Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы |
Модульна контрольна робота з курсу «Педагогіка вищої школи»
[ Скачать с сервера (23.8 Kb) ] | 06.05.2017, 18:25 |
Лекція як форма організації навчального заняття використовується у вищих навчальних закладах для вивчення різних предметів. Будується вона на основі ін-формаційно-монологічного методу подачі та пояснення матеріалу і організації пі¬знавальної діяльності студентів. При цьому викладач у систематизованій, доказовій і аргументованій формі словесно подає і пояснює навчальну інформацію, викорис-товує відповідні наочні посібники, демонстраційний експеримент і інші засоби навчання. Лекція - головна інформаційна магістраль у навчальному процесі вищої школи, що сприяє засвоєнню системи знань із спеціальності, формує широкий професійний кругозір і загальну культуру, школа наукового мислення. Студенти оволодівають сучасною наукою, її методами, проникають у глибини її основних проблем, у логіку й методологію її розвитку; пізнають життєвий потенціал, входять у лабораторію наукового мислення викладача. Викладач відбирає найголовніше, істотне із великого потоку науково-технічної і культурної інформації, спрямовує студента на найважливіші питання спеціальності, на аналіз нових наукових проблем, які ще не знайшли відбиття в підручниках, розкриває перспективи певної галузі науки [ 2, 7 ]. Лекція - основа для подальшої самостійної роботи. Вона справляє виховуючу і розвиваючу дію в процесі взаємодії викладача і студента, розвиває інтерес і любов до науки, творчі здібності, інтелектуальну й емоційно-вольову сферу особистості, сприйняття, пам'ять. Якщо виходити зі змісту вищесказаного, зрозуміло, що вплив та значення лекції в навчальному процесі важко переоцінити. Для прикладу методики проведення ідеальної лекції пропоную взяти цивільне право, тема - «Цивільне право України як галузь права». Метою проведення такої лекції є ознайомлення студентів з основними засадами, принципами, поняттями цивільного права України. Серед виховних цілей зазначимо виховання поваги до цивільного законодавства та розуміння законів та юридичних актів. Серед практичних – формування вміння орієнтуватися у правовій системі України та розвинення розуміння особливості цивільного права. Після вибору теми необхідно визначити її межі, коло питань. Не треба намагатися охопити все. Це особливо важливо з таких тем, котрі допускають як широке, так і більш вузьке виствітлення. Тема масової лекції не повинна бути занадто обширною: в відведені для виступу годину-півтори складно з достатньою глибиною освітити широке коло питань [ 3, 7 ]. Отже, коло питань з врахуванням вищевказаних вимог буде виглядати наступним чином: 1. Поняття, предмет і джерела цивільного права. 2. Громадяни та держава, як суб'єкт цивільного права. Об'єкти цивільного права. 3. Угоди - елемент цивільного права. 4. Поняття представництва. Довіреність. Після визначення питань і складання плану починаємо конкретну підготовку до лекції. Конкретна підготовка до лекції полягає в основному в читанні різної літератури. Цю літературу можна поділити на декілька груп, в залежності від мети роботи. Для точного визначення понять можна розпочати вивчення з енциклопедичного довідника, а для подальшої роботи скористатися статтями, вказаними в його прикнижній бібліографії [ 2, 37 ]. Для забезпечення високого теоретичного і наукового рівня лекції необхідні статті, монографії і інші матеріали наукових досліджень. Необхідно звернути увагу на новіші видання. Інтенсивний розвиток науки, її швидкий прогрес зобов’язують лектора бути в курсі останніх її досягнень. Для збору фактичного матеріалу, котрий зробить лекцію більш цікавою, корисно використовувати щоденники, листи, мемуари, архівні документи, статистичні матеріали. До інших джерел підготовки відносяться методична література, періодична преса і різного роду довідники: словники, таблиці, атласи, бібліографічні показчики, тощо. Література, що буде використана, може допомогти точніше визначити і пояснити слухачам складні проблеми, підняті в лекції, підтвердити конкретними офіційними даними окремі положення (тези) лекції, а також в якісь мірі підготувити лектора до відповідей на питання, що можуть виникнути у слухачів [ 4, 23 ]. Спираючись на вищевказані рекомендації, пропоную наступний лист джерел для підготовки до такої лекції: 1. Конституція України - К., 1996. 2. Цивільний кодекс України - К., 1999. 3. Передмова до проекту Цивільного кодексу України // Українське право - 1996 - № 2. 4. Загальна теорія цивільного права. За ред. О.А.Підопригори і Д.В.Бобрової - К., 1996. 5. Основи держави і права. За ред. В.О.Котюка - К., 1997. 6. Цивільне право України. За ред. О.В.Дзери і Н.С.Кузнєцової - у 2х кн.. - К., 2001. 7. Цивільне право: Підручник для студентів юридичних вузів та факультетів - у 2х ч. - К., 1997. 8. Цивільне право. За ред. О.А.Підопригори і Д.В.Бобрової - К., 1996. Коли матеріал зібран і проаналізован, можна розпочати роботу по складанню точного плану змісту майбутньої лекції. На цьому етапі необхідно продумати, чітко сформулювати питання теми, розмістити їх в суворо визначеній послідовності [ 5 , 202 ]. В останній час лектори все частіше вдаються до побудови тезисного плану, котрий полегшить роботу лектора в аудиторії. Тезисний план – це розгорнутий план, що містить не лише ствердження (основні положення), але й логічну систему доказів кожного з них; ствердження і їх логічний взаємозв’язок. План лекції систематично переглядається, оновлюється, а іноді і перебудовується після “обкатки” лекції в аудиторії. Добре складений план має велике значення в роботі лектора над текстом майбутнього виступу. План лекції являє собою повне розкриття основ змісту теми, а не простий повтор її назви. Він дозволяє розподілити матеріал в певній логічній послідовності, допомагає його відібрати. Так як лекція суворо регламентована, саме план буде являтися тим засобом, який “відкине” все другорядне, залашивши матеріал, без якого не можна обійтись. Пропоную тезисно зазначити основні поняття з кожного питання плану, і зосереджувати свою увагу на проблемних аспектах і особливостях, зокрема, приділити більше уваги саме 3 і 4 питанням, оскільки вони в деякій мірі й визначають особливості цивільного права. | |
Просмотров: 778 | Загрузок: 20 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |