Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы |
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ
[ Скачать с сервера (42.7 Kb) ] | 17.08.2017, 21:48 |
Задача 1, тема 13 Внаслідок перевірки, проведеної співробітниками Васильківського міськрайвідділу внутрішніх справ УМВС України в Київській області за скаргою мешканця м. Василькова Тараненка О., в домоволодінні сусіда останнього Кротова Г. було виявлено мавпу, пуму, двох левенят та ведмедя. Враховуючи відсутність у Кротова Г. будь-яких дозволів на утримання вказаної зоологічної колекції, вони були вилучені та передані до Київського зоопарку, а Кротова Г. притягнуто до адміністративної відповідальності. Не погоджуючись із рішенням працівників міліції, Кротов Г. звернувся до суду із позовом про захист права власності до міськрайвідділу та Київського зоопарку, в якому просив повернути йому тварин. В обґрунтування своїх вимог Кротов Г. зазначив, що: (1) тварини були придбані ним за договорами купівлі-продажу правомірно, а тому він є їх власником – особою, яка має право володіти, користуватись і розпоряджатись тваринами на власний розсуд, право власності є непорушним та гарантується державою; (2) положення законодавства України про тваринний світ в частині дозволів на спеціальне використання тварин поширюються виключно на тварин, що знаходяться у стані природної волі і не мають жодного відношення до нього; (3) чинним законодавством не передбачено порядку отримання дозволів на утримання зоологічних колекцій, що унеможливлює наявність такого дозволу у Кротова Г. 1. Визначити види правовідносин, які виникли. В нашому випадку виникають перш за все: - екологічні (фауністичні) правовідносини - з приводу охорони об’єктів тваринного світу, за участю юридичних та фізичних осіб: Васильківського міськрайвідділу внутрішніх справ УМВС України в Київській області, мешканця м. Василькова Тараненка О., Кротова Г. - адміністративні правовідносини - адже у задачі наявний суб’єкт державної влади - Васильківський міськрайвідділ внутрішніх справ УМВС України в Київській області, яким було виявлено та вилучено мавпу, пуму, двох левенят і ведмедя та передано до Київського зоопарку, а Кротова Г. притягнуто до адміністративної відповідальності. - цивільні правовідносини – щодо купівлі-продажу тварин. 2. Чи є тварини Кротова Г. зоологічною колекцією в розумінні чинного законодавства? Відповідно до чинного законодавства, а саме ст. 46 ЗУ «Про тваринний світ» - «Зоологічні колекції»: «Створення і поповнення зоологічних колекцій (живих колекцій зоопарків, зоосадів, океанаріумів тощо, а також у вигляді колекцій опудал, препаратів, частин і залишків тварин) шляхом вилучення тварин з природного середовища провадяться підприємствами, установами, організаціями і громадянами лише за дозволами, що видаються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів. Зоологічні колекції, що становлять наукову, культурно-освітню, навчально-виховну або естетичну цінність і мають загальнодержавне значення, підлягають державному обліку. Створення, поповнення, зберігання, використання, відчуження та державний облік зоологічних колекцій, торгівля ними, а також ввезення в Україну, пересилання і вивезення за її межі здійснюються за правилами, що встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів.А отже, на основі цього можна прийти до висновку, що тварини Кротова не є зоологічною колекцією. 3. Чи потребує наявність тварин у. Г. будь-яких спеціальних дозволів? Стаття 31. ЗУ «Про тваринний світ» - Добування (придбання) диких тварин з метою їх утримання і розведення у напіввільних умовах чи в неволіПідприємствам, установам, організаціям і громадянам дозволяється добування (придбання) диких тварин з метою утримання і розведення у напіввільних умовах чи в неволі для використання цих тварин та отриманих продуктів їх життєдіяльності. Тварини, вилучені з природного середовища за відповідним дозволом чи іншим документом та за визначену у встановленому законодавством порядку плату, є власністю підприємств, установ, організацій та громадян, яким цей дозвіл чи інший документ було видано. 1. Визначити види правовідносин, які виникли. В нашому випадку виникають перш за все: - екологічні правовідносини - з приводу охорони об’єктів тваринного світу, за участю юридичних та фізичних осіб: Васильківського міськрайвідділу внутрішніх справ УМВС України в Київській області, мешканця м. Василькова Тараненка О., Кротова Г. - адміністративні правовідносини - адже у задачі наявний суб’єкт державної влади - Васильківський міськрайвідділ внутрішніх справ УМВС України в Київській області, яким було виявлено та вилучено мавпу, пуму, двох левенят і ведмедя та передано до Київського зоопарку, а Кротова Г. притягнуто до адміністративної відповідальності. - юрисдикційні правовідносини, адже не погоджуючись із рішенням працівників міліції, Кротов Г. звернувся до суду із позовом про захист права власності до міськрайвідділу та Київського зоопарку, в якому просив повернути йому тварин. - цивільні правовідносини - адже Кротов Г. зазначив, що тварини були придбані ним за договорами купівлі-продажу правомірно, а тому він є їх власником – особою, яка має право володіти, користуватись і розпоряджатись тваринами на власний розсуд, а право власності є непорушним та гарантується державою; 2. Чи є тварини Кротова Г. зоологічною колекцією в розумінні чинного законодавства? Відповідно до чинного законодавства, а саме ст. 46 ЗУ «Про тваринний світ» - «Зоологічні колекції»: Створення і поповнення зоологічних колекцій (живих колекцій зоопарків, зоосадів, океанаріумів тощо, а також у вигляді колекцій опудал, препаратів, частин і залишків тварин) шляхом вилучення тварин з природного середовища провадяться підприємствами, установами, організаціями і громадянами лише за дозволами, що видаються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів. Зоологічні колекції, що становлять наукову, культурно-освітню, навчально-виховну або естетичну цінність і мають загальнодержавне значення, підлягають державному обліку. Створення, поповнення, зберігання, використання, відчуження та державний облік зоологічних колекцій, торгівля ними, а також ввезення в Україну, пересилання і вивезення за її межі здійснюються за правилами, що встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів. А отже, на основі цього можна прийти до висновку, що тварини Кротова не є зоологічною колекцією. 3. Чи потребує наявність тварин у. Г. будь-яких спеціальних дозволів? Стаття 31. ЗУ «Про тваринний світ» - Добування (придбання) диких тварин з метою їх утримання і розведення у напіввільних умовах чи в неволі Підприємствам, установам, організаціям і громадянам дозволяється добування (придбання) диких тварин з метою утримання і розведення у напіввільних умовах чи в неволі для використання цих тварин та отриманих продуктів їх життєдіяльності. Тварини, вилучені з природного середовища за відповідним дозволом чи іншим документом та за визначену у встановленому законодавством порядку плату, є власністю підприємств, установ, організацій та громадян, яким цей дозвіл чи інший документ було видано. Дикі тварини, що утримуються підприємствами, установами, організаціями та громадянами у напіввільних умовах чи в неволі без відповідного дозволу чи інших документів на право вилучення їх з природного середовища, що засвідчують законність їх набуття, вважаються незаконно набутими. Правила добування диких тварин, а також їх утримання і розведення у напіввільних умовах чи в неволі встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням з спеціально уповноваженими центральними органами виконавчої влади з питань мисливського господарства та полювання і рибного господарства. 4. Надати оцінку із посиланням на чинне законодавство діям та позиції органів внутрішніх справ. МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА ТА ЯДЕРНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ Н А К А З N 115 від 26.05.99 Зареєстровано в Міністерстві м. Київ юстиції України 9 вересня 1999 р. за N 608/3901 «Про затвердження Правил видачі дозволів на спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу, віднесених до природних ресурсів загальнодержавного значення” 5. Надати оцінку із посиланням на чинне законодавство діям та позиції Кротова Г. МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ Н А К А З 30.09.2010 N 429 Про затвердження Порядку утримання та розведення диких тварин, які перебувають у стані неволі або в напіввільних умовах (роздрукувати) 6. Вирішити справу. Отже, можна прийти до висновку, що відповідно до вище вказаних нормативно-правових актів Кротов Г. має право утримувати даних тварин, однак лише у тому випадку, якщо будуть дотримуватися норми утримання даних тварин відповідно до чинного законодавства. МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА ТА ЯДЕРНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ Н А К А З N 115 від 26.05.99 Про затвердження Правил видачі дозволів на спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу, віднесених до природних ресурсів загальнодержавного значення Правила видачі дозволів на спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу, віднесених до природних ресурсів загальнодержавного значення 1. Загальні положення 1.1. Правила видачі дозволів на спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу, віднесених до природних ресурсів загальнодержавного значення (далі - Правила) розроблені відповідно до статей 20, 22, 23, 24 та 45 Закону України "Про тваринний світ" ( 3041-12 ) з метою удосконалення управління в галузі охорони і використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу. 1.2. Правила встановлюють вимоги щодо видачі дозволів на спеціальне використання диких тварин (крім водних живих ресурсів, у тому числі водних безхребетних, наземних безхребетних у водній стадії розвитку) та інших об'єктів тваринного світу (частин диких тварин, продуктів їх життєдіяльності, залишків викопних тварин, крім тих, що утворюють загальнопоширені копалини), віднесених до природних ресурсів загальнодержавного значення. Вимоги щодо видачі дозволів на спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу, види яких занесені до Червоної книги України, а також тих, що перебувають у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, встановлюються відповідними нормативно-правовими актами Мінекобезпеки. 1.3. Правила є обов'язковими для підприємств, установ, організацій та громадян, які здійснюють спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу в наукових, культурно-освітніх, виховних, естетичних, комерційних та інших передбачених законодавством цілях, а також з метою утримання і розведення диких тварин у неволі чи напіввільних умовах, отримання продуктів їх життєдіяльності, переселення диких тварин у нові місця перебування та регулювання їх чисельності. 1.4. У цих Правилах терміни вживаються у такому значенні: спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу - всі види користування тваринним світом (за винятком любительського та спортивного рибальства у водоймах загального користування), що здійснюється з їх вилученням (добуванням, збиранням і таке інше) з природного середовища; дикі тварини та інші об'єкти тваринного світу, віднесені до природних ресурсів загальнодержавного значення - дикі тварини, що перебувають у стані природної волі, а також інші об'єкти тваринного світу, що перебувають у межах територіальних і внутрішніх морських вод, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, водойм, що знаходяться на території більш ніж однієї області, державних мисливських угідь, територій природно-заповідного фонду України і лісів державного значення; користувачі дикими тваринами та іншими об'єктами тваринного світу - підприємства, установи, організації і громадяни, які відповідно до вимог цих Правил отримали дозвіл на їх спеціальне використання; дозвіл на спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу - документ, який засвідчує право користувачів на використання конкретних видів (груп видів) тварин та інших об'єктів тваринного світу; ліміт спеціального використання (добування) диких тварин (надалі - ліміт добування) - науково обгрунтований обсяг можливого вилучення диких тварин з природного середовища. 1.5. Підставою для видачі дозволів на добування диких тварин (крім мисливських птахів, зайців-русаків, кролів диких, лисиць, вовків, єнотоподібних собак) та інших диких тварин є затверджені Мінекобезпеки ліміти їх добування. Порядок установлення лімітів використання диких тварин, віднесених до природних ресурсів загальнодержавного значення, встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1992 року N 459 ( 459-92-п ) "Про порядок видачі дозволів на спеціальне використання природних ресурсів і встановлення лімітів використання ресурсів республіканського значення" (із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 1994 року N 268 ( 268-94-п ). Якщо обсяги спеціального використання немисливських тварин незначні, то Мінекобезпеки може видавати дозвіл на їх спеціальне використання, не затверджуючи лімітів. Обсяги спеціального використання немисливських тварин, на яких ліміти не затверджуються, визначаються Мінекобезпеки з урахуванням пропозицій ідповідних наукових організацій або експертів, призначених Мінекобезпеки. 1.6. Спеціальне використання диких тварин здійснюється за плату. Порядок справляння цієї плати та пільги щодо платежів за спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 25 січня 1996 року N 23 ( 123-96-п ) "Про затвердження Тимчасового порядку справляння плати за спеціальне використання диких тварин" (із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 1998 року N 1336 ( 1336-98-п ) та спільним наказом Мінекобезпеки України і Мінфіну України від 9 квітня 1996 року N 37/68 ( z0206-96 ) "Про затвердження Інструкції про порядок сплати платежів за спеціальне використання диких тварин", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 квітня 1996 року 1.7. Право на підприємницьку діяльність, пов'язану із спеціальним використанням диких тварин, надається відповідно до Указу Президента України від 20.05.99 N 539/99 "Про запровадження дозвільної системи у сфері підприємницької діяльності". 2. Порядок видачі дозволів на спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу 2.1. Дозволи на спеціальне використання немисливських тварин з будь-якою метою, мисливських птахів та хутрових звірів з науковою, культурно-освітною, виховною, естетичною метою, відлов усіх видів диких тварин з метою їх переселення у нові місця перебування, збирання частин диких тварин, продуктів їх життєдіяльності, залишків викопних тварин (крім тих, що утворюють загальнопоширені копалини), а також з метою регулювання чисельності диких тварин (крім вовків, лисиць, сорок, граків, сірих ворон у межах наданих у користування мисливських угідь) видаються Мінекобезпеки за формою, що наведена в додатку. 2.2. Для одержання зазначеного в пункті 2.1 цих Правил дозволу особи, що передбачають здійснювати спеціальне використання диких тварин, готують заявку, у якій повинні бути зазначені: повна юридична назва й адреса користувача, від якого надходить заявка; прізвище, ім'я та по батькові особи (осіб), яка безпосередньо здійснюватиме використання (крім випадків використання окремих видів безхребетних тварин та регулювання чисельності тварин, що здійснюються шляхом залучення значної кількості виконавців); прізвище, ім'я та по батькові особи (осіб), відповідальної за використання, в разі використання окремих видів безхребетних тварин та регулювання чисельності тварин, що здійснюються шляхом залучення значної кількості виконавців; конкретні види (групи видів) диких тварин та інших об'єктів тваринного світу, а також намічені обсяги їх використання; мета використання, обгрунтування потреби у його здійсненні; місце і строки використання. У разі використання тварин з метою їх утримання і розведення у неволі чи напіввільних умовах або переселення у нові місця перебування у зазначеній заявці повинна бути наведена інформація про умови утримання тварин, конкретні місця, у які планується здійснювати їх переселення, та засоби транспортування. 2.3. Підготовлені заявки на спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу подаються на погодження до: органів державної ветеринарної медицини у разі відлову диких тварин з метою їх переселення у нові місця перебування; органів Мінздоров'я - у разі використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу з метою одержання лікувально-технічної сировини; органів Держкомлісгоспу та користувачів відповідних мисливських угідь - у разі використання мисливських тварин з метою, зазначеною в пункті 2.1 цих Правил; відповідних наукових установ і організацій - у разі спеціального використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу з науковою метою, яке здійснюватиметься окремими науковцями; у разі використання тварин на територіях особливого статусу (зона безумовного (обов'язкового) відселення ЧАЕС, військові об'єкти) Мінекобезпеки може зажадати від заявника додаткового погодження заявок на спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу з іншими органами виконавчої влади. Заявки на регулювання чисельності диких тварин (крім вовків, лисиць, сорок, граків, сірих ворон у межах наданих у користування мисливських угідь) подаються на розгляд відповідних наукових установ і організацій для одержання від них позитивного висновку щодо цієї діяльності. Зазначені органи, наукові установи і організації розглядають подані заявки в десятиденний термін з часу отримання, погоджують їх (складають позитивний висновок) або дають мотивовану відмову. 2.4. Підготовлені та погоджені відповідно до пунктів 2.2 і 2.3 цих Правил заявки подаються особами, що передбачають здійснювати спеціальне використання диких тварин, до відповідних територіальних органів Мінекобезпеки - Рескомприроди Автономної Республіки Крим, держуправлінь екобезпеки відповідних областей, міст Києва та Севастополя (надалі державні - органи Мінекобезпеки), які в десятиденний термін з часу отримання розглядають їх і погоджують або дають мотивовану відмову. 2.5. Погоджені з державними органами Мінекобезпеки заявки, а також матеріали щодо їх обгрунтування особи, що передбачають здійснювати спеціальне використання диких тварин, подають до Мінекобезпеки. 2.6. Якщо використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу не потребує затвердження лімітів і внесення до бюджету плати, то Мінекобезпеки видає дозволи на спеціальне використання диких тварин та інших об'єктів тваринного світу протягом трьох тижнів з часу одержання від користувачів заявки. В інших випадках, а також у разі потреби одержання експертних висновків дозволи видаються протягом двох тижнів з часу встановлення ліміту та одержання від користувача документа, що засвідчує внесення плати та позитивного експертного висновку. 2.7. Дозволи видаються за підписом уповноваженої посадової особи Мінекобезпеки та засвідчуються печаткою. 2.8. Структурний підрозділ Мінекобезпеки, який здійснює видачу дозволів, веде їх реєстрацію, при цьому вказуються номер дозволу, дата його видачі, термін дії, назва (прізвище) користувача. Копії дозволів у друкованому вигляді, разом із заявками та документами, що засвідчують внесення плати за спеціальне використання диких тварин, зберігаються у Мінекобезпеки в порядку, визначеному чинним законодавством. 2.9. Добування диких парнокопитних тварин, ведмедя, куниць лісової та кам'яної, норки американської, тхора лісового, бобра, нутрії вільної, ондатри, бабака і білки в порядку проведення полювання (крім відлову для переселення у нові місця перебування) здійснюється за дозволами, які видаються Держкомлісгоспом у встановленому ним за погодженням з Мінекобезпеки порядку. 2.10. Спеціальне використання мисливських птахів, кроля дикого, зайця-русака, єнотоподібного собаки та лисиці в порядку проведення полю | |
Просмотров: 1361 | Загрузок: 37 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |