, 2003. - 267с. 6. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі: Навч.посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 232 с. 7. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. – К.: ТОВ «Філ-студія», 2006. – 320 с. 8. Чернілевський Д.В., Томчук М.І. Педагогіка та психологія вищої школи // Навч. посібн. - Вінниця: Вінн. соц.-екон. ін.-тут Ун-ту "Україна", 2006. - 402 с. Доброго дня! Сьогодні в нас буде вступна лекція до курсу методики викладання. Спочатку ми докладно розберемо предмет методики викладання а далі поговоримо про цілі цієї дисципліни. Хотілося б наголосити на важливості цього зайняття, так як воно закладає фундамент до розуміння курсу в цілому. Зважаючи на це, а також на те, що будь яка не точна наука, що подає матеріал лише з однієї точки зору, є ідеологією, я сьогодні запросив до нас досвідченого викладача – Курила Євгена Борисовича, – який викладав в нашому університеті ще за часів радянського союзу. Доброго дня, шановні студенти! Сподіваюся, на нашу плідну співпрацю. Я думаю, що кожен з нас сьогодні з’ясує для себе щось нове та корисне. Таким чином, сьогодні в нас є можливість простежити тенденцію розвитку методики викладання за останні кілька десятиріч. Наприкінці лекції ви зможете задати усі,цікавлячи вас, запитання. - Отже, перше питання до Вас, Євгене Борисович. Скажіть будь-ласка, які основні особливості викладання були у ваш час? - 40 років тому приділялася значна увага патріотичному вихованню студентів. Будь-яка дисципліна була пронизана ідеологією марксизму-ленініму.Тому безпосередньо на навчальний процес залишалося вже не так багато часу. Але ми працювали в таких умовах цілком комфортно і результативно… мабуть тому, що не було з чим порівнювати. Дякую за цей маленький історичний екскурс. Давайте тепер розглянемо як основні особливості методики викладання в наш час. Насамперед, визначимося з поняттям методології. Методологія (від грец. methodos — метод, шлях дослідження або пізнання, і logos — слово, поняття, вчення): 1) система принципів і способів організації і побудови теоретичної і практичної діяльності; 2) учення про принципи, форми і методи наукового пізнання; 3) сукупність методів, що застосовуються в кожній конкретній науці. Методологія в педагогічній науці — це вчення про принципи, методи, форми і процеси пізнання і перетворення педагогічної дійсності. Слід зазначити, що методологія науки дає характеристику компонентів дослідження: об'єкта і предмета аналізу, завдань дослідження, сукупності дослідницьких методів і засобів, необхідних для їх вирішення, а також формує уявлення про етапи, послідовність руху в процесі вирішення дослідницьких завдань. Зміст дисципліни включає: 1) теоретичні засади методики викладання у ВШ; 2) специфіку методів викладання у структурі процесу навчання ВШ; 3) психолого-педагогічні умови впровадження освітніх технологій викладання у ВШ; 4) методичні основи викладання у ВШ; 5) методологічні основи викладання у ВШ; 6) дидактичні основи управління навчально-творчою діяльністю студентів. Це відповідає двом змістовим модулям дисципліни, і її базові блоки створюють єдину модульну систему. Отже, мета курсу МВ у ВШ – надання студентам магістратури цілісної і логічно-послідовної системи знань про дидактику підготовки кадрів вищої кваліфікації, розкриття концепції, основи теорії, методики і методології викладання дисциплін у системі ВШ. Євгене Борисовичу, чи істотно відрізнялася мета нашого курсу за часів Вашого викладання ? Розумієте, основні відмінності викладання стосувалися політичного виховання і були притирання, я думаю, усім предметам. А загальні орієнтири, як я бачу, не змінилися, і курс методики викладання має на меті приблизно те саме Для цілісного сприйняття базових основ нашого курсу необхідно зупинитись на завданнях МВВШ. Отже, основними завданнями нашого курсу є: 1) формування теоретичних уявлень про МВ у ВШ як навчальну дисципліну, її мету, завдання; ознайомлення з поняттями, категоріями, методами, технологіями МВ у ВШ; з’ясування її місця в системі наук; 2) висвітлення особливостей методів викладання у ВШ; 3) ознайомлення зі структурою і змістом навчального процесу у ВНЗ; 4) оволодіння педагогічними формами освітньої взаємодії зі студентами, навчитися творчо застосовувати знання і способи діяльності, засвоєнні під час вивчення навчальних дисциплін; 5) научіння планувати, організовувати та аналізувати різноманітні види навчальних і позааудиторних занять. Використовувати найбільш ефективні методи навчання, виховання і розвитку студентів; 6) набуття початкового досвіду ведення науково-методичної роботи, дослідно-експериментальних форм педагогічної діяльності; 7) ознайомлення з кращим педагогічним досвідом викладачів ВНЗ України, апробування найбільш ефективних прийомів і методів навчання, що застосовуються в системі викладання навчальних дисциплін. А уже основними завданнями методики викладання як науки є: • аналіз соціально-історичних характеристик системи вищої освіти; • аналіз змісту, форм і методів навчання, розвитку і виховання студентів у вищому навчальному закладі; • аналіз методів контролю і оцінки успішності студентів на основі системного підходу; • розробка нових технологій навчання і виховання у вищому навчальному закладі; • розкриття педагогічних закономірностей формування студентів як майбутніх фахівців. Після засвоєння матеріалу навчальної дисципліни студенти мають оволодіти знаннями та вміннями, які безпосередньо пов’язані з ефективним розв’язанням актуальних проблем викладацької діяльності. Попереднє оволодіння науковими фактами, педагогічними концепціями, ідеями дозволить студентам не тільки пояснити існуючі проблеми, але й спрогнозувати їх подальший розвиток, ужити необхідних заходів, щоб запобігти небажаним наслідкам. Студенти мають володіти знаннями про: - специфіку курсу “МВ у ВШ” як навчальної дисципліни й галузі професійної діяльності; - “МВ у ВШ” у системі наук та міжпредметні зв'язки курсу; - понятійно-категоріальний апарат “МВ у ВШ”; - принципи, методи, форми організацій педагогічної діяльності; - сучасний стан і перспективи змін та нововведень у ВШ; - специфіку застосування новітніх освітніх технологій у ВШ; - алгоритм проведення СПТ у контексті діяльності викладача ВШ; - особливості організаторської, координаційної та управлінської діяльності у ВНЗ; - психологічні особистісні якості викладача ВШ, професійні вимоги до нього. Студенти мають володіти вміннями: - аналізувати та впроваджувати у власну діяль | |
Просмотров: 629 | Загрузок: 21 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |