Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы |
види правовідносин, які виникли
[ Скачать с сервера (45.5 Kb) ] | 14.04.2017, 11:42 |
Мешканці Київського району м. Донецька та члени садового товариства «Факел» звернулись до суду з позовом до АТ «Союз» з вимогою компенсувати їм шкоду, заподіяну здоров’ю та майну внаслідок вибуху на складі піротехнічної техніки, який належить фірмі на праві приватної власності. Внаслідок вибуху у декого повилітали шибки з вікон, виявились знищеними 2 садові ділянки, які належали на праві власності громадянам Іщенку В. та Крамаренку С., було пошкоджено частину рибогосподарського ставка, а на площі 5 га було спотворено увесь трав’яний покрив. Проте представники АТ «Сокіл» проти позову заперечували, мотивуючи це тим, що ангари здані в оренду АТ «ЕМЦ-2» та прокуратура вже порушила кримінальну справу за статтею Кримінального Кодексу «Порушення правил поводження з вибуховими матеріалами». За захистом порушених екологічних прав громадяни звернулись також до Державної екологічної інспекції Донецької області. 1. Визначте види правовідносин, які виникли. В даній ситуації виникли такі правовідносини: 1) екологічні - пов’язані із забезпеченням екологічної безпеки при використанні вибухових речовин; 2) цивільні – пов’язані із заподіянням майнової шкоди приватній власності громадян; 3) кримінально-процесуальні – пов’язані із порушенням кримінальної справи; 4) цивільно-процесуальні – пов’язані із зверненням до суду з позовом про відшкодування шкоди. 2. Дайте правову оцінку можливості використання зазначених природних ресурсів садовим товариством «Факел». Природні ресурси, визначені в задачі, можуть перебувати в користування садового товариства «Факел», виходячи із наступного. По-перше, згідно ст. 22 Земельного кодексу України, землі для ведення садівництва належать до земель сільськогосподарського призначення. В силу ст. 35 ЗК України, громадяни України із земель державної і комунальної власності мають право набувати безоплатно у власність або на умовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуального або колективного садівництва. По-друге, згідно ст. 1 Водного кодексу України, ставок - штучно створена водойма місткістю не більше 1 млн. кубічних метрів; рибогосподарський водний об'єкт - водний об'єкт (його частина), що використовується для рибогосподарських цілей. В силу ст. 48, спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб. За ст. 49, спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу. Отже, садове товариство «Факел» має право на користування земельними ділянками сільськогосподарського призначення для ведення садівництва та спеціальне користування ставком для рибогосподарських цілей. 3.Які екологічні права громадян порушені ? Порушено право громадян на безпечне для його життя та здоров'я навколишнє природне середовище, передбачене п.а) ч.1 ст.9 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», а також право на відшкодування заподіяної шкоди, передбачене Конституціє України. Ознаками безпечного навколишнього середовища є: а) стабільність здорового навколишнього середовища; б) якість навколишнього природного середовища; в) сприятливість навколишнього природного середовища. Юридичними показниками безпечного навколишнього природного середовища є нормативи екологічної безпеки. 4. Чи можуть бути притягнуті до юридичної відповідальності АТ «Сокіл» та АТ « ЕМЦ-2» ? Згідно Переліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1995 р. N 554, виробництво, зберігання, утилізація і знищення вибухових речовин належить до видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку. У відповідності до ст. 1 Закону України «Про об'єкти підвищеної небезпеки», об'єкт підвищеної небезпеки - об'єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об'єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру. За ст. 16 Закону, шкода (в тому числі моральна), заподіяна фізичним чи юридичним особам внаслідок аварії, що сталася на об'єкті підвищеної небезпеки, незалежно від вини суб'єкта господарської діяльності, у власності або у користуванні якого перебуває об'єкт підвищеної небезпеки, відшкодовується суб'єктом господарської діяльності цим особам у повному обсязі, крім випадків, коли аварія виникла внаслідок непереборної сили або з умислу потерпілого. Згідно ст. 1187 Цивільного кодексу України, джерелом підвищеної небезпеки є діяльність, пов'язана з використанням, зберіганням або утриманням транспортних засобів, механізмів та обладнання, використанням, зберіганням хімічних, радіоактивних, вибухо- і вогненебезпечних та інших речовин, утриманням диких звірів, службових собак та собак бійцівських порід тощо, що створює підвищену небезпеку для особи, яка цю діяльність здійснює, та інших осіб. Шкода, завдана джерелом підвищеної небезпеки, відшкодовується особою, яка на відповідній правовій підставі (право власності, інше речове право, договір підряду, оренди тощо) володіє транспортним засобом, механізмом, іншим об'єктом, використання, зберігання або утримання якого створює підвищену небезпеку. Таким чином, враховуючи відсутність обставин непереборної сили та відсутність умисних дій потерпілих, шкода, заподіяна довкіллю та власності громадян повинна бути відшкодована користувачем (орендарем) ангарів – АТ «ЕМЦ-2». 5. Як має відреагувати Державна екологічна інспекція на звернення громадян ? Згідно п.4.2. чинного Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням підприємствами вимог законодавства про екологічну безпеку під час здійснення діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки. Державна екологічна інспекція надає територіальним органам центральних органів виконавчої влади, місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування приписи щодо зупинення дії чи анулювання в установленому законодавством порядку дозволів, ліцензій, сертифікатів, рішень, лімітів, квот, погоджень, свідоцтв на спеціальне використання природних ресурсів, викиди і скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, розміщення відходів, поводження з небезпечними хімічними речовинами; забезпечує інформування громадськості про реалізацію державної політики у відповідній сфері. | |
Просмотров: 423 | Загрузок: 12 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |