Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Понедельник, 25.11.2024


Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы

СТ Дністер
[ Скачать с сервера (45.5 Kb) ] 17.08.2017, 22:01
Задача 1
Інспектором Державної екологічної інспекції було проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства на території Бронницької сільської ради.
В ході перевірки було виявлено факт вирубки дерев у садівницькому товаристві «Дністер» на території Бронницької сільської ради За результатами перевірки було складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства N 19 від 29.02.2008 року, де зазначено, що на земельній ділянці, яка належить на правах загального користування садівницькому товариству "Дністер" виявлено самовільну рубку зелених насаджень до ступеня припинення росту в кількості 19 дерев.
Для встановлення особи, що вчинила дане порушення інспектор звернувся до прокуратури. Останньою встановлено, що Клименко С.Х., який є головою правління СТ "Дністер" та іншими членами правління Кооперативу було одноголосно прийнято рішення провести рубку усіх дерев, що ростуть поруч із лінією електропередач. Після чого за допомогою найманих працівників була здійснена вказана порубка, а зрізані дерева у якості оплати були віддані працівникам, що здійснювали порізку. При цьому, дозвільні документи на право знесення зелених насаджень відсутні.
Таким чином Клименко С.Х.,, як службова особа юридичної особи допустив самовільну порубку дерев, чим заподіяв істотну шкоду охоронюваному законом довкіллю. Тому враховуючи викладене відповідачу нараховано розмір збитків в сумі 7080,50 грн.
Інспекція подала відповідний позов проти Кооперативу.
СТ Дністер" проти позову заперечив. Його представник зазначив, що згідно ст. 35 ч. 4 Земельного Кодексу України землі загального користування садівницького товариства є його власністю. Також останній зазначає, що до земель загального користування садівницького товариства належать земельні ділянки зайняті дорогами, проїздами, будівлями і спорудами та іншими об'єктами загального користування, а такими іншим об'єктами загального користування в садово-городньому товаристві є лінії електропередач і смуги, а також інші насадження. Тобто всі дії які вчинив відповідач з порубки дерев є законними.
Також відповідач посилається на ст. 5 Земельного Кодексу України, в якій вказано про невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею.

1. Виявити коло правовідносин.
В описаній задачі наявні наступні види правовідносин:
1) земельні – пов’язані із здійсненням права власності на земельну ділянку сільськогосподарського призначення;
2) екологічні, зокрема, природоресурсні, пов’язані із забезпеченням раціонального та ефективного використання природних ресурсів, в тому числі рослинного світу;
3) адміністративні – пов’язані із діяльністю Державної екологічної інспекції як органу державного управління в екологічній сфері;
4) цивільні (деліктні) – пов’язані із заподіянням майнової шкоди довкіллю;
5) процесуальні – пов’язані із звернення до суду з майновим позовом.

2. Зазначити про можливість застосування принципів земельного права в задачі.
У відповідності до ст. 5 Земельного кодексу України, земельне законодавство базується на таких принципах:
а) поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва;
б) забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави;
в) невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом;
г) забезпечення раціонального використання та охорони земель;
ґ) забезпечення гарантій прав на землю;
д) пріоритету вимог екологічної безпеки.
Враховуючи те, що внаслідок використання своєї земельної ділянки громадянами було заподіяно шкоду довкіллю, повинен вступити в дію принцип пріоритету вимог екологічної безпеки.
Він кореспондує нормі Цивільного кодексу України, згідно якої використання власності на шкоду довкіллю забороняється, а також п.б) ч.1 ст.91 ЗК України, згідно якого власники земельних ділянок зобов'язані додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля.

3. Вирішити спір.
У відповідності до ч.6 ст.35 ЗК України, використання земельних ділянок садівницьких товариств здійснюється відповідно до закону та статутів цих товариств.
При цьому, як згадано вище, згідно п.б) ч.1 ст.91 ЗК України, власники земельних ділянок зобов'язані додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля.
У відповідності до ст. 1 Закону України «Про рослинний світ», рослинний світ - сукупність усіх видів рослин, а також грибів та утворених ними угруповань на певній території.
Згідно ст. 5 Закону, під час здійснення діяльності, яка впливає на стан охорони, використання та відтворення рослинного світу, обов’язковим є здійснення заходів щодо відтворення об'єктів рослинного світу.
У відповідності до ст. 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», зелені насадження – це деревна, чагарникова, квіткова та трав’яна рослинність природного і штучного походження на визначеній території населеного пункту.
Згідно ст. 28 Закону, охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самосівом в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв.
При цьому, згідно ч.3 даної статті Закону, видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
Такий порядок затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2006 р. № 1045.
Зокрема, згідно п.2 Порядку, видалення зелених насаджень здійснюється у разі:
будівництва об’єкта архітектури на підставі документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності";
знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів;
ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту;
відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами;
проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо-, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі;
досягнення деревом вікової межі;
провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів;
ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.
Видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера.
Підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява юридичної чи фізичної особи про видалення зелених насаджень.
Отже, садівницьке товариство повинно було отримати ордер на проведення вирубок земельних насаджень на території сільради, незважаючи на те, що відповідна земельна ділянка перебуває у власності садового товариства.

Отже, в даному випадку наявні всі правові підстави для відшкодування заподіяної шкоди та притягнення винних осіб до юридичної відповідальності.
Так, згідно ст. 40 Закону «Про рослинний світ», порушення законодавства про рослинний світ тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законами України.
Відповідальність за порушення законодавства про рослинний світ несуть особи, винні у, зокрема, протиправному знищенні або пошкодженні об'єктів рослинного світу.
В силу ст. 42 Закону «Про благоустрій населених пунктів», до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягаються особи, винні у знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об'єктів озеленення населених пунктів.
Притягнення осіб, винних у порушенні законодавства у сфері благоустрою населених пунктів, до відповідальності, передбаченої законом, не звільняє їх від обов'язку відшкодування шкоди, завданої внаслідок порушення вимог цього законодавства.
Шкода, завдана внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення незалежно від сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів у розмірах, які визначаються на підставі затверджених у встановленому порядку такс, методик, розрахунків щодо обрахування шкоди. Відсутність таких такс, методик, розрахунків не може бути підставою для відмови у відшкодуванні шкоди. У такому разі шкода компенсується за фактичними витратами, затвердженими в установленому порядку рішенням органу місцевого самоврядування, на облаштування одного квадратного метра території міста або базової вартості одного квадратного метра землі на відновлення порушеного стану об'єкта благоустрою або довкілля.
При цьому, згідно ст. 65 Кодексу України про адміністративні правопорушення, незаконна порубка і пошкодження дерев і чагарників; знищення або пошкоджен
Категория: Контрольные работы | Добавил: opteuropa | Теги: Виявити коло правовідносин, СТ Дністер, ч.6 ст.35 ЗК, скачать безплатно
Просмотров: 481 | Загрузок: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно