Главная » Файлы » Контрольные работы » Контрольные работы |
Державне підприємство "Українські агрохімікати"
[ Скачать с сервера (141.0 Kb) ] | 04.04.2017, 11:51 |
Державне підприємство "Українські агрохімікати" (далі – ДП), яке здійснює виробництво пестицидів, звернулось до Державного управління охорони навколишнього природного середовища в області (далі – Управління) із клопотанням збільшити вдвічі встановлений розмір ліміту на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря із стаціонарних та пересувних джерел з огляду на збільшення обсягів виробництва. Наказом заступника начальника Управління клопотання ДП задоволено частково та збільшено вдвічі ліміт викидів із стаціонарних джерел, а щодо пересувних джерел – відмовлено у зв’язку із відсутністю відповідного права в Управління. Внаслідок перевірки, проведеної обласної санепідемстанцією, виявлено перевищення ДП встановлених нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел, внаслідок чого директора ДП притягнено до адміністративної відповідальності. На посилання директора ДП на збільшені ліміти представники санепідемстанції зазначили, що чинним законодавством не передбачено встановлення лімітів на викиди, існують лише вказані нормативи, які ДП перевищило. Директор ДП оскаржив дії санстанції до суду як незаконні. Визначте види правовідносин, які виникли. Який порядок обмеження та регулювання викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря законодавчо встановлено в Україні? Чи потребує такий порядок змін і доповнень з огляду на необхідність посилення ефективності контролю за його дотриманням? Якщо потребує, то, на Вашу думку, яких саме? Надайте оцінку із посиланням на чинне законодавство правовій позиції Управління. Надайте оцінку із посиланням на чинне законодавство правовій позиції санстанції. Надайте правову оцінку позиції директора ДП. Вирішіть справу. Задача 9. ТОВ з переробки побутових відходів "Вторсировина" облаштувало майданчик під відкритим небом для тимчасового зберігання підготовлених до переробки відходів. Заступник начальника Державної екологічної інспекції в області виніс постанову про заборону діяльності ТОВ у зв’язку із відсутністю спеціального дозволу на викиди, які мають місце при випаровуванні забруднюючих речовин із відходів. ТОВ оскаржило дії заступника начальника, мотивувавши свою позицію наявністю всіх необхідних для розміщення відходів дозволів та відсутністю у зв’язку із цим потреби дозволу на викиди. Визначте види правовідносин, що виникли. Чи надає наявність дозволів на розміщення відходів право на здійснення викидів забруднюючих речовин, пов’язані із такими відходами? Чи потребують питання випаровування відходів додаткового нормативного регулювання? Якщо потребують, то в якому обсязі? Надайте правову оцінку позиції та діям заступника начальника Державної екологічної інспекції в області. Надайте правову оцінку позиції ТОВ. Вирішіть справу. Задача 1. Новоукраїнська районна державна адміністрація Кіровоградської області прийняла рішення про звернення до облдержадміністрації з клопотанням про створення на території району природного заповідника. Отримавши відповідне розпорядження РДА, голова ОДА звернувся до Секретаріату Президента України з проханням підтримати ініціативу щодо створення заповідника. За наслідками розгляду листа голови ОДА у його задоволенні було відмовлено. У відповіді за підписом голови Секретаріату Президента України зазначалось, що: 1) порушено процедуру ініціювання питання про створення природного заповіднику; 2) не надано наукового обґрунтування доцільності створення заповідника; 3) Державним бюджетом України на поточний рік не передбачено витрат на створення об’єктів об’єктів природно-заповідного фонду на території Кіровоградської області; 4) відповідне клопотання РДА повинно бути узгоджене із Мінприроди України. Визначте види правовідносин, що виникли. Які особливості правового режиму природних заповідників? Який порядок створення природних заповідників визначено чинним законодавством? Чи потребує такий порядок змін та доповнень з метою його удосконалення? Якщо потребує, то якого змісту мають бути такі зміни і доповнення? Задача 2. Перевіркою дотримання вимог природоохоронного законодавства, проведеною Держекоінспекцією в Херсонській області, виявлено будівництво на території ботанічного саду "Каховський" готельно-розважального комплексу та спортивного майданчику з тенісними кортами та баскетбольним майданчиком. Зазначене будівництво здійснюється на замовлення Каховської райради ПП "Херсон-тур", яке уклало договір про спільну діяльність із адміністрацією саду. За умовами договору адміністрація за погодженням із райрадою дозволяє ПП здійснювати будівництво і надавати після його завершення туристичні послуги, а ПП відраховує на потреби парку до 15 % доходу щомісяця. Начальник Держекоінспекції звернувся до суду про визнання договору між ПП та адміністрацією саду недійсним через його невідповідність чинному законодавству, а також про зобов’язання ПП знести незаконно збудовані комплекс та спортивний майданчик. Визначте види правовідносин, що виникли. Назвіть особливості правового режиму ботанічних садів. Чи потребує такий режим змін та доповнень? Якщо потребує, то в якій саме частині? Проаналізуйте договір між ПП та адміністрацією саду на відповідність вимогам чинного законодавства. Вирішіть справу. МІНІСТЕРСТВО ЕКОЛОГІЇ ТА ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ УКРАЇНИ Н А К А З N 161 від 10.10.2000 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 листопада 2000 р. за N 769/4990 ( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Мінекоресурсів N 104 ( z0322-02 ) від 14.03.2002 ) Про затвердження Інструкції про встановлення лімітів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.99 N 303 ( 303-99-п ) "Про затвердження Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору" щодо встановлення лімітів викидів забруднюючих речовин Н А К А З У Ю: 1. Затвердити Інструкцію про встановлення лімітів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що додається. 2. Департаменту екологічної безпеки (Маторін Є.М.) подати цей наказ у п'ятиденний термін на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України. 3. Керівникам територіальних органів Міністерства екології та природних ресурсів України організувати та забезпечити виконання робіт щодо встановлення лімітів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря в терміни, визначені Інструкцією. 4. Скасувати наказ Міністерства екології та природних ресурсів України "Про затвердження Тимчасової інструкції про порядок розробки, встановлення, доведення та перегляду лімітів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря" від 17.08.2000 N 114. 5. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України "Про затвердження Інструкції про порядок розробки, встановлення, перегляду та доведення лімітів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря" від 28.06.96 N 65 ( z0353-96 ), зареєстрований Міністерством юстиції України 15.07.96 за N 353/1378. 6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра М. Стеценка. Міністр І.Заєць Затверджено Наказ Міністерства екології та природних ресурсів України 10.10.2000 N 161 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 листопада 2000 р. за N 769/4990 Інструкція про встановлення лімітів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря 1. Основні положення 1. Основні положення 1.1. Ця Інструкція розроблена на підставі Законів України "Про охорону навколишнього природного середовища" ( 1264-12 ) та "Про охорону атмосферного повітря" ( 2707-12 ), постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.99 N 303 ( 303-99-п ) "Про затвердження Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору". Інструкція погоджена з Державним комітетом з питань регуляторної політики та підприємництва України. 1.2. Інструкція визначає єдиний на території України порядок подання документів для встановлення загального ліміту викидів стаціонарними джерелами забруднення для території Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (далі - загальний ліміт) і ліміту викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами викидів (далі - ліміт викидів) платників збору за встановленими формами (додатки 1, 7). Ліміт викидів для пересувних джерел не встановлюється. 2. Загальний ліміт для території Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя 2.1. Загальний ліміт викидів основних забруднюючих речовин згідно з таблицею 1.1 додатка 1 Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.99 N 303 ( 303-99-п ), для території Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя встановлює Міністерство екології та природних ресурсів України за формою, що додається (додаток 1). 2.2. Загальний ліміт установлюється на підставі проекту загального ліміту, який розробляється територіальними органами Міністерства екології та природних ресурсів України, за формою, що додається (додаток 2). 3. Ліміт викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення 3.1. Ліміт викиду - це обсяг викиду окремої забруднюючої речовини в цілому на підприємстві в тоннах на рік, який встановлюється для платника збору. 3.2. Ліміти викидів обов'язково встановлюються платникам збору за викиди в атмосферне повітря основних забруднюючих речовин згідно з таблицею 1.1 додатка 1 Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.99 N 303 ( 303-99-п ), потенційні обсяги викидів яких дорівнюють чи перевищують величини, зазначені в додатку 3 до цієї Інструкції. Для підприємства, у викидах якого присутні декілька забруднюючих речовин і потенційний обсяг викидів хоча б однієї речовини перевищує величини, зазначені в додатку 3, ліміт викидів установлюється за всіма речовинами незалежно від обсягу викиду. До "твердих речовин" і "вуглеводнів" належать речовини, що наведені в додатку 4 до цієї Інструкції. 3.3. При потребі, ураховуючи місцеві умови, Рада Міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські ради за поданням територіальних органів Міністерства екології та природних ресурсів України можуть збільшувати перелік видів забруднюючих речовин, на які встановлюється збір за викиди і відповідно для яких установлюються ліміти викидів. У додатковий перелік речовин, для яких установлюється збір за викиди, можуть бути включені окремі забруднюючі речовини, що ввійшли до "твердих речовин" та "вуглеводнів". Рекомендований перелік забруднюючих речовин, для яких, при потребі, додатково встановлюється збір за викиди та відповідно ліміт викидів, наведено в додатку 5 до цієї Інструкції. 3.4. Ліміт викидів для платників збору визначається на підставі питомих викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря на одиницю використаної сировини або виробленої продукції. 3.5. Ліміт викидів не повинен перевищувати оцінювальну величину валового викиду в складі затверджених для платника збору проекту нормативів граничнодопустимих викидів (далі - ГДВ), і його встановлення не залежить від терміну дії затвердженого проекту нормативів ГДВ та дозволу на викиди. | |
Просмотров: 586 | Загрузок: 19 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0 | |