Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Понедельник, 25.11.2024


Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы

Задачі з екологічного права 2
[ Скачать с сервера (24.7 Kb) ] 09.11.2017, 08:17
Задача 3
1.Правовідносини, що склалися
Екологічними правовідносинами слід вважати суспільні відносини, що виникають у сфері взаємодії людини і суспільства з навколишнім природним середовищем та врегульовані нормами екологічного права, згідно з якими вони наділені відповідними суб’єктивними правами та на них покладені певні юридичні обов’язки.
Види правовідносин
-За характером взаємодії суспільства і природи - відносини з природокористування і з охорони навколишнього середовища.
-За характером участі кола суб'єктів в екологічних правовідносинах їх можна класифікувати на загальні та спеціальні. У спеціальних екологічних правовідносинах коло їх учасників завжди визначено.
-Екологічні правовідносини можна поділяти на матеріальні та процесуальні. Матеріальні правовідносини виникають і реалізуються на основі норм матеріального права, які безпосередньо регулюють певні відносини шляхом надання їх учасникам відповідних прав та обов'язків. Процесуальні правовідносини виникають і реалізуються на підставі норм процесуального права і носять організаційний характер, тобто передбачають процедуру здійснення прав і обов'язків суб'єктами екологічних відносин.
-В залежності від функціональної ролі екологічні правовідносини можна поділяти на:охоронні правовідносини, що пов'язані, наприклад, із застосуванням примусових заходів стосовно забезпечення охорони довкілля.
-В залежності від складу учасників екологічні правовідносини можна поділяти: прості, що виникають між двома суб'єктами (правовідносини природокористування),

2.Характеристика законодавства:
Згідно до Конституції України:
Стаття 13. Земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України…є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону.
Відповідно до ЗУ «Про охорону НПС»:
Стаття 64. Охорона рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу
Рідкісні і такі, що перебувають під загрозою зникнення, види тваринного і рослинного світу, які постійно або тимчасово перебувають (зростають) у природних умовах у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, підлягають особливій охороні і заносяться до Червоної книги України.
Охорона та відтворення об'єктів Червоної книги України забезпечуються органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами, які є суб'єктами використання тваринного і рослинного світу відповідно до закону.
Об'єкти Червоної книги України можуть бути об'єктами права державної, комунальної та приватної форми власності відповідно до закону.
Ведення Червоної книги України покладається на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Стаття 68. Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища
Порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.
Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у:
к) невиконанні вимог охорони територій та об'єктів природно-заповідного фонду та інших територій, що підлягають особливій охороні, видів тварин і рослин, занесених до Червоної книги України;

За ЗУ «Про рослинний світ»:
Стаття 4. Природні рослинні ресурси загальнодержавного та
місцевого значення
Природні рослинні ресурси за своєю екологічною,
господарською, науковою, оздоровчою, рекреаційною цінністю та
іншими ознаками поділяються на природні рослинні ресурси
загальнодержавного та місцевого значення.
До природних рослинних ресурсів загальнодержавного значення
належать:
в) рідкісні і такі, що перебувають під загрозою зникнення,
судинні рослини, мохоподібні, водорості, лишайники, а також гриби,
види яких занесені до Червоної книги України;
г) рідкісні і такі, що перебувають під загрозою зникнення, та
типові природні рослинні угруповання, занесені до Зеленої книги
України.
До природних рослинних ресурсів місцевого значення
відносяться дикорослі та інші несільськогосподарського призначення
судинні рослини, мохоподібні, водорості, лишайники, а також гриби,
не віднесені до природних рослинних ресурсів загальнодержавного
значення.
Стаття 8. Форми використання природних рослинних ресурсів
Використання природних рослинних ресурсів здійснюється в
порядку загального або спеціального використання.
Стаття 9. Загальне використання природних рослинних ресурсів
У порядку загального використання природних рослинних
ресурсів громадяни можуть збирати лікарську і технічну сировину,
квіти, ягоди, плоди, гриби та інші харчові продукти для
задоволення власних потреб, а також використовувати ці ресурси в
рекреаційних, оздоровчих, культурно-освітніх та виховних цілях.
Загальне використання природних рослинних ресурсів
здійснюється громадянами з додержанням правил, що затверджуються
центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування
державної політики у сфері охорони навколишнього природного
середовища, без надання їм відповідних дозволів.
Торгівля лікарськими і декоративними видами рослин та їх
частинами (корені, стебла, плоди тощо), зібраними в порядку
загального використання природних рослинних ресурсів,
забороняється.
Стаття 10. Спеціальне використання природних рослинних
ресурсів
Спеціальне використання природних рослинних ресурсів
здійснюється за дозволом юридичними або фізичними особами для
задоволення їх виробничих та наукових потреб, а також з метою
отримання прибутку від реалізації цих ресурсів або продуктів їх
переробки.
За умови додержання вимог законодавства можуть здійснюватися
такі види спеціального використання природних рослинних ресурсів:
-збирання лікарських рослин;
-збирання квітів, ягід, плодів, горіхів, насіння, грибів,
лісової підстилки, очерету тощо;

Законодавством України можуть передбачатися й інші види
спеціального використання природних рослинних ресурсів.
Спеціальне використання природних рослинних ресурсів
загальнодержавного значення здійснюється за дозволом, що видається
в порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України.
Спеціальне використання природних рослинних ресурсів
місцевого значення здійснюється за дозволом, що видається в
порядку, який визначається Верховною Радою Автономної Республіки
Крим та органами місцевого самоврядування.
Заготівля деревини під час рубок головного користування,
живиці на земельних ділянках лісового фонду здійснюється в
порядку, що встановлюється Лісовим кодексом України.
Інші види спеціального використання рослинних ресурсів на
земельних ділянках лісового фонду здійснюються в порядку, що
встановлюється цим Законом, Лісовим кодексом України та іншими
нормативно-правовими актами.
Реалізація лікарської та технічної сировини дикорослих рослин
юридичними або фізичними особами, які не мають дозволу на
спеціальне використання природних рослинних ресурсів,
забороняється.
Не потребують дозволу на спеціальне використання природних
рослинних ресурсів:
· власники земельних ділянок, на яких знаходяться об'єкти
рослинного світу, крім тих, що занесені до Червоної книги України
та Зеленої книги України;
· користувачі (в тому числі орендарі) земельних ділянок, які їм
надано для цільового призначення (ведення селянського
(фермерського) господарства, особистого підсобного господарства,
колективного садівництва, городництва, сінокосіння, випасання
худоби), за винятком використання ними дикорослих судинних рослин,
мохоподібних, водоростей, лишайників, а також грибів, види яких
занесені до Червоної книги України, та природних рослинних
угруповань, занесених до Зеленої книги України.
Форма дозволу на спеціальне використання природних рослинних
ресурсів встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Видача дозволів на спеціальне використання природних
рослинних ресурсів здійснюється у межах лімітів їх використання.
Стаття 11. Ліміти спеціального використання природних
рослинних ресурсів
Ліміти спеціального використання природних рослинних ресурсів
загальнодержавного значення встановлюються на підставі науково
обгрунтованих нормативів центральним органом виконавчої влади, що
забезпечує формування державної політики у сфері охорони
навколишнього природного середовища.
Порядок встановлення лімітів спеціального використання
природних рослинних ресурсів загальнодержавного значення
затверджується Кабінетом Міністрів України.
Порядок встановлення лімітів спеціального використання
природних рослинних ресурсів місцевого значення визначається
Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого
самоврядування за поданням центрального органу виконавчої влади,
що забезпечує формування державної політики у сфері охорони
навколишнього природного середовища.
Стаття 12. Збір за використання природних рослинних ресурсів
Загальне використання природних рослинних ресурсів в Україні
здійснюється безоплатно.
Спеціальне використання природних рослинних ресурсів є
платним.
Розмір збору за спеціальне використання природних рослинних
ресурсів визначається з урахуванням природних запасів, поширення,
цінності, можливості відтворення, продуктивності цих ресурсів.
Від збору за спеціальне використання природних рослинних
ресурсів звільняються:
· науково-дослідні установи, навчальні та освітні заклади, що
проводять наукові дослідження об'єктів рослинного світу з метою їх
охорони, невиснажливого використання та відтворення, за винятком
використання ними дикорослих судинних рослин, мохоподібних,
водоростей, лишайників, а також грибів, види яких занесені до
Червоної книги України, та природних рослинних угруповань,
занесених до Зеленої книги України;
· власники земельних ділянок;
· користувачі (в тому числі орендарі) земельних ділянок, за
винятком використання ними дикорослих судинних рослин,
мохоподібних, водоростей, лишайників, а також грибів, види яких
занесені до Червоної книги України, та природних рослинних
угруповань, занесених до Зеленої книги України, для задоволення
природними рослинними ресурсами власних потреб без права їх
реалізації.
Порядок визначення збору та нормативи плати за спеціальне
використання природних рослинних ресурсів встановлюються Кабінетом
Міністрів України.
Стаття 25. Охорона рослинного світу
Охорона рослинного світу передбачає здійснення комплексу
заходів, спрямованих на збереження просторової, видової,
популяційної та ценотичної різноманітності і цілісності об'єктів
рослинного світу, охорону умов їх місцезростання, збереження від
знищення, пошкодження, захист від шкідників і хвороб, а також
невиснажливе використання.
Охорона рослинного світу здійснюється центральними та
місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого
самоврядування, власниками та користувачами (в тому числі
орендарями) земельних ділянок, на яких знаходяться об'єкти
рослинного світу, а також користувачами природних рослинних
ресурсів.
Стаття 26. Забезпечення охорони рослинного світу
Охорона рослинного світу забезпечується:
9) занесенням рідкісних і таких, що перебувають під загрозою
зникнення, видів рослин до Червоної книги України, та рідкісних і
таких, що перебувають під загрозою зникнення, та типових природних
рослинних угруповань - до Зеленої книги України;
Стаття 30. Охорона рідкісних і таких, що перебувають під
загрозою зникнення, видів рослин
Рідкісні і такі, що перебувають під загрозою зникнення, види
рослин, що зростають в природних умовах на території України, в
межах її територіальних вод, континентального шельфу та виключної
(морської) економічної зони, підлягають особливій охороні і
заносяться до Червоної книги України.
Види рослин, які не занесені до Червоної книги України, але є
рідкісними або такими, що перебувають під загрозою зникнення на
території Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і
Севастополя, можуть заноситися до Переліку видів рослин, що
підлягають особливій охороні на цих територіях. Перелік та
Положення про нього затверджуються Верховною Радою Автономної
Республіки Крим, відповідними обласними, Київською та
Севастопольською міськими радами.

Згідно з ЗУ «Про Червону книгу України»:
Стаття 1. Законодавство про Червону книгу України
Відносини, пов'язані з веденням Червоної книги України,
охороною, використанням та відтворенням рідкісних і таких, що
перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного
світу, занесених до Червоної книги України, регулюються законами
України "Про охорону навколишнього природного середовища"
( 1264-12 ), "Про тваринний світ" ( 2894-14 ), "Про рослинний
світ" ( 591-14 ), "Про природно-заповідний фонд України"
( 2456-12 ), "Про захист тварин від жорстокого поводження"
( 3447-15 ), цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Стаття 3. Поняття Червоної книги України
Червона книга України є офіційним державним документом, який
містить перелік рідкісних і таких, що перебувають під загрозою
зникнення, видів тваринного і рослинного світу у межах території
України, її континентального шельфу та виключної (морської)
економічної зони, а також узагальнені відомості про сучасний стан
цих видів тваринного і рослинного світу та заходи щодо їх
збереження і відтворення.
Червона книга України є основою для розроблення та реалізації
програм (планів дій), спрямованих на охорону та відтворення
рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів
тваринного і рослинного світу, занесених до неї.
Стаття 4. Об'єкти Червоної книги України
Об'єктами Червоної книги України є рідкісні і такі, що
перебувають під загрозою зникнення, види тваринного і рослинного
світу, які постійно або тимчасово перебувають (зростають) у
природних чи штучно створених умовах у межах території України, її
континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони.
До Червоної книги України (рослинний світ) включаються
рослини, гриби, водорості та непатогенні мікроорганізми, що не
належать до тваринного світу.
Стаття 5. Об'єкти Червоної книги України як природні
ресурси загальнодержавного значення
Об'єкти Червоної книги України належать до природних ресурсів
загальнодержавного значення і підлягають особливій охороні на всій
території України, у межах її континентального шельфу та виключної
(морської) економічної зони.
У передбаченому законом порядку права власників об'єктів
Червоної книги України можуть бути обмежені в інтересах охорони
цих об'єктів, навколишнього природного середовища та захисту прав
громадян.
Категория: Контрольные работы | Добавил: opteuropa | Теги: дипломна, доповідь з права, скачать реферат, курсовая работа, курсач, магістерська, КОНТРОЛЬНА, скачати доповідь, лабораторна робота, курсова
Просмотров: 659 | Загрузок: 15 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно