Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы |
обґрунтування позовних вимог
[ Скачать с сервера (35.4 Kb) ] | 27.06.2017, 22:21 |
Задача № 3. 15.08.2012 року гр-ка Ващенко звернулася до суду з позовом до Романківської селищної ради, гр-на Чайки, треті особи – Обухівської районної державної нотаріальної контори, Відділ Державного комітету земельних ресурсів у Обухівському районі про надання дозволу на укладення договору оренди земельної ділянки без узгоджувального підпису суміжного землекористувача в акті встановлення і погодження меж земельної ділянки, В обґрунтування позовних вимог, ОСОБА_1 зазначала, що вона є власником частини будинку, який розташований за адресою сел. Романків вул. Сонячне, 24 та відповідно до рішення виконкому Романківської селищної ради від 26.03.2010 року отримала дозвіл на виготовлення технічної документації для оформлення договору оренди земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських будівель орієнтовною площею 0,10 га, який вона не змогла оформити по причині відмови суміжного землекористувача – особі Чайки поставити узгоджувальний підпис в акті погодження меж земельної ділянки, що і послужило підставою для її звернення до суду. Гр-н Чайка проти задоволення позову заперечував, обґрунтовуючи свої заперечення тим, що позивач не має права на користування земельною ділянкою, оскільки не має належних документів на неї. Романківська селищна рада до суду не з’явилась Встановіть коло суспільних правовідносин. Вирішіть спір по суті. Хто є належним відповідачем? п1.ст.159 ЗКУ вказує на органи,які можуть розглядати заяву про вирішення спору. 1. Земельні спори розглядаються органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів та органами місцевого самоврядування на підставі заяви однієї із сторін у місячний термін з дня подання заяви. Позиція ВГСУ, висловлена в рекомендаціях «Про практику застосування господарськими судами земельного законодавства» від 02.02.2010 р., не містить значного правового обґрунтування: «Договір суперфіцію має особливу правову природу, відмінну від договору оренди, тому положення законодавства про суперфіцій не підлягають застосуванню до правовідносин оренди» Обов‘язковим етапом оформлення права оренди земельної ділянки є підготовка додатків до договору оренди землі. Згідно статті 15 Закону «Про оренду землі», невід'ємною частиною договору оренди землі є: 1) план або схема земельної ділянки, яка передається в оренду; 2) кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених земельних сервітутів; 3) акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); 4) акт приймання-передачі об'єкта оренди; 5) проект відведення земельної ділянки у разі його розроблення згідно із законом. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ П О С Т А Н О В А ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 15.01.2008 Справа N 43/130пн У травні 2006 позивач звернувся до господарського суду з позовом до відповідачів про зобов'язання узгодити межі землекористування та підписати акт встановлення та узгодження меж земельної ділянки. Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, як суміжний землекористувач земельної ділянки відмовився від підписання акту землекористування та узгодження меж земельної ділянки без зазначення будь-яких причин. Відповідно до ст. 158 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади з питань земельних ресурсів. Виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей. Органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах. Відповідно до п. 34 ст. 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) до виключної компетенції міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин. Органами місцевого самоврядування, до повноважень яких належить вирішення земельних спорів, визначені виконавчі органи сільських, селищних, міських рад (ч.1 ст.33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"). Стаття 33. Повноваження у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища 1. До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: б) делеговані повноваження: 1) здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів; 2) реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею; 3) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; 4) погодження клопотань про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів загальнодержавного значення; 5) вирішення земельних спорів у порядку, встановленому законом; Щоб приватизувати або передати в оренду земельну ділянку необхідно здійснити комплекс робіт. Так, для визначення та відновлення меж земельних ділянок проводиться кадастрова зйомка землі, яка включає, зокрема, і погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами (ст.198 Земельного кодексу України). На жаль, порядок погодження меж землі при проведенні кадастрових зйомок на законодавчому рівні не визначений. На практиці дуже часто виникають проблемні ситуації, коли сусід відмовляється від підписання акту землекористування та узгодження меж земельної ділянки без будь-яких причин або взагалі місцем його перебування невідоме, що унеможливлює належним чином оформити «земельну документацію». Що ж робити в такому випадку? !!! Відповідно до ч.1 ст.106 Земельного кодексу України власник земельної ділянки має право вимагати від власника сусідньої земельної ділянки сприяння встановленню твердих меж, а також відновленню межових знаків у випадках, коли вони зникли, перемістились або стали невиразними. При здійсненні межування власник земельної ділянки реалізує своє право. Проте така участь є також обов’язком кожного із сусідніх власників та землекористувачів, адже приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж в натурі (на місцевості) забороняється. Власники та землекористувачі суміжних земельних ділянок повинні жити за правилами добросусідства, тобто зобов’язані співпрацювати при вчиненні дій, спрямованих на забезпечення прав на землю кожного з них, не порушувати законні права один одного (ст.ст. 91, 96, 103 Земельного кодексу України). Відмова в погодженні меж земельної ділянки може перешкодити іншій особі (сусіду) в оформленні прав на неї. Відповідно до ст. 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов’язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом, зокрема: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; застосування інших, передбачених законом, способів. ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством !!! ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ Н А К А З N 43 від 04.05.99 Зареєстровано в Міністерстві м.Київ юстиції України 4 червня 1999 р. за N 354/3647 Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі Виходячи з системного аналізу ст.198 ЗК України в основу змісту терміну «Погодження меж земельної ділянки з суміжними землекористувачами» покладений принцип добровільності вчинення зазначених дій суб'єктами земельних відносин, зазначена статтяЗемельного кодексу України не містить обов»язкових вимог щодо погодження меж з суміжними землекористувачами, а таке погодження при кадастровій зйомці як комплексу робіт, виконуваних для визначення та відновлення меж земельних ділянок, здійснюється з метою вірного визначення меж земельної ділянки, а не виявлення обмежень у можливості її використання, в тому числі з боку суміжних землекористувачів. За таких підстав у чинному законодавстві України відсутній обов»язок особи, яка має намір укласти договір оренди земельної ділянки з надання згоди по погодженню меж суміжних земельних ділянок. Взагалі відмова відповідача в погодженні меж земельної ділянки є формою реалізації свого права і не є підставою для відмови позивачу на подальше оформлення документів на оренду земельної ділянки без погодження меж з відповідачем. Тому вимога позивача про надання дозволу на укладення договору оренди земельної ділянки без погоджувального підпису в акті визначення та погодження меж земельної ділянки відповідачем задоволенню не підлягає, оскільки своєю відмовою від підпису акту відповідач не порушив право позивача на укладення договору оренди земельної ділянки в и р і ш и в : В задоволенні позову ОСОБА_1 до Куликівської селищної ради, ОСОБА_2, треті особи - Куликівська районна державна нотаріальна контора, Відділ Державного комітету земельних ресурсів у Куликівському районі, про надання дозволу на укладення договору оренди земельної ділянки без узгоджувального підпису суміжного землекористувача в акті встановлення і погодження меж земельної ділянки - відмовити. 1. Постанова Вищого Господарського Суду України від 16 серпня 2006 р. (справа № 13/6973 про усунення перешкод в користуванні земельною ділянкою). Позивач звернувся з позовом про усунення перешкод в користуванні земельною ділянкою у вигляді зобов’язання відповідача не чинити пере | |
Просмотров: 446 | Загрузок: 9 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |