Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS
Понедельник, 25.11.2024


Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы

Ядерне право
[ Скачать с сервера (519.0 Kb) ] 04.05.2017, 00:46
28.02.2014
Викладач: Сушик Ольга Володимирівна (четвер після третьої пари)
4 бали за задачу, реферати, переклад статей з іноземної мови - 4 бали (15 стр.), анотації (півтори сторінки + власна думка, позитивні та негативні сторони), бібліографічна довідка (навч. посібники, монографії, статті; щоб було слово право в назві) - 2 бали. 40 балів набрати на семінарах; відпрацювання без довідки; дві задачі розв'язуються всю пару, можна доповнювати; на парах - логічні завдання
Завдання: якщо є дослідження з ядерного права (2012, 2013), - 4 бали.
Ядерне право - галузь права, яке регулює відносини з використанням енергії, яка виникає внаслідок випромінювання радіоактивних речовин.
Державна інспекція з ядерного регулювання України - орган, що видає ліцензію.
9 законодавчих актів. 2 підзаконні акти. 6 Міжнародних конвенцій.
Правовідносини: ядерні-управлінські, ядерні-господарські, всі інші з приставкою ядерні-.
ГДК, ГДВ, ГДР: гранично допустима (-ий) концентрація, вміст, рівень.
Джерела випромінювання радіації: 1) штучне: атомні електростанції (в Україні нормально це отримувати 1 мілізіверт); 2) природне: земна кора, космічне, радон, техногенно підсилені (видобування корисних копалин, медицина - хіміотерапія).
Наявні землі-енергетики: є спеціальний нормативний акт, що регулює їх використання.

04.03.2014
Лектор: Балюк Галина Іванівна
Л-ра:
1) Правове забезпечення радіаційної безпеки України.
Тема 1. Наукові засади формування ЯПУ, його предмет та методи
1.Об'єктивні передумови розвитку ядерно-правових норм
2.Механізм формування ЯП
3.Об'єкти ЯП
4.Предмет, методи та поняття ЯП
5.Система навчального курсу "ЯПУ"
Л-ра:
1) ЗУ "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" від 8 лютого 1995 року;
2) програма.

1.Ядерні суспільні відносини - виникають в сфері забезпечення радіаційної безпеки.
Об'єктивні передумови розвитку ядерно-правових норм: реально-існуючі політичні економічні міжнародні умови виникнення і становлення загальнообов'язкових правил в галузі використання ядерної енергії, забезпечення ядерної та радіаційної безпеки, захисту людини від згубного впливу іонізуючого випромінювання, охорона НПС від радіоактивного забруднення.
2.Механізм формування ЯП - сукупність історичних соціальних екологічних політичних правових міжнародних передумов і факторів, спрямованих на виникнення, становлення та розвиток ЯП.
Передумови створення механізму ЯП зумовлюються обставинами:
1) наявність в нашій державі великої кількості приладів, обладнання, установ, де використовується іонізуюче випромінювання;
2) радіоактивне забруднення значної частини держави на ЧАЕС;
3) оскільки Україна не має наміру відмовлятися від ядерної енергетики, зростає потреба регулювання цієї діяльності;
4) прийняття Україною міжнародних зобов'язань;
5) недосконалість, іноді відсутність законодавства в сфері регулювання ядерних відносин, ряд норм не відповідає вимогам міжнародних норм і рекомендацій.
В 1954 року в м. Огнецк запрацювала перша атомна станція.
Шефлер захист дисертацію на тему "Атомне право".
Чупорняк, Мишаєв, Суботаєва розглядали прикладні питання використання ядерної енергії: питання предмету, методів, відшкодування шкоди.
Беккерель, Кюрі.
3.Об'єкт - об'єкт, призначений для поводження з радіоактивними відходами, - споруда, приміщення або обладнання, призначені для оперування, обробки, в тому числі попередньої, кондиціонування, перевезення, зберігання чи захоронення радіоактивних відходів, а також ядерна установка в процесі зняття з експлуатації після визнання її установкою для поводження з радіоактивними відходами (об'єкти по виробництву ядерного палива, ядерні підкритичні установки, ядерні реактори, які включають критичні та підкритичні збірки; дослідницькі реактори; атомні електростанції; підприємства і установки по збагаченню та переробці палива, а також сховища відпрацьованого палива); території, що зазнали забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зона відчуження, обов'язкового відселення, добровільного відселення, посилено радіоактивний контроль).
4.Предмет - відносини, пов'язані з видобуванням ядерної енергії; зняття експлуатації установок; у сфері поводження, у сфері використання ядерних матеріалів для воєнних цілей та інші.
Усі ці відносини об'єднує завдання: забезпечення всіма правовими засобами ядерної та радіаційної безпеки (є складовими екологічної безпеки).
Суспільні відносини, які пов'язані із забезпечення ядерної безпеки створили підгрунтя для появи ядерного права як галузі.
Класифікація відносин у предметі ЯП:
1) це відносини, які виникають у процесі здійснення управлінської діяльності, у сфері поводження з радіоактивними відходами;
2) це відносини, які виникають у процесі здійснення державного регулювання і управління діяльністю у сфері використання ядерної енергії та забезпечення радіаційної безпеки;
3) відносини у сфері державного регулювання безпеки використання ядерної енергії;
4) відносини у сфері державного нагляду і контролю за ядерною та радіаційною безпекою;
5) суспільні відносини, які виникають у процесі правового статусу ФО. та ЮО., які здійснюють діяльність у сфері використання ядерної енергії та забезпечення ядерної та радіаційної безпеки;
6) відносини, які складаються у процесі діяльності по розміщенню, будівництву, введенні в експлуатацію та знятті з експлуатації ядерних установок, об'єктів для поводження з радіоактивними відходами та джерелами іонізуючого випромінювання;
7) відносини у місцях розташування ядерних установок та об'єктів, пов'язаних з поводження з РАВ (радіоактивні відходи);
8) відносини, які виникають зі здійсненням права природокористування та забезпечення ЕБ у процесі використання ядерної енергії;
9) відносини власності у сфері використання ядерної енергії та радіаційної безпеки, та у сфері поводження з РАВ;
10) відносини, які виникають у сфері регулювання ядерного експорту і імпорту;
11) відносини, які регулюють відшкодування ядерної шкоди (інститут цивільно-правової відповідальності за ядерну шкоду);
12) відносини, які виникають у сфері поводження з РАВ (вироблення, переробка, перевезення, зберігання і захоронення радіоактивних відходів);
13) відносини у сфері регулювання безпеки суден з ядерними енергетичними установками або дій;
14) відносини, які виникають у сфері регулювання безпеки космічних і літальних апаратів та ДІВ (джерела іонізуючого випромінювання) на борту;
15) відносини, пов'язані з фізичним захистом ядерних установок та інших джерел іонізуючого випромінювання.
Класифікація ядерних відносин за різними ознаками:
1) за метою (за сферою використання ядерної енергії):
а) у мирних цілях;
б) у воєнних цілях.
2) за сферою використання:
в ядерній енергетиці, медицині, освоєнні космосу та інші.
ЯП (право використання ядерної енергії) - комплексна галузь права, норми якої спрямовані на регулювання відносин, пов'язаних з використанням ядерної енергії, ядерних об'єктів (установок), ДІВ в різноманітних сферах діяльності, а також відносин, які спрямовані на забезпечення ядерної та радіаційної безпеки, захист здоров'я і життя від негативного впливу іонізуючого випромінювання, охорону НПС від радіоактивного забруднення. Предмет ЯП складають якісно-різнорідні відносини.
Тема 2. Джерела ЯПУ
1.Об'єктивні передумови та періодизація формування джерел ЯПУ
2.Поняття та система джерел ЯПУ
3.Закон як джерело ЯПУ
4.Міжнародні договори України в сфері використання ядерної енергії та забезпечення ядерної радіаційної безпеки як джерело
5.Нормативно-правові акти уряду України, президента, міністерств і відомств в системі джерел ЯПУ

1.Ядерне законодавство - зовнішня форма вияву ядерного права.
Джерела ЯПУ (форми вираження ядерно-правових норм) - це система нормативних актів, які містять ядерно-правові норми, призначені для регулювання ядерних відносин.
Завданням ядерного законодавства є становлення механізму регулювання ядерної енергії і забезпечення безпеки людей, довкілля; сприяння найбільш безпечному використанню властивостей ядерної енергії.
Сучасне ядерне законодавство - динамічне; зміст нормативно-правових приписів поповнююєься нетрадиційними підходами.
2.Система джерел ЯПУ:
1) КУ;
2) закони;
3) міжнародні договори;
4) підзаконні нормативно-правові акти (постанови та розпорядження КМУ; розпорядження та укази Президента; нормативно-правові акти міністерств та відомств, органів МС);
5) локальні акти;
6) норми, правила і стандарти.
Декларація про державний сувернітет від 16 липня 1990 року: виділено окремий розділ з назвою "ЕБ", згідно з цим розділом на державу покладається забезпечення ЕБ, заборона підприємств, установ і організацій, якщо вони спроможні створити загрозу ЕБ.
До 1990 року були лише два закони:
1) 27 лютого 1991 "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи";
2) 28 лютого 1991 "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Постанова ВРУ від 25 січня 1994 року "Концепція державного регулювання безпеки та управління ядерною галуззю в Україні".
Система залежить від органу, який приймає той чи інший документ.
КУ - ст. 16 - забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов'язком держави.
3. Закони:
1) 8 лютого 1995 - ЗУ "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку": створив загальні юридичні засади забезпечення ядерної та радіаційної безпеки; завдання ядерного законодавства зафіксовані в цьому законі; зафіксовані і важливі поняття.
2) ЗУ "Про поводження з РАВ" від 30 червня 1995 року: поширюється на всі види діяльності з РАВ.
3) ЗУ "Про видобування і переробку уранових руд" від 19 листопада 1997 року: регулює ті відносини, які виникають при видобуванні, переробці уранових руд; використання руд на ядерних установках та об'єктах.
4) ЗУ "Про захист людини від впливу іонізуючого випромінювання";
5) ЗУ "Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії";
6) ЗУ "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, РАВ, інших ДІВ": унеможливлюють крадіжку ядерних матеріалів, нерозповсюдження ядерної зброї;
7) ЗУ "Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з РАВ, які мають загальнодержавне значення";
8) ЗУ "Про охорону НПС";
9) ЗУ "Про охорону атмосферного повітря";
10) кодекси матеріальні та процесуальні.
4.Міжнародні договори:
1) 1971 рік - Договір про заборону розміщення на дні морів і океанів, і в його надрах ядерної зброї та інших видів зброї масового знищення;
2) Конвенція про оперативне оповіщення про ядерну аварію від 30.12.1986 року: мета - звернення до мінімуму наслідків майбутніх аварій; Україна ратифікувала законом 30 грудня 1986 року; мета - гарантування високого рівня безпеки при провадженні ядерної діяльності, запобігання ядерним аваріям, зведення до мінімуму наслідків будь-якої ядерної аварії, якщо вона станеться; зміцнення міжнародного співробітництва у галузі безпечного розвитку та використання ядерної енергії; ця Конвенція застосовується у разі будь-якої аварії, пв'язаної з будь-яким ядерним реактором, незалежно від місця знаходження, будь-якого установкою ядерного паливного циклу, будь-якою установкою по поводженню з РАВ, перевезенням і зберіганням ядерного палива або РАВ, виготовлення, використання, зберігання, видалення, перевезення радіоізотопів для с/г, промислових, медичних цілей і проведення наукових досліджень у цих галузях, а також з використанням радіоізотопів для вироблення енергії в космічних об'єктах; Конвенція поширюється на діяльність держави-учасниць, осіб, юридичних осіб під її юрисдикцією чи контролем, внаслідок якого відбувається або може відбутися викид радіоактивних речовин, якщо така діяльність призвела або може призвести до міжнародного транскордонного викиду, що могло мати з погляду радіаційної безпеки значення для іншої держави. Конвенція визначає перелік необхідних відомостей, які держава під юрисдикцією або контролем якої перебувають ядерні установки, наслідки яких пов'язані з транскордонними викидами, зобов'язана надати МАГАТЕ та іншим державам, які зазнали фізичного діяння (ст. 5 цієї Конвенції). ст. 7 Конвенції регламентує спеціальний механізм оповіщення: кожна держава-учасниця зобов'язана поставити до відома МАГАТЕ і безпосередньо або через МАГАТЕ інші держави-учасниці про свої компетентні органи і пункт зв'язку, які
Категория: Контрольные работы | Добавил: opteuropa | Теги: Викладач, гдр, ГДВ, КОНТРОЛЬНА, Ядерне право, ГДК, скачать безплатно
Просмотров: 672 | Загрузок: 36 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Украина онлайн

Рейтинг@Mail.ru

подать объявление бесплатно