Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Понедельник, 25.11.2024


Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы

Задачі із земельного права
[ Скачать с сервера (494.7 Kb) ] 09.11.2017, 08:17
Задача 9
До прокуратури Херсонської області надійшов колективний лист громадян із зазначенням інформації про порушення земельного законодавства у Скадовському районі. Зокрема, в листі були наведені наступні факти:
"На території Володимирівської сільради 41 га земель райдержадміністрація безоплатно роздала "для ведення особистих селянських господарств" навіть без розроблення проектів землеустрою. Причому, громадянину Олександру Чаленку надали аж дві земельні ділянки - 1,3 га та 2 га, хоча це - порушення ст. 116 Земельного кодексу України. На території Лазурненської селищної ради так само протизаконно роздали 2,96 га - теж "для ведення особистих селянських господарств".
Близько 300 га, роздані нібито для ведення особистих селянських господарств, "розташовані на територіях Скадовської міської, Лазурненської селищної та Красненської сільських рад вздовж Джарилгацької затоки Чорного моря, і відповідно до Положення про санітарну охорону Скадовської медичної зони в межах Скадовського району, затвердженої постановою КМУ від 18.05.1998 № 703, знаходяться в зоні санітарної охорони і повинні використовуватись для розвитку курортної зони". І все це роздавалося "без погодження з відповідними природоохоронними, санітарно-епідеміологічними органами та без проходження обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації, йде приховування інформації на відповідність земельному законодавству передачі цих земель у власність та всяким чином приховується фактичне місце знаходження земельної ділянки, яку планують передати у власність".
За результатами розгляду листа було проведено комплексну перевірку із залученням органів державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель.
1. Визначте коло правовідносин.
2. Розгляньте правові засади прокурорського нагляду в сфері використання та охорони земель.
3. Розгляньте правові засади та форми взаємодії органів прокуратури та органів державної інспекції з контролю за використанням земель.
4. Дайте правову оцінку наведеної ситуації.

Рішення:
Відповідно до Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 року, прокуратура більше не здійснює загальний нагляд за дотриманням законодавства.
Якщо припустити, що правовідносини, що зазначені в задачі виникли ще за дії старого Закону України «Про прокуратуру» від.05.11.1991 р., слід зазначити наступне:
Відповідно до ч.1, 3 п.4ст.19 Закону « Предметом нагляду за додержанням і застосуванням законів є:
1)відповідність актів, які видаються всіма органами,
підприємствами, установами, організаціями та посадовими особами,
вимогам Конституції України та чинним законам;
3) додержання законів, що стосуються економічних, міжнаціональних відносин, охорони навколишнього середовища, митниці та зовнішньоекономічної діяльності.
Перевірка виконання законів проводиться за заявами та
іншими повідомленнями про порушення законності, що вимагають прокурорського реагування, а за наявності приводів - також з власної ініціативи прокурора. Прокуратура не підміняє органи відомчого управління та контролю і не втручається у господарську діяльність, якщо така діяльність не суперечить чинному законодавству.»
Відповідно до ч.2 ст.20 Закону «При здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право:
2) витребовувати від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних підприємств, установ та організацій рішення, розпорядження, інструкції, накази та інші акти і документи, одержувати інформацію про стан законності і заходи щодо її забезпечення, мати доступ до відповідних інформаційних баз даних державних органів;»
Відповідно до визначених Законом повноважень, прокурор має витребувати в органах місцевого самоврядування (сільські, селищні, міські, районні та обласні ради) та державної виконавчої влади (місцеві державні адміністрації) інформацію про стан інвентаризації земель населених пунктів та зміну призначень земель; про рішення щодо розробки проектів землеустрою щодо організації територій земельних часток (паїв), розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв), погіршення екологічного стану й родючості земельних ділянок; про цільове використання земель запасу та резервного фонду;розміри земельних ділянок природно-заповідного фонду, які надавались для використання не за цільовим призначенням, для ведення господарської діяльності або будівництва житлових будинків, не пов’язаних з обслуговуванням вказаних земель або не для громадян, які мешкають на цих землях; рішення про надання в користування і власність земельних ділянок із земель сільськогосподарського, природно-заповідного, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного призначення, водного та лісового фонду.
При проведенні перевірки, прокурор звертає увагу насамперед на наступне:
На законність рішень щодо безоплатного надання у власність земельних ділянок громадянам, їх приватизації (порядок регулюється ст.118 Земельного кодексу України).
На законність рішень щодо надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування. Повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, порядок надання земельних ділянок у постійне користування передбачені ст.ст. 122-123 Земельного кодексу України.
На законність рішень щодо передачі громадянам та юридичним особам земельних ділянок в оренду. Порядок передачі земельних ділянок в оренду регулюється ст.123 Земельного кодексу України.
На законність рішень щодо зміни цільового призначення, використання земель. Дане питання регулюється ст.20 Земельного кодексу України
На законність рішень щодо вилучення земельних ділянок, наданих у постійне користування. Порядок вилучення земель передбачено ст.149 Земельного кодексу України.
Слід також зазначити що відповідно до Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», контроль за використанням та охороною земель усіх категорій здійснює Державна інспекція з контролю за використанням і охороною земель та її територіальні органи в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Слід зазначити, що прокуратура також здійснює перевірку Інспекції на предмет виконання вимог, що визначені ст.6 України «Про державний контроль за використанням та охороною земель»
За виявленими порушеннями закону щодо земельних ресурсів, прокурор вживає заходів до їх усунення, а також усунення умов, що їм сприяють, притягнення винних осіб до відповідальності і поновлення порушених прав громадян.
За результатами перевірки, винні особи можуть бути притягнуті до дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності.
Так, відповідно ст. 250 КУпАП, ст.24 Закону України «Про прокуратуру», адміністративна відповідальність настає за: порушення санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм, внаслідок чого сталось забруднення земельної ділянки (ст.42 КУпАП); псування і забруднення сільськогосподарських та інших земель (ст.52 КУпАП); порушення правил використання земель (ст.53 КУпАП); самовільне зайняття земельної ділянки (ст.53-1 КУпАП); самовільне відхилення від проектів внутрігосподарського землеустрою (ст.55 КУпАП); порушення правил охорони та використання територій та об”єктів природно-заповідного фонду (ст.91 КУпАП); порушення землекористувачами правил утримання ділянок, прилеглих до автомобільних шляхів (ст. 142 КУпАП);
Підставою для кримінальної відповідальності є вчинення особою суспільно небезпечного діяння, яке містить ознаки складу злочину, передбаченого Кримінальним кодексом України. За правопорушення у галузі землекористування застосовується кримінальна відповідальність, зокрема: самовільне зайняття земельної ділянки та самовільне будівництво (ст.197-1 КК України); забруднення або псування земель (ст.239 КК України); безгосподарське використання земель (ст.254 КК України); нищення, руйнування чи псування пам’яток історії або культури (ст. 298 КК України); порушення правил по боротьбі з епідеміями у разі забруднення земель стічними каналізаційними водами, що може призвести до поширення заразних захворювань (ст. 325 КК України); зловживання владою або службовим становищем, перевищення влади або службових повноважень, службове підроблення, недбалість, одержання хабара, пов’язані з порушеннями законодавства щодо надання, використання, охорони та використання земель, якщо цим завдано шкоди громадянам, державним чи громадським інтересам (ст.ст. 364-368 КК України).
Висновок:
В даному випадку мають місце земельні правовідносини, що врегульовані спеціальними нормами щодо охорони земель та порядку їх виділення та використання.
На даний момент прокуратура не здійснює загальний нагляд ( в тому числі і нагляд за дотриманням земельного законодавства).
В даному випадку, з огляду на умови задачі, вважаємо, що правовідносини були ще за дії Закону України «Про прокуратуру» від05.11.1991р. Правові засади прокурорського нагляду за тим Законом розглянуті в задачі.
3. Прокуратура при здійснені своїх повноважень також здійснює контроль за діяльністю Державної інспекції з контролю за використанням і охороною земель.
В даному випадку, якщо порушення, що були описані у зверненні громадян підтвердяться, винні особи можуть бути притягнуті до відповідальності відповідно до законодавства.


Фермер Іван Безродний, обробляючи свою земельну ділянку, виявив, що на глибині 1 м на площі 3 га під землею знаходяться морські відкладення (ракушняк). На цьому місці він припинив розорювання земель та посів пшениці, і, знявши родючий шар ґрунту, почав виробляти будівельні матеріали (пиляти ракушняк). Через півроку прибуток від продажу ракушняку перевищив прибуток від введення сільського господарства.
Голова сільради звернувся до фермера з вимогою припинити видобування ракушняку, оскільки така діяльність не підпадає під ознаки сільськогосподарської. Фермер Іван Безродний зазначеної вимоги не виконав.
У червні виконком сільської ради прийняв рішення про накладення на фермера Івана Безродного штрафу за зайняття несільськогосподарськими видами діяльності та про вилучення земельної ділянки із покладами ракушняку.
Фермер оскаржив зазначене рішення до суду.

1. Визначте коло суспільних правовідносин.
2. Чи правомірні дії фермера Івана Безродного?
3. Які повноваження органів місцевого самоврядування у сфері регулювання земельних правовідносин?
4. Чи відповідає вимогам чинного законодавства рішення виконкому сільської ради?
5. Яке рішення має прийняти суд?
6. Вирішіть справу.
Категория: Контрольные работы | Добавил: opteuropa | Теги: дипломна, доповідь з права, скачать реферат, курсовая работа, курсач, магістерська, КОНТРОЛЬНА, скачати доповідь, лабораторна робота, курсова
Просмотров: 1458 | Загрузок: 90 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно