Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Понедельник, 25.11.2024


Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы

медичне правознавство
[ Скачать с сервера (28.8 Kb) ] 11.09.2017, 10:40
1. Пацієнт та його правовий статус. Правовий статус законних представників
2. Організаційно-правові основи експертизи якості медичної допомоги
3. Професійні обов’язки медичних і фармацевтичних працівників
4. Список використаних джерел

1. Пацієнт та його правовий статус. Правовий статус законних представників
Права пацієнта – основні права людини, яка потребує медичної допомоги для охорони власного здоров’я та життя, з точки зору забезпечення доступу до медичного обслуговування, рівноправності, якості та ефективності такої допомоги. Аналіз чинного законодавства дає змогу виокремити кілька груп прав та обов’язків пацієнта.
• До першої групи відносяться основні права та обов’язки договірних правовідносин: право на забезпечення кваліфікованою медичною допомогою; обов’язок повідомити необхідні відомості про стан свого здоров’я, право на лікарську таємницю, право вимагати роз’яснення діагнозу, методів лікування і можливих наслідків, право на надання згоди на медичне втручання, обов’язок оплатити надану медичну послугу тощо.
• В другу групу входять права та обов’язки, які закріплені за окремими категоріями пацієнтів: право матері на перебування в стаціонарі з дитиною, яка потребує догляду, право на участь в медичному експерименті тощо.
• Третю групу складають права та обов’язки, які в договорі про надання медичних послуг є додатковими, виконують допоміжну функцію по відношенню до головного змісту зобов’язань: зберігання речей, харчування в стаціонарних лікувальних установах.
У відповідності до чинного законодавства України пацієнт має право на:
a) на охорону здоров’я, повагу честі та гідності, гуманне відношення з боку медичного й обслуговуючого персоналу;
b) вибір лікаря, у тому числі сімейного і лікуючого лікаря, з урахуванням його згоди, а також вибір лікувально-профілактичної установи відповідно до договорів обов’язкового і добровільного медичного страхування;
c) обстеження, лікування в умовах, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам;
d) проведення на його прохання консиліуму і консультацій інших фахівців; e) полегшення болю, пов’язаного з захворюванням і (або) медичним утручанням, доступними способами і засобами;
f) збереження таємниці про факт звернення за медичною допомогою, про стан здоров’я, діагноз та результати, отримані при його обстеженні і лікуванні;
g) інформована добровільна згода на медичне втручання;
h) відмову від медичного втручання, крім невідкладних випадків, коли реальна загроза життю є наявною;
i) одержання інформації про свої права й обов’язки, стан свого здоров’я, а також на вибір осіб, яким в інтересах пацієнта може бути передана інформація про стан його здоров’я;
j) безпосереднє ознайомлення з медичною документацією;
k) одержання медичних і інших послуг у рамках програм добровільного медичного страхування;
l) допуск до нього адвоката або іншого законного представника для захисту його прав;
m) допуск до нього священнослужителя, а в лікарні - на надання умов для відправлення релігійних обрядів, у тому числі на надання окремого приміщення, якщо це не порушує внутрішній розпорядок лікувально-профілактичного закладу;
n) відшкодування збитків у випадку заподіяння шкоди його здоров’ю при наданні медичної допомоги;
Окресливши перелік прав пацієнта, необхідно зупинитися на обов’язках, що випливають із норм чинного законодавства, зокрема: Конституції України, Основ законодавства про охорону здоров’я, норм санітарного та іншого галузевого законодавства. Отже, пацієнт зобов’язаний:
 піклуватись про своє здоров’я та здоров’я дітей, не шкодити здоров’ю інших громадян;
 виявляти в спілкуванні з медичними працівниками повагу і такт;
 повідомляти лікарю всю інформацію, необхідну для постановки діагнозу і лікування захворювання;
 після надання згоди на медичне втручання неухильно виконувати всі розпорядження лікуючого лікаря. У разі відмови від запропонованих методів обстеження чи лікування, підписати Відмову від медичного втручання;
 дотримувати правила внутрішнього розпорядку лікувальної установи, де він знаходиться;  співробітничати з лікарем при одержанні медичної допомоги;
 негайно інформувати лікаря про зміну стану свого здоров'я в процесі діагностики і лікування;
 негайно звертатися до лікаря при підозрі на наявність, або при наявності захворювання, що представляє небезпеку масового поширення;
 у передбачених законодавством випадках проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення;
 подавати невідкладну допомогу іншим громадянам, які знаходяться у загрозливому для їх життя і здоров’я стані;
 не починати дій, здатних порушити права інших пацієнтів;
 виконувати інші обов’язки, передбачені законодавством про охорону здоров’я.
Представники, з якими особисто стикаються в робочому процесі медичні працівники, можуть представляти інтереси пацієнта за законом, за довіреністю або за волевиявленням пацієнта. Коло прав та повноважень у кожної групи представників різний, про що детально йтиметься нижче.
Представництво за законом виникає щодо пацієнтів, які ще не досягли повноліття (не набули повної цивільної дієздатності) або їхня дієздатність обмежена за законом судом. Коло осіб, які є законними представниками (ст. 242): - батьки (усиновлювачі) щодо своїх малолітніх та неповнолітніх дітей - опікун (піклувальник) щодо малолітньої особи та фізичної особи, визнаної недієздатною - піклувальник, адміністрація (або уповноважені особи) будинку дитини, інтернату тощо.
Інша категорія представників отримує свої повноваження щодо представлення інтересів пацієнта на підставі довіреності/договору (ст. 244). Довіреність може бути видана нотаріусом або посадовою особою, до повноважень якої входить посвідчення цивільних актів. Договір укладається між пацієнтом та представником щодо надання певних послуг. Довіреність та договір обов’язково оформлюється письмово. Вони містять термін дії та вичерпне коло прав та повноважень, вчинення яких від імені пацієнта може здійснювати конкретна особа, на яку видана довіреність або з якою укладено договір.
Статтею 237 Цивільного кодексу України визначено, що окрім закону та довіреності представництво може виникнути за інших підстав. До таких інших підстав ми відносимо пряме волевиявлення пацієнта, яке озвучується перед медичним працівникам при перебуванні у медичному закладі. Зазвичай такий вид представництва виникає при екстреній госпіталізації дієздатної особи, яка отримала травму, має бути прооперована та в інших випадках, коли така особа не матиме можливості тимчасово чи постійно особисто приймати рішення або вчиняти певні дії.
Отже, перелік прав представника пацієнта є наступним:
• надання згоди на медичне втручання, надання дозволу на отримання медичних послуг неповнолітнім пацієнтам (ч. 3 ст. 284 ЦК, ч. 1 ст. 43 Основ законодавства про охорону здоров’я, п. 3.1 Наказу МОЗ України «Про затвердження Тимчасових стандартів надання медичної допомоги підліткам та молоді»)
• відмова від медичного втручання щодо пацієнта, який не є повнолітнім чи дієздатним (ч. 4 ст. 284 ЦК України, ч. 4 ст. 43 Основ законодавства про охорону здоров’я)
• отримання медичної інформації про стан здоров’я пацієнта (ч. 2 ст. 285 ЦК, ч. 2 ст. 39 Основ законодавства про охорону здоров’я)
• присутність при дослідженні причин смерті та ознайомлення з висновками щодо причин смерті, а також оскарження цих висновків до суду (ч. 4 ст. 285 ЦК, ч. 5 ст. 39 Основ законодавства про охорону здоров’я)
• реалізація свободи вибору (ч. 2 ст. 284 ЦК, п. «д» ст. 6, ст. 34, 36, 38 Основ законодавства про охорону здоров’я): o на вільний вибір лікаря o на вибір методів лікування відповідно до рекомендацій лікаря o на вибір закладу охорони здоров’я o на вимогу заміни лікаря o на лікування за кордоном у разі неможливості надання такої допомоги у закладах охорони здоров’я України
• відвідування пацієнтів, які перебувають на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров’я (ч. 1 ст. 287 ЦК, п. «к» ст. 6 Основ законодавства про охорону здоров’я).
Представник пацієнта зобов’язаний:
 дотримуватися загально прийнятих правил поведінки, виявляти в спілкуванні з медичними працівниками повагу і такт;
 повідомляти лікарю всю відому представ
Категория: Контрольные работы | Добавил: opteuropa | Теги: обслуговування, медичне правознавство, рівноправності, правовий статус, скачать безплатно
Просмотров: 568 | Загрузок: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно