Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Понедельник, 25.11.2024


Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы

види правовідносин
[ Скачать с сервера (35.2 Kb) ] 25.08.2017, 23:32
Портнова Ігора Андрійовича
3 курс 1 група

Задача 1
Олексадрівська районна рада Кіровоградської області прийняла рішення про звернення до обласної ради з клопотанням про створення на території району природного заповіднику. Отримавши рішення райради, голова обласної ради звернувся до Президента України з проханням підтримати ініціативу щодо створення заповіднику.
За наслідками розгляду листа голови облради у його задоволенні було відмовлено. У відповіді за підписом голови Секретаріату Президента України зазначалось, що (1) порушено процедуру ініціювання питання про створення природного заповіднику, (2) не надано наукового обґрунтування доцільності створення заповідника, (3) Державним бюджетом України на поточний рік не передбачено витрат на створення об'єктів ПЗФ на території Кіровоградської області.

Визначити види правовідносин, що виникли.
Екологічні (природоохоронні – правовідносини, пов’язані із забезпеченнямналежного режиму функціонування особливоохоронюваних територій і природних об’єктів);
земельні як вид екологічних – щодо правового режиму земель природоохоронного призначення;
адміністративні – урегульовані нормами адміністративного права суспільні відносини, що складаються в сфері діяльності виконавчої влади.
Які особливості правового режиму природних заповідників?
Природними за¬повідниками є природоохоронні, науково-дослідні установи загаль-нодержавного значення, що створюються з метою: збереження в природному стані типових або унікальних для цієї ландшафтної зо¬ни природних комплексів з усією сукупністю їх компонентів; вив¬чення природних процесів і явищ, що відбуваються в них; розроб¬ки наукових засад охорони навколишнього природного середови¬ща; ефективного використання природних ресурсів та екологічної безпеки.
Природні заповідники є юридичними особами.
Основними завданнями природних заповідників є збереження природних комплексів та об'єктів на їх території, проведення наукових досліджень і спостережень за станом навколишнього при¬родного середовища, розробка на їх основі природоохоронних ре¬комендацій, поширення екологічних знань, сприяння у підготовці наукових кадрів і спеціалістів у галузі охорони навколишнього при¬родного середовища та заповідної справи (ч. З ст. 15 Закону "Про природно-заповідний фонд України"вiд 16.06.1992 № 2456-XII). На них покладається також координація і проведення наукових досліджень на територіях заказників, пам'яток природи, заповідних урочищ у регіоні.
З метою створення природних заповідників з господарського використання повністю вилучаються ділянки землі та водного про¬стору з усіма природними ресурсами і надаються заповідникам у порядку, визначеному чинним законодавством України. Зокрема, порядок створення і оголошення природних заповідників визна¬чається загальними нормами (ст.ст. 51, 52 Закону), рішення про створення та відведення земельних ділянок природним заповідни¬кам приймаються Президентом України (ст. 53 Закону).
З метою охорони природних комплексів та об'єктів природних заповідників на їх території встановлюється широке коло заборон¬них вимог до усіх осіб, які відвідують територію заповідника (ст. 16 Закону). На території заповідника забороняється будь-яка госпо¬дарська та інша діяльність, шо суперечить його цільовому призна¬ченню, порушує природний розвиток процесів та явищ або ство¬рює загрозу шкідливого впливу на його природні комплекси та об'єкти.
На території природного заповідника категорично заборонено:
— будівництво споруд, шляхів сполучень, лінійних та інших об'єктів транспорту і зв'язку, не пов'язаних з діяльністю заповідника;
— розведення вогнищ, влаштування місць відпочинку населен¬ня, стоянок транспорту;
— геологорозвідувальні роботи, розробка корисних копалин, порушення ґрунтового покриву та гідрологічного режиму, руйну¬вання геологічних відслонень, застосування хімічних засобів;
— усі види лісокористування;
— вилов і знищення звірів і птахів, порушення умов їх оселен¬ня, гніздування;
— інші види користування рослинним і тваринним світом, що призводять до порушення природних комплексів тощо.
На території природного заповідника забороняється мисливст¬во, рибальство, інтродукція нових видів тварин і рослин, проведен¬ня заходів з метою збільшення чисельності окремих видів тварин понад допустиму науково обгрунтовану ємкість угідь, збирання ко¬лекційних та інших матеріалів, за винятком матеріалів, необхідних для виконання наукових досліджень.
З метою збереження і відтворення корінних природних ком¬плексів, проведення науково-дослідних робіт та виконання інших завдань у природному заповіднику відповідно до проекту ор¬ганізації його території та охорони природних комплексів Законом дозволяється виконання відновлювальних робіт на землях з пору¬шеними корінними природними комплексами, а також відновлен¬ня гідрологічного режиму, збереження та відновлення рослинних угруповань, що історично склалися, видів рослин і тварин, які зни¬кають, тощо.
На території природного заповідника можуть також здійснюва¬тись протипожежні і санітарні заходи, що не порушують режиму заповідника; спорудження у встановленому порядку будівель, інших об'єктів, необхідних для виконання поставлених перед ними завдань, збір колекційних та інших матеріалів, проведення науко¬вих досліджень, екологічної освітньо-виховної роботи.
Проектом організації території заповідника та охорони його природних комплексів може бути передбачено виділення земельних ділянок для задоволення господарських потреб заповідників та їх працівників у сінокосінні, випасах, городах та паливі відповідно до встановлених нормативів. Проекти організації території природних заповідників та охорони їх природних комплексів розробляються спеціалізованими проектними організаціями і затверджуються Міністерством екології та природних ресурсів України.
В окремих випадках з дозволу Мінприроди України на тери¬торії заповідника можуть проводитися заходи, спрямовані на охо¬рону природних комплексів, ліквідацію наслідків аварій, стихійно¬го лиха, та інші цілі, не передбачені Проектом організації території заповідника та охорони його природних комплексів.
Природні заповідники очолюють спеціальні адміністрації, до складу яких входять дирекція природного заповідника, наукові підрозділи, служби охорони, господарського та іншого обслугову¬вання. Як об'єкти загальнодержавного значення природні за¬повідники підпорядковуються Мінприроди України.

Який порядок створення природних заповідників визначено чинним законодавством?
Порядок створенняоб’єктів природно-заповідного фондувизначається ЗУ "про природно-заповідний фонд" вiд 16.06.1992 № 2456-XII, зокремарозділомVII.
Відповідно до положень Закону:
Стаття 51. Підготовка і подання клопотань проорганізацію чи оголошення територій таоб'єктів природно-заповідного фонду
Підготовка і подання клопотань про створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду можуть здійснюватися органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища, науковими установами, природоохоронними громадськими об'єднаннями або іншими заінтересованими підприємствами, установами, організаціями та громадянами. Клопотання подаються до державних органів, уповноважених проводити їх попередній розгляд.
Клопотання має містити обгрунтування необхідності створення чи оголошення території або об'єкту природно-заповідного фонду певної категорії, характеристику природоохоронної, наукової, естетичної та іншої цінності природних комплексів та об'єктів, що пропонуються для заповідання, відомості про місцезнаходження, розміри, характер використання, власників та користувачів природних ресурсів, а також відповідний картографічний матеріал.
До клопотань додаються документи, що підтверджують та доповнюють обгрунтування необхідності створення чи оголошення територій або об'єктів природно-заповідного фонду.

Стаття 52. Попередній розгляд клопотань про створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду
Клопотання про необхідність створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду попередньо розглядається у місячний строк:
щодо територій та об'єктів загальнодержавного значення - центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища;
щодо територій та об'єктів місцевого значення - органами цього центрального органу виконавчої влади на місцях, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища
У разі схвалення клопотань центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища та його органами на місцях, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища проводиться їх погодження з власниками та первинними користувачами природних ресурсів у межах територій, рекомендованих для заповідання.
На підставі результатів погодження клопотань центральний орган виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища забезпечує розробку спеціалізованими проектними та науковими установами проектів створення природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, заказників, пам'яток природи, парків-пам'яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення.
Розробка проектів створення регіональних ландшафтних парків, заповідних урочищ, а також заказників, пам'яток природи та парків-пам'яток садово-паркового мистецтва місцевого значення забезпечується органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища на місцях, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища.
Забезпечення розробки проектів створення ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків може бути доручено заінтересованим державним органам чи установам.
Проекти створення територій та об'єктів природно-заповідного фонду передаються центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища чи його органами на місцях, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища у встановленому порядку уповноваженим приймати рішення про створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду.
Стаття 53. Прийняття рішень про створення чи оголошеннятериторій, об'єктів природно-заповідного фондута їх охоронних зон
Рішення про створення природних заповідників, національних природних парків, а також щодо інших територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення приймаються Президентом України.
Рішення про створення біосферних заповідників приймається з додержанням вимог міжнародних договорів та міжнародних програм, учасником яких є Україна.
Рішення про організацію чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та встановлення охоронних зон територій та об'єктів природно-заповідного фонду приймається Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами.
Порядок відведення земельних ділянок природним заповідникам, біосферним заповідникам, національним природним паркам, регіональним ландшафтним паркам, а також ботанічним садам, дендрологічним паркам, зоологічним паркам визначається Земельним Кодексом України.
Території та об'єкти природно-заповідного фонду або їх частини, що створюються чи оголошуються без вилучення земельних ділянок, що вони займають, передаються під охорону підприємствам, установам, організаціям і громадянам органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища з оформленням охоронного зобов'язання.

Надати правову оцінку позиції та діям райради та голови облради.
Надати правову оцінку позиції Секретаріату Президента України.
ЗУ "Про природно-заповідний фонд" передбачає два різних порядки створення об’єктів природно-заповідного фонду залежно від того, якого значення є ці об’єкти – загальнодержавного чи місцевого.
Зазначений Закон визначає Природні заповідники як природоохоронні, науково-дослідні установи загальнодержавного значення, що створюються з метою збереження в природному стані типових або унікальних для даної ландшафтної зони природних комплексів з усією сукупністю їх компонентів, вивчення природних процесів і явищ, що відбуваються в них, розробки наукових засад охорони навколишнього природного середовища, ефективного використання природних ресурсів та екологічної безпеки (ч. 1 ст. 15 ЗУ).
Тому, виходячи з вищенаведеного, можемо зробити висновки:
1) процедуру ініціювання питання про створення природного заповідникубуло порушено–відповідно до ч. 1 ст. 51 Закону підготовка і подання клопотань про створення об'єктів природно-заповідного фонду можуть здійснюватися заінтересованими підприємствами, установами, організаціями. Тому районна рада є належним суб’єктом ініціювання відповідної процедури. Однак, клопотання мають подаватися до державних органів, уповноважених проводити їх попередній розгляд – таким органом є відповідно до ч. 1 ст. 52 Закону Міністерство екології та природних ресурсів, що є центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища;
2) не надано наукового обґрунтування доцільності створення заповідника – обов’язкова наявність відповідного клопотання встановлюється ч. 2,3 ст. 51 Закону;
3) голова облради також не виконав вимог Закону, що стосуються порядку створення об’єктів природно-заповідного фонду, тому відповідь Секретаріату Президента є вмотивованою.

Тема 16
Задача 1
До Полтавської обласної ради від Миргородської районної ради надійшли матеріали про створення курорту місцевого значення лікувального профілю, в діяльності якого плануються до використання лікувальні властивості мінеральних вод.
Рішенням облради створено курорт місцевого значення „Миргородські лікувальні води” та затверджено проект організації його території.
Заступник прокурора Полтавської області опротестував рішення облради як незаконне, прийняте з порушенням передбаченого чинним законодавством порядку створення курортів.
За наслідками розгляду протесту облрада відмовила у його задоволенні, внаслідок чого заступник прокурора області звернувся із вимогою про визнання рішення незаконним та його скасування до суду.

1.Визначити види правовідносин, що виникли.
2.Який порядок створення курортів місцевого значення?
3.Які особливості правового режиму курортів місцевого значення?
4.Надати правову оцінку позиції облради.
5.Надати правову оцінку позиції заступника прокурора області.
6.Вирішити справу.

1.Виникли наступні види правовідносини:
Екологічні – природо-охоронні, з приводу утворення курорту місцевого значення.
Екологічні –природо-ресурсні,з приводу використання мінеральних вод.
Адміністративні – управлінські, стосовно рішення облради
Адміністративні – з приводу видання протесту прокурора.
Процесуальні – з приводу позову до суду.
Суб’єкти: Обларада, Прокурор, суд.
Зміст складають права та обов’язки учасників правовідносин.
2.Порядок створення курортів місцевого значення регламентується ЗУ «Про курорти».
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про курорти
Цей Закон визначає правові, організаційні, економічні та
соціальні засади розвитку курортів в Україні та спрямований на
забезпечення використання з метою лікування і оздоровлення людей
природних лікувальних ресурсів, природних територій курортів, які
є надбанням народу України, та їх охорони.

Розділ I
Категория: Контрольные работы | Добавил: opteuropa | Теги: 16.06.1992 № 2456-XII, види правовідносин, Стаття 52, Екологічні, скачать безплатно
Просмотров: 742 | Загрузок: 22 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно