Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы |
Юридична відповідальність
[ Скачать с сервера (33.0 Kb) ] | 02.08.2017, 12:18 |
Тема 7: Юридична відповідальність Задача 1 Під час проведення рейдової перевірки працівники Державної екологічної інспекції у Волинській області на території Луцького району затримали жителів села Хорохорин Чилія Ю.С. та Ярмоленка В.С., які незаконно добули козулю в угіддях Луцького обласного осередка Українського товариства мисливців та рибалок. Громадяни були оштрафовані також і за збирання грибів без спеціального на те дозволу. Незаконно добуту дичину та 2 мисливські рушниці у зазначених громадян було вилучено, а матеріали справи передано до суду. Громадяни Чилій Ю.С. та Ярмоленко В.С. заперечували проти застосування до них заходів юридичної відповідальності, оскільки: 1) дичину в лісі вони не вполювали, а знайшли випадково кимось вбиту козулю; 2) гриби без отримання спеціального дозволу збирають всі жителі їхнього села, на збирання грибів взагалі не існує ніяких дозволів. Визначити види правовідносин, що склалися. Чи є правомірними дії працівників Державної екологічної інспекції у Волинській області? Які види юридичної відповідальності передбачено за правопорушення, що мають місце в даній ситуації? Вирішити справу. Правовідносини: юридична відповідальність, природо ресурсні, середовищоохоронні, процесуальні Об’єкт: добута дичина та зібрані гриби У К А З ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ Про Положення про Державну екологічну інспекцію України б) законодавства про використання та охорону земель щодо: консервації деградованих і малопродуктивних земель; збереження водно-болотних угідь; виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок; здійснення заходів щодо запобігання забрудненню земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами; додержання режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, а також територій, що підлягають особливій охороні; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель; раціонального та невиснажливого використання лісових ресурсів; використання і відтворення рідкісних та таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тварин, занесених до Червоної книги України; охорони тваринного світу на територіях та об'єктах природно-заповідного фонду України; є) законодавства про використання, охорону і відтворення рослинного світу; За ліцензією здійснюється полювання на ведмедя, кабана, лань, оленів, козулю, лося, норку американську Права органів Державної екологічної інспекції вилучати в осіб, що порушили законодавство про охорону навколишнього природного середовища та раціональне використання природних ресурсів, знаряддя добування тварин, рослин, плавучі й транспортні засоби, обладнання та предмети, що були знаряддям незаконно добутої продукції, саму незаконно добуту продукцію, а також відповідні документи в порядку, визначеному законодавством; Тепер УТМР – це добровільна громадська організація, яка об’єднує 500000 чоловік. Основними завданнями сучасного УТМР є: виховання у членів Товариства бережного ставлення до природи та її багатсв, участь у збереженні і збільшенні мисливської фауни і рибних запасів, підвищення продуктивності мисливських угідь, сприяння веденню мисливсько-рибальського господарства на науковій основі, здійснення контролю за дотриманням правил полювання і риболовлі, боротьба з браконьєрством, створення умов членам Товариства для полювання, любительської риболовлі. ІНСТРУКЦІЯ про порядок вилучення та передання на зберігання до органів внутрішніх справ вилученої у порушників природоохоронного законодавства вогнепальної та іншої зброї і боєприпасів полювання - дії людини, спрямовані на вистежування, переслідування з метою добування і саме добування (відстріл, відлов) мисливських тварин, що перебувають у стані природної волі або утримуються в напіввільних умовах; до полювання прирівнюється: - перебування осіб у межах мисливських угідь, у тому числі на польових і лісових дорогах (крім доріг загального користування), з будь-якою стрілецькою зброєю або з капканами та іншими знаряддями добування звірів і птахів, або з собаками мисливських порід чи ловчими звірами і птахами, або з продукцією полювання; - перебування осіб на дорогах загального користування з продукцією полювання або з будь-якою зібраною розчохленою стрілецькою зброєю. 3.3. При вилученні у порушників природоохоронного законодавства зброї та боєприпасів складається протокол про адміністративне правопорушення, у якому робиться відмітка про їх вилучення. Разом із зброєю вилучаються дозволи на її зберігання, носіння та використання (у разі їх наявності). З А К О Н У К Р А Ї Н И Про тваринний світ Стаття 21. Мисливство Мисливством вважається вид спеціального використання тваринного світу, яке здійснюється шляхом добування диких звірів та птахів, що перебувають у стані природної волі або утримуються в напіввільних умовах у межах мисливських угідь і які можуть бути об'єктами полювання. Для організації та ведення мисливського господарства надаються у користування спеціально визначені для цього мисливські угіддя. Користувачами мисливських угідь можуть бути спеціалізовані мисливські господарства, інші підприємства, установи та організації, в яких створені спеціалізовані підрозділи для ведення мисливського господарства з наданням в їх користування мисливських угідь. Стаття 20. Заборони щодо здійснення полювання З метою раціонального використання мисливських тварин, охорони диких тварин, а також середовища їх перебування забороняється: 1) полювати без належного на те дозволу, а саме: без документів, визначених статтею 14 цього Закону; полювання на тварин, які не зазначені у дозволах на добування мисливських тварин або понад встановлену в цих дозволах норму; в угіддях, не зазначених у дозволі; на хутрових звірів (крім вовка, єнотовидного собаки, лисиці та шакала) з нарізною вогнепальною зброєю калібром більш як 5,6 міліметра; транспортування або перенесення добутих тварин чи їх частин без відмітки цього факту у щорічній контрольній картці обліку добутої дичини і порушень правил полювання, а також у дозволі на їх добування; Стаття 22. Право на полювання Право на полювання в межах визначених для цього мисливських угідь мають громадяни України, які досягли 18-річного віку і одержали відповідні документи, що засвідчують право на полювання. Стаття 23. Документи на право полювання Документами на право полювання є: посвідчення мисливця; щорічна контрольна картка обліку добутої дичини і порушень правил полювання з відміткою про сплату державного мита; дозвіл на добування мисливських тварин (ліцензія, відстрільна картка тощо); відповідний дозвіл на право користування вогнепальною мисливською зброєю (у разі полювання з такою зброєю); паспорт на собак мисливських порід, інших ловчих звірів і птахів у разі їх використання під час полювання. { Абзац шостий частини першої статті 23 із змінами, внесеними згідно із Законом N 1827-VI ( 1827-17 ) від 21.01.2010 } Зазначені документи мисливець зобов'язаний мати під час здійснення полювання, транспортування або перенесення продукції полювання і пред'являти їх на вимогу осіб, уповноважених здійснювати контроль у галузі мисливського господарства та полювання. Посвідчення мисливця та щорічна контрольна картка обліку добутої дичини і порушень правил полювання видаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, а на території Автономної Республіки Крим органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісового та мисливського господарства відповідно до порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства. { Частина третя статті 23 в редакції Закону N 1827-VI ( 1827-17 ) від 21.01.2010; із змінами, внесеними згідно із Законом N 5456-VI ( 5456-17 ) від 16.10.2012 } Стаття 24. Організація і ведення мисливського господарства, полювання та надання у користування мисливських угідь Організація і ведення мисливського господарства, полювання та надання у користування мисливських угідь здійснюються у порядку, встановленому Законом України "Про мисливське господарство та полювання" ( 1478-14 ), іншими нормативно-правовими актами. Про мисливське господарство та полювання Стаття 12. Право на полювання Право на полювання в межах визначених для цього мисливських угідь мають громадяни України, які досягли 18-річного віку, іноземці, які одержали в установленому порядку дозвіл на добування мисливських тварин та інші документи, що засвідчують право на полювання. { Частина перша статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом N 1827-VI ( 1827-17 ) від 21.01.2010 } Полювання з використанням вогнепальної мисливської зброї дозволяється лише особам, які в установленому порядку одержали дозвіл органу внутрішніх справ на право користування цією зброєю. До полювання прирівнюється: перебування осіб у межах мисливських угідь, у тому числі на польових і лісових дорогах (крім доріг загального користування), з будь-якою стрілецькою зброєю або з капканами та іншими знаряддями добування звірів і птахів, або з собаками мисливських порід чи ловчими звірами і птахами, або з продукцією полювання (крім випадків регулювання чисельності диких тварин, польових випробувань і змагань мисливських собак (не нижче обласного рівня); { Абзац другий частини третьої статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом N 1827-VI ( 1827-17 ) від 21.01.2010 } перебування осіб на дорогах загального користування з продукцією полювання або з будь-якою зібраною розчохленою стрілецькою зброєю. Стаття 19. Строки полювання Полювання може здійснюватися у такі строки: на самця козулі - з 1 травня по грудень включно; Стаття 24. Плата за користування мисливськими угіддями Користування мисливськими угіддями є платним. Розмір та порядок внесення плати за користування мисливськими угіддями визначаються у договорі між користувачем мисливських угідь та власником або постійним користувачем земельних ділянок, на яких знаходяться ці угіддя. Розмір плати за користування мисливськими угіддями встановлюється залежно від їх місцезнаходження, природної якості та інших факторів. Стаття 29. Єгерська служба З метою охорони мисливських угідь користувачі угідь створюють єгерську службу з розрахунку не менш як один єгер на п'ять тисяч гектарів лісових або десять тисяч гектарів польових чи водно-болотних мисливських угідь Лісовому кодексі України у ст.66 чітко прописано, що "громадяни мають право в лісах державної та комунальної власності, а також за згодою власника в лісах приватної власності вільно перебувати, безоплатно без видачі спеціального дозволу збирати для власного споживання дикорослі трав’яні рослини, квіти, ягоди, горіхи, гриби тощо". Тобто, якщо збираєте для власного споживання, дозвіл не потрібен, пояснюють експерти. Єдине обмеження – максимальні норми збору, які встановлюються місцевими органами виконавчої влади і погоджуються центральними. Спеціальний дозвіл, згідно законодавства, мають право вимагати, якщо громадянин збирається використовувати лісові ресурси для "промислового вжитку", тобто понад встановлені максимальні норми збору. Про рослинний світ Стаття 10. Спеціальне використання природних рослинних ресурсів Спеціальне використання природних рослинних ресурсів здійснюється за дозволом юридичними або фізичними особами для задоволення їх виробничих та наукових потреб, а також з метою отримання прибутку від реалізації цих ресурсів або продуктів їх переробки. За умови додержання вимог законодавства можуть здійснюватися такі види спеціального використання природних рослинних ресурсів: збирання лікарських рослин; заготівля деревини під час рубок головного користування; заготівля живиці; заготівля кори, лубу, деревної зелені, деревних соків тощо; збирання квітів, ягід, плодів, горіхів, насіння, грибів, лісової підстилки, очерету тощо; заготівля сіна; випасання худоби. Законодавством України можуть передбачатися й інші види спеціального використання природних рослинних ресурсів. Спеціальне використання природних рослинних ресурсів загальнодержавного значення здійснюється за дозволом, що видається в порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України. Спеціальне використання природних рослинних ресурсів місцевого значення здійснюється за дозволом, що видається в порядку, який визначається Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Стаття 11. Ліміти спеціального використання природних рослинних ресурсів Ліміти спеціального використання природних рослинних ресурсів загальнодержавного значення встановлюються на підставі науково обгрунтованих нормативів центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища. Порядок встановлення лімітів спеціального використання природних рослинних ресурсів загальнодержавного значення затверджується Кабінетом Міністрів України. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО РОСЛИННИЙ СВІТ Стаття 40. Відповідальність за порушення законодавства про рослинний світ Порушення законодавства про рослинний світ тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законами України. Відповідальність за порушення законодавства про рослинний світ несуть особи, винні у: самовільному спеціальному використанні природних рослинних ресурсів; порушенні правил загального використання природних рослинних ресурсів; протиправному знищенні або пошкодженні об'єктів рослинного світу; порушенні вимог охорони умов місцезростання об'єктів рослинного світу; порушенні вимог щодо охорони, використання та відтворення рослинного світу під час проектування, розміщення, будівництва, реконструкції, введення в дію, експлуатації споруд та об'єктів, застосування технологій, які негативно впливають на стан об'єктів рослинного світу; перевищенні лімітів використання природних рослинних ресурсів; самовільному проведенні інтродукції та акліматизації дикорослих видів рослин; | |
Просмотров: 1205 | Загрузок: 28 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |