Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы |
Підготовка і подання клопотань
[ Скачать с сервера (56.5 Kb) ] | 16.08.2017, 21:37 |
Бунтушак Олени 6 група, 1к. магістратури Тема 14: Проблеми охорони об’єктів природно-заповідного фонду та інших особливо охоронювальних територій України Задача 7. Рішенням Збаразької міської ради Тернопільської області було вирішено створити на території району природний заповідник, для чого звернутись із відповідним клопотанням до обласної державної адміністрації та обласної ради. Прийнято також було рішення рекомендувати обласній раді в якості потенційного інвестора процедури створення заповідника – підприємство з іноземними інвестиціями "П.", якому в обмін на фінансування робіт щодо створення заповідника передати даний об’єкт в оперативне управління строком на 30 років. Прокурор району вніс протест на вказане рішення районної ради, мотивувавши його наступним: 1) до компетенції міськради не віднесено вирішення будь-яких питань щодо створення природних заповідників; 2) чинним законодавством не передбачено фінансування створення природних заповідників за кошти приватних осіб, а також передача заповідників в оперативне управління зазначеним особам. Розглянувши протест, міська рада прийняла рішення відхилити його, внаслідок чого прокурор звернувся із позовом до суду про скасування даного рішення Визначити види правовідносин, які виникли. Аналіз фактичних обставин справи дозволяє говорити нам про наявність в описаній правовій ситуації наступних видів правовідносин: 1) Екологічних, зокрема природоохоронних (пов’язаних із створенням об’єктів природно-заповідного фонду, зокрема природних заповідників); 2) Адміністративних (пов’язані із функціонуванням органів місцевого самоврядування та правоохоронних державних органів в екологічній сфері); 3) Процесуальних (пов’язані із зверненням прокурора до суду з позовом); 4) Господарських (пов’язаних із діяльністю підприємства з іноземними інвестиціями як суб’єкта господарювання). Який порядок створення природних заповідників передбачено чинним законодавством? Порядок створення природних заповідників (як і, загалом, об’єктів природно-заповідного фонду) визначається на рівні Розділу 7 Закону «Про природно—заповідний фонд». Аналіз положень даного розділу дозволяє виокремити та надати характеристику етапам (стадіям) створення природних заповідників. І) Підготовка і подання клопотань. У відповідності до ст.51 Закону, підготовка і подання клопотань про створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду (в тому числі і природних заповідників) може здійснюватися: - органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища; - науковими установами; - природоохоронними громадськими об'єднаннями; - підприємствами, установами, організаціями; - громадянами. Клопотання подаються до державних органів, уповноважених проводити їх попередній розгляд. Клопотання має містити: 1. Обґрунтування необхідності створення чи оголошення території або об'єкту природно-заповідного фонду певної категорії. 2. Характеристику природоохоронної, наукової, естетичної та іншої цінності природних комплексів та об'єктів, що пропонуються для заповідання. 3. Відомості про місцезнаходження, розміри, характер використання, власників та користувачів природних ресурсів. 4. Відповідний картографічний матеріал (з підписами та печатками землевласників, землекористувачів, земельного відділу, держрайекоінспекції та в межах міст - архітектури). До клопотань додаються документи, що підтверджують та доповнюють обґрунтування необхідності створення чи оголошення територій або об'єктів природно-заповідного фонду. ІІ). Попередній розгляд клопотань про створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду. Згідно ст.52 Закону, клопотання про необхідність створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення (зокрема, природних заповідників) попередньо розглядається у місячний строк центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища. У разі схвалення клопотань центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища проводиться їх погодження з власниками та первинними користувачами природних ресурсів у межах територій, рекомендованих для заповідання. На підставі результатів погодження клопотань центральний орган виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища забезпечує розробку спеціалізованими проектними та науковими установами проекту створення природного заповіднику. Проекти створення територій та об'єктів природно-заповідного фонду підлягають державній екологічній експертизі. Після завершення цього етапу, проекти створення територій та об'єктів природно-заповідного фонду передаються центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища у встановленому порядку уповноваженим приймати рішення про створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду. ІІІ). Прийняття рішень про створення чи оголошення територій, об'єктів природно-заповідного фонду та їх охоронних зон. Відповідно до ст.53 Закону, рішення про створення природних заповідників (як об’єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення) приймаються Президентом України. Порядок відведення земельних ділянок природним заповідникам визначається Земельним кодексом України. Чи потребує такий порядок внесення змін та доповнень? Сформулюйте пропозиції щодо змісту таких змін і доповнень. На сьогодні одним із основних чинників, що сприяє негативному впливу на стан природно-заповідного фонду, є відсутність закріплених на місцевості меж об’єктів природно-заповідного фонду (ПЗФ), в тому числі ботанічних садів. В першу чергу це пов’язано з недостатнім фінансуванням розробки відповідних проектів землеустрою. До того ж більша частина територій ПЗФ була створена в 80-90 роки і матеріали їх створення не збереглися, що унеможливлює визначення їх меж. Також не проведено розмежування земель державної та комунальної власності. Сільські ради відмовляються брати охоронні зобов’язання на заповідні території, посилаючись на те, що їх повноваження розповсюджуються лише в межах населених пунктів і вони не є землевласниками (землекористувачами) за межами населених пунктів. Районні державні адміністрації відмовляються від підписання охоронних зобов’язань посилаючись на те, що вони лише розпоряджаються землями і також не є землевласниками. З метою удосконалення механізму упорядкування територій та об’єктів природно-заповідного фонду, необхідно законодавчо визначити розробниками наукових обґрунтувань створення або скасування територій та об’єктів природно-заповідного фонду, лише державні наукові установи, що мають фахівців відповідної кваліфікації. Для вирішення питання розвитку природно заповідної справи в Україні необхідно: - вирішити питання щодо спрощення порядку створення територій і об’єктів природно-заповідного фонду та резервування природних територій для подальшого заповідання, особливо в частині погодження з органами державної влади, органами місцевого самоврядування та землекористувачами; - врегулювати питання створення охоронних зон заповідних територій; - запровадити механізми економічного стимулювання створення нових заповідних територій та викупу земельних ділянок для наступного заповідання, компенсації втрат землекористувачам, на землях яких створюються нові заповідні території; - встановити обов’язкове погодження зміни власників чи користувачів у межах територій ПЗФ з територіальними органами Мінприроди; - вдосконалити управління та координацію діяльності підрозділів служб державної охорони установ природно-заповідного фонду, забезпечити працівників служби державної охорони правовим та соціальним захистом; - встановити дієву систему управління й охорони територій та об’єктів природно-заповідного фонду, для управління не створюються спеціальними адміністраціями; - посилити систему державного контролю у сфері додержання вимог режиму територій та об’єктів природно-заповідного фонду; - вдосконалити процедуру персональної відповідальності посадових осіб за порушення законодавства щодо природно-заповідного фонду, в тому числі щодо створення об’єктів та встановлення їх меж; - встановити мораторій на зміну цільового призначення земель природно-заповідного, історико-культурного та іншого природоохоронного призначення, земель водного фонду в межах водоохоронних зон, розширення меж населених пунктів за рахунок включення до них перспективних для заповідання природних територій та існуючих заповідних об’єктів; - розширити перелік особливо цінних земель; - заборонити вилучення земель природно-заповідного, історико-культурного та іншого природоохоронного призначення; - запровадити обов’язкове переведення територій та об’єктів ПЗФ до земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення. Але для вирішення всіх зазначених питань насамперед необхідна нова природоохоронна державна політика, а також фінансове забезпечення реалізації всіх заходів. Надати оцінку із посиланням на чинне законодавство позиції міськради. Проведення аналізу позиції і дій міської ради дозволяє прийти до висновку про, насамперед, порушення з їх сторони встановленого законом порядку (процедури) створення природних заповідників як об’єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення. По-перше, відповідно до ст.51 Закону «Про природно-заповідний фонд», підготовка і подання клопотань про створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду можуть здійснюватися органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища, науковими установами, природоохоронними громадськими об'єднаннями або іншими заінтересованими підп | |
Просмотров: 513 | Загрузок: 11 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |