Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Понедельник, 25.11.2024


Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы

Контрольна робота з дисципліни: «Управління якістю на підприємстві»
[ Скачать с сервера (46.8 Kb) ] 24.05.2017, 01:12
Варіант №2
1.Якість як фактор збезпечення конкурентоспроможності.
Проблема випуску конкурентної продукції на внутрішньому ринку і продаж її за кордон неможлива без забезпечення відповідної якості і мінімальних витрат на виробництво . На даному етапі це питання є дуже актуальним і детальне його дослідження допоможе нам знайти цю саму залежність конкурентоспроможності від якості.
Якість продукції чи послуг є одним з найважливіших факторів успішної діяльності будь-якої організації . У цей час у всьому світі помітно посилилися вимоги , які пред'являються споживачем до якості продукції. Посилення вимог супроводжується усвідомленою всіма необхідністю постійного підвищення якості , без чого неможливе досягнення і підтримка ефективної економічної діяльності .Чому покупець вибирає той , а не інший продукт ? Якими критеріями він при цьому керується ? Як схилити його до вибору певного товару чи послуги? Подібні питання відіграють центральну роль в комерційній діяльності кожної фірми . А для всієї ринкової економіки в цілому вони рівносильні принципового питання про те , які товари будуть виробляти в даній країні. Відповіді на них пов'язані з поняттям конкурентоспроможності .
Конкурентоспроможність - це складна економічна категорія , яка може розглядатися на декількох рівнях. Таким чином підвищення ефективності функціонування підприємства багато в чому залежить від рівня конкурентоспроможності товару , фірми і країни в цілому.Конкурентоспроможність підприємства - це здатність підприємства виробляти конкурентоспроможну продукцію за рахунок його вміння ефективно використовувати фінансовий і виробничий потенціал.
Під конкурентоспроможністю товару розуміється сукупність його якісних і вартісних характеристик , що забезпечує задоволення конкретної потреби покупця і вигідно його відрізняє від аналогічних товарів -конкурентів.Країнових і галузева конкурентоспроможність в остаточному підсумку залежить від здатності конкретного товаровиробника випускати конкурентоспроможний товар .Конкурентоспроможні компанії повинні виробляти і пропонувати ринку товари , які задовольняють потреби їх цільових споживачів. В іншому випадку компанії не можуть отримувати доходи , а значить , бути конкурентоспроможними. Для того щоб задовольняти потреби споживачів краще , ніж конкуренти , компанії повинні скорочувати виробничий цикл і витрати , поліпшувати якість продуктів і послуг.
Поняття конкурентоспроможності підприємства включає в себе великий комплекс економічних характеристик , що визначають положення підприємства на галузевому ринку . Цей комплекс може включати характеристики товару , які визначаються сферою виробництва , а також фактори , що формують в цілому економічні умови виробництва і збуту товарів підприємства .В економічній літературі ще не вироблені єдине поняття «конкурентоспроможність» і методи оцінки рівня конкурентоспроможності виробника.
Існує кілька підходів до вирішення цієї проблеми:
1.Метод порівняльних переваг .
2.Метод рівноваги фірм і галузі.
3.Структурно - функціональний метод .
4.Метод « профілів » і якості.
5.Матричний метод .
Конкурентоспроможність - це властивість продукції , що виражає можливість успішної її продажу на даному ринку в певний період часу. Рівень конкурентоспроможності продукції визначає відміну аналізованої продукції від продукції - конкурента за ступенем відповідності конкретної суспільної потреби і за витратами на її задоволення .
Методика визначення конкурентоспроможності товару включає наступні етапи:
а ) аналіз ринку і вибір найбільш конкурентоспроможного товару - зразка для порівняння і визначення рівня конкурентоспроможності досліджуваного товару.
б) визначення набору порівнюваних параметрів обох товарів .в) розрахунок інтегрального показника конкурентоспроможності досліджуваного товару.
Сьогодні , коли з усього світу в Україну надходить багато товарів не завжди хорошої якості , щоб уберегти покупців потрібна інформація і контроль .Крім якісно - цінових чинників конкурентоспроможності існують і інші чинники , які можуть істотно вплинути на її загальний рівень ( рух товару , сервісний супровід товару).
Таким чином , очевидно , що точне визначення загального рівня конкурентоспроможності неможливо без визначення відповідного рівня по «сервісним » факторам.Аналіз впливу цих факторів на ступінь мотивованості споживача щодо покупки складних технічних товарів виробничого призначення дозволяє виділити найважливіші з них : умови доставки , сервісне обслуговування , умови оплати , реклама та імідж фірми . Показниками , за якими слід оцінювати дані фактори , є: для умов доставки - термін доставки товару споживачеві і точність його дотримання ; для сервісного обслуговування гарантійний період , період забезпечення запчастинами при післягарантійному обслуговуванні , повнота технічного обслуговування ( гарантійного та післягарантійного ) ; для умов оплати - наявність і розмір знижок , термін кредиту . Рівень реклами оцінюється за ступенем інформаційної забезпеченості споживачів.
З іншого боку , дуже важливим для успішної реалізації даних товарів вважається наявність відстрочок і знижок в оплаті .Розглянемо більш детально , яким чином фірма-виробник сприяє отриманню інституційним споживачем прибутку,а отже, і домагається високої конкурентоспроможності своєї продукції.Як відомо , прибуток являє собою різницю валового доходу і валових витрат . Або, іншими словами , суму всіх грошових надходжень , отриманих в результаті діяльності компанії , за вирахуванням тих витрат , які ця діяльність зажадала .Тому прибуток може бути збільшена за рахунок двох факторів : або шляхом зниження витрат, або за допомогою підвищення доходу .Витрати споживача можуть бути знижені в результаті sad 1 ) Зниження ціни споживаного товару.( 2 ) Зменшення вартості його доставки , установки , налагодження і т.п.Ці два варіанти настільки очевидні, що не потребують коментарів. Чим дешевше дісталися споживачеві сировину , комплектуючі вироби або використовуване обладнання , а також , чим менше були сопутствовавшие покупці витрати, - тим нижче його витрати.
Якість сьогодні - головний критерій оцінки продукції,робіт,послуг.Воно визначає рівень життя кожної людини і суспільства в цілому.Воно є індикатором високого стандарту або рівня досконалості, і не випадково, виробник рекламуючи свою продукцію говорить про її якість.Проблема якості,непроста у всі часи, і особливо гостро вона стоїть зараз.
Наші підприємства стикаються з великими труднощами,скороченням виробництва, багато заводів зупиняються , колективи не отримують зарплату. Проблеми ускладнюються ще і нестабільністю у фінансовій системі . Назріває питання : про яку ж якість може йти мова в такій ситуації.Якість - складному поняття , і його забезпечення вимагає об'єднання наукових сил , від творчого потенціалу до практичного досвіду багатьох фахівців за нинішньої ситуації в Україні проблема якості не тільки важлива , але й повинна бути вирішена спільними зусиллями держави , керівників колективів підприємств , учених , конструкторів,інженерів , робітників , а особливо економістів.
Стандартизація розцінюється державою, як засіб управління державою і підвищення конкурентоспроможності продукції , так сказати ефективний важіль впливу на виробників , які забезпечують виконання вимог безпеки , захист прав споживачів .Сертифікація продукції так само відіграє важливу роль у підвищенні якості продукції та послуг , вона тісно пов'язана з розвитком системного підходу до управління .
Найбільш ефективний метод - впровадження систем управління якістю на базі стандартів ISO серії 9000 . Це особливо важливо для підприємств намагаються вийти на міжнародний ринок.Практика конкурентоспроможних зарубіжних фірм показала , що якісний товар , відповідний запитам покупців , може бути виготовлений лише з урахуванням комплексного дослідження ринку. Цей досвід втілений в стандартах ІСО у вигляді моделі " петля якості", яка починається з маркетингу і ним же закінчується , що зайвий раз підкреслює провідну роль маркетингу в системі забезпечення якості продукції . При цьому система забезпечення якості складається із заходів і дій , які поширюються на всі стадії петлі якості , і включає »себе як сферу виробництва продукції , так і сферу її споживання та обігу.
Стандарти ISO серії 9000 були розроблені технічним комітетом в результаті узагальнення накопиченого досвіду різних країн у галузі розробки, запровадження та функціонування систем якості. Вони не стосуються конкретного сектора промисловості чи економіки і являють собою рекомендації з управління якістю та загальні вимоги щодо забезпечення якості , вибору і побудові елементів систем якості. Вони містять опис елементів , які повинна включати система якості.Роль функції маркетингу в системі управління якістю полягає в пошуках і виборі цільового ринку, встановленні вимог до якості продукції , визначенні потреби в товарі (послузі) , ємності ринку , у складанні докладної характеристики споживачів даного ринкового сегмента. Ця інформація необхідна для випуску потрібної кількості товару , повністю відповідного особливостям попиту покупців за якістю , ціною, термінами поставки товару (послуг) .
Сегмент ринку, на якому працює фірма , цикл життя товарів постійно вивчаються для своєчасного виявлення змін у попиті , тенденцій розвитку попиту і прийняття відповідних управлінських рішень для забезпечення належного рівня якості продукції .Маркетингова служба надає фірмі інформацію про вимоги ринку до товарів , у тому числі про експлуатаційні характеристики і надійності виробів , рівні дизайну , кольорі , упаковці , про чинні стандарти і технічні регламенти , про методи перевірки якості і т.п.
Міжнародні стандарти серії ІСО 9000 встановили - ступінь відповідальності керівництва за якість. Керівництво фірми відповідає за розробку політики в сфері якості , за створення , впровадження та функціонування системи управління якістю , що має чітко визначатися і оформлятися документально. До обов'язків керівництва відносяться підбір фахівців і виділення необхідних ресурсів для виробничого , контрольно- вимірювального та випробувального обладнання , програмного забезпечення ЕОМ і т.п. Керівництво відповідає і за визначення цілей , які обумовлюють рішення про виробництво нових товарів або надання нових послуг на користь споживачів . Випуск нових товарів і надання додаткових послуг пов'язані з підготовкою нових програм якості , за що також відповідально керівництво фірми .
Особливість сучасної системи управління якістю полягає в наявності в її структурі внутрішньої перевірки системи , аналізу та оцінки її ефективності . Якщо внутрішні перевірки здійснюються силами спеціалістів самої фірми , то аналіз і оцінка ефективності системи управління якістю повинні проводитися компетентними незалежними особами , яких запрошує керівництво компанії. Такий аналіз служить фірмі основою для прийняття необхідних заходів щодо вдосконалення системи відповідно до нових концепціями якості , у зв'язку із змінами на ринку або необхідністю освоєння нових технологій.
У системі управління якістю необхідно також передбачати зворотний зв'язок зі споживачем , так як його досвід експлуатації товару і досвід , накопичений у процесі виробництва , служать основою для внесення відповідних змін до проекту . У системі забезпечення якості передбачена така форма зворотного зв'язку як нагляд самого виробника за якістю продукції. З цією метою створюється механізм раннього виявлення відхилень від якості дозволяє отримати дані про відмови і повернення продукції і своєчасно вживати заходів коригуючого впливу . Зворотній зв'язок повинен існувати протягом всього терміну служби виробу , що дає можливість постійно контролювати ступінь задоволення потреб покупця якістю товару або послуги.
Принципово важливою особливістю системи , пропонованої стандартами ІСО , є обов'язкові визначення та оцінка витрат ( витрат) на якість . Аналіз витрат на якість можна розглядати як економічну оцінку ефективності системи , а результати такого аналізу беруться за основу при вдосконаленні програм забезпечення якості. Витрати на якість відіграють не останню роль і в конкурентних позиціях фірми , будучи фактором , що визначає її можливості в умовах цінової конкуренції . У рамках системи управління витрати на якість звичайно класифікують на витрати ( витрати) виробника та інші витрати , які не несе безпосередньо виробник.
Сьогодні українці вже не хочуть бути споживачами якого шлюбу.Вони об'єднуються, на основі чинного законодавства , в товариства з захисту прав споживачів , що дозволяє їм безпосередньо впливати на якість .Рівень запитів наших споживачів зрівнявся , по суті , з рівнем вимог до товарів і послуг на зарубіжних ринках. Можливість вільного вибору , жорстка конкуренція не можуть не впливати на виробників , змушує їх думати про якість.
Якість продукції - найважливіша економічна категорія і тісно пов'язана з різними іншими економічними показниками , такими як собівартість , прибуток , рентабельність та інші.Підвищення якості продукції треба розглядати в різних аспектах , у тому числі на макро і мікро рівнях.
Підвищення якості продукції дозволяє :
-збільшити підвищення якості товарів і послуг;
- поліпшити структуру експорту ;
-здійснити на практиці НТП і ін.
2.Характеристика стандартів ІСО 9000 версії 2000 року.
Стандарти ІСО серії 9000, що застосовуються в галузі систем управління якістю, в перший раз були переглянуті в 1994 році. З тих пір кількість підприємств, які сертифікували свої системи якості на відповідність даним стандартам, зросла більш ніж у 6 разів. 15 грудня 2000 року з'явилося офіційне видання нової версії міжнародних стандартів ІСО 9000:2000, яка замінила видання 1994 р.
У результаті комплекс документів, раніше складався з 24 стандартів (деякі з них залишилися на стадії впровадження), що тепер містить 5 базових стандартів:
-ІСО 9000:2000 ⌠Система менеджменту якості. Основні принципи і словник■;
-ІСО 9001:2000 ⌠Система менеджменту якості. Вимоги■ (установлює мінімально необхідний набір вимог до систем якості і застосовується для цілей сертифікації та аудиту);
-ІСО 9004:2000 ⌠Система менеджменту якості. Керівні вказівки по поліпшенню якості■ (містить методичні вказівки по створенню систем менеджменту якості, які орієнтовані на високу ефективність діяльності підприємств);
-ISO 19011:2000 ⌠Керівні вказівки по перевірці системи менеджменту якості та охорони навколишнього середовища■;
-ISO 10012 Забезпечення якості вимірювального обладнання.
Основними є стандарти ІСО 9001 та 9004, які повністю гармонізовані між собою за структурою і змістом. Вони можуть використовуватися як спільно, так і окремо. Обидва стандарту мають ідентичну структуру, засновану на моделі процесу менеджменту якості, але різні області застосування. Обидва стандарту застосовуються до всіх категорій продукції, і складають основу для вимог, які можуть бути розроблені конкретними галузями.
Стандарти ІСО 9001:2000 та ISO 9004:2000 заплановані як сумісні зі стандартами інших систем, зокрема, з ISO 14001 і 14004, що регламентують системи управління охороною навколишнього середовища.

Діючий стандарт ІСО 8402 перетворений в стандарт ІСО 9000. До нього увійшли основи систем менеджменту якості (довідковий розділ), а також поняття, терміни і визначення (нормативний розділ). Стандарт ІСО 9000 замінює ІСО 9000:1994 та ISO 8402. При цьому (ІСО 8402) піддався перегляду: додатково введені нові терміни і уточнено частина старих понять.
У зв'язку з описаними і ще майбутніми змінами в стандартах ІСО серії 9000 переглянуті національні російські стандарти ГОСТ Р 40.002, ГОСТ Р 40.003, ГОСТ Р 40.005, і введено в дію ГОСТ Р ІСО/МЕК 62-2000.
Принципові відмінності нової версії:
1. На передньому плані знаходяться питання визначення очікувань клієнта і задоволеність клієнта.
2. Більшою мірою підкреслюється відповідальність керівництва.
3. Стандарт спрямований на реальні процеси в діяльності підприємства.
4. Покращена можливість інтеграції з іншими системами (наприклад, системою управління охороною навколишнього середовища у відповідності зі стандартом ISO 14001).
5. Покращена можливість застосування стандартів будь-якими компаніями, незалежно від їх розмірів, галузі або продукції.
6. З'явилася вимога вимірювання задоволеності клієнта.
7. Висунуті нові вимоги, що стосуються управління ресурсами.
8. Усунена плутанина із застосуванням деяких термінів. У нових стандартах термін ⌠постачальник■ замінений на " організацію■, ⌠субпідрядник■ √ на " постачальника■, ⌠одержувач продукту■ (по-старому ⌠споживач■) названий ⌠замовником■, під яким маються на увазі споживач, кінцевий користувач або роздрібний торговець.
ІСО 9001:2000
Переглянутий стандарт ІСО 9001:2000 замінює стандарти ІСО 9001, ІСО 9002, ISO 9003 версії 1994 р. Даний документ включає в себе практично всі вимоги ІСО 9001:1994, додаючи до них ряд нових. Повністю змінилася структура стандарту: замість жорсткого поділу вимог на 20 елементів введені 5 основних розділів.
Система менеджменту якості:
1.Відповідальність керівництва,
2.Менеджмент ресурсів,
3.Процеси життєвого циклу продукції,
4.Вимірювання, аналіз і поліпшення.
У додатку до стандарту ІСО 9001:2000 наведено таблиці відповідності розділів ІСО 9001:1994 та ISO 9001:2000. Дані таблиці зручні при перегляді документації системи якості, оскільки дозволяють переробити Керівництво за якістю без виконання подвійної роботи, просто копіюючи ті розділи, які не зазнали змін.
Дозволена адаптація вимог ІСО 9001:2000, щоб не використати ті з них, які не застосовуються організацією. Це відноситься до організацій, що ведуть підготовку до реєстрації на відповідність вимогам ІСО 9002 або ІСО 9003. Блок ⌠Планування процесів життєвого циклу продукції■ може розглядатися як змінний, тобто при визначенні галузі сертифікації вибираються ті процеси, які реально виконуються організацією. Інші блоки в моделі системи менеджменту якості є блоками управління, а, отже, сталими, тому всі елементи цих блоків повинні виконуватися.
Категория: Контрольные работы | Добавил: opteuropa | Теги: управління підприємством, менеджмент, «Управління якістю на підприємстві», контрольна з менеджменту, контрольна робота
Просмотров: 907 | Загрузок: 37 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно