Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы |
Визначити види правовідносин, які виникли
[ Скачать с сервера (53.6 Kb) ] | 12.04.2017, 10:57 |
Задача 2 Санаторій „Нові Санжари” уклав договір із фізичною особою-підприємцем Фещенком Ю., відповідно до умов якого останній отримував право звести на території санаторію на березі р. Ворскла 3 намети для продажу ласощів та слабоалкогольних напоїв для відпочивальників, взамін чого сплачувати санаторію щомісяця 1000 грн. плати та організовувати за власні кошти і власними силами прибирання берегу річки в межах території санаторію. Прокурор Новосанжарського району Полтавської області звернувся до суду із позовом про визнання договору недійсним як такого, що суперечить інтересам держави і суспільства. В обґрунтування своєї позиції прокурор зазначав, що на території курорту, де розташовано санаторій, заборонено здійснювати продаж слабоалкогольних напоїв, крім того, чинним законодавством санаторію не надано права укладати подібні договори. Представник санаторію в суді проти позову заперечив, зазначивши, що санаторій не є курортом, а тому будь-яких порушень законодавства про курорти не може бути. Визначити види правовідносин, які виникли. Визначити юридичну природу укладеного договору з точки зору відповідності порядку його укладання та зазначених вище положень чинному законодавству. Надати правову оцінку позицій прокурора та представника санаторію. Вирішити справу. 1. Види правовідносин, що виникли: екологічні (природоохоронні), цивільно-процесуальні, адміністративні, цивільно-правові. 2. Перш за все, відповідно до ст. 22 ЗУ «Про курорти», санаторій Є курортом: санаторно-курортні заклади - це заклади охорони здоров'я, що розташовані на територіях курортів і забезпечують подання громадянам послуг лікувального, профілактичного та реабілітаційного характеру з використанням природних лікувальних ресурсів. Санаторно-курортні заклади створюються в порядку, передбаченому статтею 16 Основ законодавства України про охорону здоров'я ( 2801-12 ) та іншими нормативно-правовими актами. Перелік видів санаторно-курортних закладів затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я. Напрями спеціалізації санаторно-курортних закладів визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я з урахуванням лікувальних властивостей природних лікувальних ресурсів курортів. Типове положення про санаторно-курортний заклад затверджується Кабінетом Міністрів України. Стаття 31. Перша зона (зона суворого режиму) охоплює місця виходу на поверхню мінеральних вод, території, на яких розташовані родовища лікувальних грязей, мінеральні озера, лимани, вода яких використовується для лікування, пляжі, а також прибережну смугу моря і прилеглу до пляжів територію шириною не менш як 100 метрів. На території першої зони (зони суворого режиму) забороняється: користування надрами, не пов'язане з використанням природних лікувальних ресурсів, … провадження будь-якої господарської діяльності, а також інші дії, що впливають або можуть вплинути на розвиток небезпечних геологічних процесів, на природні лікувальні фактори курорту та його екологічний баланс; Отже, відповідно до положень даної статті я вважаю, що така діяльність на березі р.Ворскла заборонена. ЗК України, стаття 48. Обмеження діяльності на землях оздоровчого призначення 1. На землях оздоровчого призначення забороняється діяльність, яка суперечить їх цільовому призначенню або може негативно вплинути на природні лікувальні властивості цих земель. 2. На територіях лікувально-оздоровчих місцевостей і курортів встановлюються округи і зони санітарної (гірничо-санітарної) охорони. 3. У межах округу санітарної (гірничо-санітарн ої) охорони забороняються передача земельних ділянок у власність і надання у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам для діяльності, несумісної з охороною природних лікувальних властивостей і відпочинком населення. Абз. 6 ч.4 ст.36 ЗУ «Про благоустрій населених пунктів» Власник тимчасової споруди торговельного, побутового,соціально-культурного чи іншого призначення, розташованої на території об'єкта благоустрою державної або комунальної власності, на умовах договору, укладеного із підприємством або балансоутримувачем об’єкта благоустрою, може фінансувати утримання прилеглої до тимчасової споруди території шляхом оплати пайової участі з утримання в належному стані об'єкта благоустрою. ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» Стаття 15-2. Забороняється споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних та слабоалкогольних напоїв, вин столових: 1) у закладах охорони здоров'я, крім споживання столових вин на території санаторіїв у спеціально відведених місцях; Стаття 15-3. Забороняється продаж пива (крім безалкогольного),алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів: 1) особами, які не досягли 18 років; 2) особам, які не досягли 18 років; 3) у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров'я, крім ресторанів, що знаходяться на території санаторіїв; ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров'я» Стаття 67.Санаторно-курортні заклади здійснюють свою діяльність у порядку, передбаченому законодавством про курорти. Отже, позиція прокурора, на мою думку, є такою, що базується на законі. Відповідно до ППВСУ «Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними» від 06.11.2009 N 9 Абз. 2 п.1 При розгляді справ про визнання правочинів недійсними суди залежно від предмета і підстав позову повинні застосовувати норми матеріального права, якими регулюються відповідні відносини, та на підставі цих норм вирішувати справи. За своєю природою даний правочин є оспорюваним. Оспорюваний правочин може бути визнаний недійсним лише за рішенням суду. Задача 3 Прикордонною службою у виключній (морській) економічній зоні України затримано судно під прапором іноземної держави, яке допустило скидання пально-мастильних матеріалів. Під час обстеження судна було виявлено щойно виловлені цінні породи риби. Екіпаж було затримано, улов конфісковано, а судно доправлено до порту, де державний інспектор з охорони Чорного моря виніс постанову про накладення на капітана судна штрафу. Капітан судна оскаржив постанову про накладення на нього штрафу, вважаючи її незаконною. Затримання він також вважав незаконним, оскільки судно було затримано за межами територіального моря України, а отже, природні ресурси не належать державі і можуть використовуватися вільно й без будь-яких обмежень. Таким чином, представники України перевищили свої повноваження, тому капітан затриманого судна вимагає компенсації збитків. Визначити види правовідносин, які виникли. Чи розповсюджується юрисдикція України на виключну (морську) економічну зону? Які міжнародно-правові вимоги та вимоги, встановленні законодавством України, порушив капітан судна в даному разі? Чи правомірні дії державного інспектора та прикордонної служби? Вирішити справу. 1. Види правовідносин, що виникли: екологічні (природоресурсні), міжнародно-правові, управлінські, адміністративні. 2. Так, юрисдикція України поширюється на виключну (морську) економічну зону. 3. ЗУ «Про виключну (морську) економічну зону України» Стаття 2. Морські райони, зовні прилеглі до територіального моря України, включаючи райони навколо островів, що їй належать, становлять виключну (морську) економічну зону України. Ширина виключної (морської) економічної зони становить до 200 морських миль, відлічених від тих самих вихідних ліній, що і територіальне море України. Стаття 7. Україна забезпечує оптимальне використання рибних та інших живих ресурсів у своїй виключній (морській) економічній зоні шляхом вжиття відповідних заходів для їх збереження та управління ними. Промисел рибних та інших живих ресурсів, а також дослідження, розвідка та інші операції, пов'язані з таким промислом у виключній (морській) економічній зоні України, здійснюються іноземними юридичними та фізичними особами лише на підставі міжнародних угод. Іноземні юридичні та фізичні особи, які ведуть рибний промисел у виключній (морській) економічній зоні України згідно з цією статтею, повинні дотримувати вимог щодо збереження рибних та інших живих ресурсів, а також інших положень і умов, установлених цим Законом та іншими актами законодавства України. Стаття 9. Україна з метою забезпечення своїх суверенних прав на розвідку, експлуатацію, збереження живих ресурсів та управління ними у своїй виключній (морській) економічній зоні вживає заходів (включаючи огляд, інспекцію, арешт і судовий розгляд) для забезпечення дотримання законодавства України. Порядок і умови використання рибних та інших живих ресурсів виключної (морської) економічної зони встановлюються Кабінетом Міністрів України. Функції уповноваженого органу, який взаємодіє з Європейським Союзом, з органами влади іноземних держав (їх компетентними органами та організаціями) з питань виконання вимог системи попередження та ліквідації незаконного, непідзвітного та нерегульованого рибальства, виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства. Стаття 17. У разі, коли існують достатні підстави вважати, що судно, яке здійснює плавання у виключній (морській) економічній зоні України, порушило вимоги законодавства України або міжнародного права щодо запобігання забрудненню морського середовища, спеціально уповноважені органи України мають право вимагати від цього судна інформацію, необхідну для того, щоб установити, чи було вчинено порушення, і провести огляд цього судна у разі відмови дати пояснення або якщо одержані пояснення суперечать очевидним фактам. У разі, коли мають місце безперечні та об'єктивні докази того, що судно, яке здійснює плавання у виключній (морській) економічній зоні України, допустило порушення законодавства України або норм міжнародного права, як це зазначено у частині першій цієї статті, і скинуло забруднюючі речовини, внаслідок чого заподіяно шкоду або створено загрозу стану узбережжя або пов'язаним з цим узбережжям інтересам України чи будь-яким ресурсам виключної (морської) економічної зони, щодо цього судна може бути розпочато розгляд, включаючи затримання судна, відповідно до законодавства України. | |
Просмотров: 727 | Загрузок: 20 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |